Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Netspeed bij UT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Speel al lang UT via kabel, echter ik weet nog steeds niet hoe hoog ik de netspeed moet zetten. Standaard op 10.000 staatie bij mij.. maar wanneer moet ik hem hoger zetten en wanneer lager (ivm packetloss en zo)? Zijn er binnen UT nog andere mogelijkheden om de verbinding te verbeteren?
Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Tsja, aangezien ik geen kabel heb, maar 56k modem kan ik je niet helpen. Bij mij staat hij standaard op 2600 :), maar ik heb hem nu op 2100 staan. De regel is dat zo gauw je lag begint te krijgen, dus dat rode icoontje, dan moet je je netspeed lager zetten. Aangezien je weet wat je standaard is, 10000, kun je gewoon wat experimenteren.

Ik hoop dat iemand met kabel nog wat kan helpen.

• elmuerte
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 22:53
Ok hier ff een UT server admin.
Zet je net speed zo laag mogelijk. Altijd een stukje lager dan de standard instelling. Wat als je je netspeed te hoog hebt staan gaat de server meer data naar jou toe sturen omdat je het toch aan kunt, dit veroorzaakt een lag bij jou en bij andere. 10000 voor kabel is voor officieel kabel goed, maar wat ik hoor van de kabel exploitanten in NL is dat toch iets te hoog angezien ze niet fatsoenlijk kabel leveren....
Maar zoals Angel-Eyes zegt als je te vaak een rood icoontje ziet moet je je netspeed verlagen... je kan ook ff op F6 drukken dan zie je nog meer info...

Verwijderd

misschien de nieuw patch proberen? :)

Verwijderd

misschien een domme vraag, maar hoe zet ik netspeed lager??
Ik speel nl. al een tijdje niet meer online vanwege die t****g lag :(

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
El Muerte: Je mag aannemen dat de netwerk functiona,iteit in UT wel enigszins uitgwerkt is, was inhoudt dat van een foute connectie de rest geen hinder heeft.

Daarom is het ook onzin te zeggen dat iemand de server lagt. De server gaat alleen laggen als deze boven de upstream getrokken wordt door de clients, maar dan ligt de fout bij de serveradmin, die had dan een lagere limiet in moeten stellen.

Bdw: als je op f6 drukt dan kan je zien hoe groot de inkomende en uitgaande stream van data is. Deze komt bijna nooit boven de 4k uit, zelfs met netspeed op 10k.

• elmuerte
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 22:53
Gert: nee het is een bug in windows 98, deze bouwd verkeerde tcp/ip stacks op (die niet volgens de standard zijn (zoals gewoonlijk)). Als de client zijn netspeed te hoog zet hebben de andere clients daar last van omdat de server de data niet meer goed kan lezen en het langer duurt voor dat hij weer packet kan versturen (btw dit is alleen zo bij Linux kernels 2.3.x en lager, bij linux kernel 2.4 werkt het weer goed). Hoe dan ook je moet geen 17000 instellen als maar kabel hebt, of zelf op een LAN zit (want het gaat over de snelheid tussen jou buiten connectie en de buiten connectie van de server)

Verwijderd

Topicstarter
Mork:

Ga naar systemconsole toe (via de ~ toets) en typ: netspeed 10000 (of hoe hoog je hem wil instellen).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties btw... ga het proberen :) :)
Pagina: 1