ik heb een Linear RAID opstelling met 3 schijven, op deze RAID staat een redelijke hoop met belangrijke info, nu wil die deze RAID dus uitbreiden (daarom uberhaupt in de eerste plaats al voor Lineair RAID gekozen) de info die erop staat kan niet gebackuped worden en is daar een beetje te waardevol voor, hoe kan ik deze RAID uitbreiden zonder data te verliezen ?
Hmm.. Allereerst lijkt me backuppen toch wel zo veilig.. Dan maar over meerdere tapes..
Verder de vraag of je nou softwarematige raid, of hardwarematige raid hebt.. Softwarematig kun je volgens mij zonder problemen uitbreiden.. Hardwarematig is het zeer afhankelijk van het systeem..
Verder de vraag of je nou softwarematige raid, of hardwarematige raid hebt.. Softwarematig kun je volgens mij zonder problemen uitbreiden.. Hardwarematig is het zeer afhankelijk van het systeem..
tis een softwarematige raid, backup mogelijkheid is er vrijwel niet of iig beperkt, het uitbreiden van deze RAID ZOU moeten kunnen maar ik durf in dit geval het niet gewoon te proberen...
Misschien als backup de machine aan een netwerk hangen met veel opslagcapaciteit?? 't probleem is gewoon dat als je niet backupt, je natuurlijk nooit zeker bent..
(Ik heb trouwens wel es ooit een raid uitgebreid inderdaad, en dat ging goed, zonder verliezen, maar da's natuurlijk nooit een garantie!)
Overigens begrijp ik dat jij voor die gevoelige en belangrijke data ook raid 0 gebruikt?? Lijkt me ook niet echt een strak plan eigenlijk..
(Ik heb trouwens wel es ooit een raid uitgebreid inderdaad, en dat ging goed, zonder verliezen, maar da's natuurlijk nooit een garantie!)
Overigens begrijp ik dat jij voor die gevoelige en belangrijke data ook raid 0 gebruikt?? Lijkt me ook niet echt een strak plan eigenlijk..
Hmm.. Sorry.. Ging van een windows-ding uit..
Tja, linux en partitie vergroten.. Daar weet ik echt niks vanaf.. Misschien dit topic richting [nos] laten schoppen om de unix-mensen wakker te schoppen ofzo?
Tja, linux en partitie vergroten.. Daar weet ik echt niks vanaf.. Misschien dit topic richting [nos] laten schoppen om de unix-mensen wakker te schoppen ofzo?
hoe groot is de kans dat er geen schijf uitvalt ?
belangrijke data zonder backup is duidelijk niet belangrijk
wanneer je het risico durft te lopen dat je schijf tijdens werken kapot gaat dan kan je ook gerust je array uitbreiden terwijl je niet zeker weet of het goed gaat
belangrijke data zonder backup is duidelijk niet belangrijk
wanneer je het risico durft te lopen dat je schijf tijdens werken kapot gaat dan kan je ook gerust je array uitbreiden terwijl je niet zeker weet of het goed gaat
Pagina: 1