ECS K7S5A SIS 735 en USB

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Afgelopen week 3 systemen gebouwd met bovenstaand bordje, werkelijk een topbord maar iedere keer wanneer er een USB device wordt aangesloten is het 1 doffe elende.

Printers (USB) werken niet, Muizen (USB) werken niet.
Er wordt wel keurig aangegeven dat er een USB device is gevonden maar vervolgens kan ik er niets meer.

Wie weet raad, ik vind het nogal frapant dat ik 3 x hetzelfde probleem tegenkom.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde bord, maar geen enkel probleem ermee (3 usb apparaten)
Wat draai je voor OS?

Verwijderd

Heb je die nieuwste SiS chipset drivers?

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

wel OS heb je ?

Ik heb als onder windows XP aan da praat zonder probleem.

Ik heb een USB Muiz van logitech de Optical Wheelmouse. en ik heb een Cherry CyBoard Blue Line USB Keyboard.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Alle drie Windows 98 SE

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Niemand een idee ?

Verwijderd

Eeuhm ik snap dat nie heb hier ook 98se en alles draait perfect op usb.. (Microsnot Sidewinder stuur, Logitech muis en een webcam)

Probeer eens een bios upgrade en kijk ff naar je bios settings voor usb

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Voor de duidelijkheid het gaat om de versie zonder onboard LAN.

USB staat voor zowel Windows als DOS op Enabled.

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Had hetzelfde met het installeren van een Logitech Wingman Extr. 3D. Win bleef vastlopen. Nieuwe Microsoft Software Installer installeren loste bij mij de problemen op.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb het ook met mn USB muis. Ik moet hem eruit halen en er weer indoen als ik in Windows zit, dan doet ie het. Als ik Windows dan normaal afsluit doet mn muis het niet als ik hem weer aanzet :?

Als ik echter hibernate doe doet ie het wel, de drivers zijn dan nog geladen ofzo denk ik :?

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op dinsdag 09 oktober 2001 16:11 schreef Majestic het volgende:
Alle drie Windows 98 SE
upgraden maar... vast nog wel een irc-kanaaltje met xp
ik draai vanaf maandag XP en heb een tekentablet en een muis (log. optical wheel) zonder problemen aangesloten...

Cogito Ergo Credo

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Upgraden naar XP wordt lastig,,

Die is er alleen nog in het Engels, het gaat hier om systemen voor thuisgebruikers met kinderen in de leeftijd van 5-10 jaar.

Daar komt bij dat windows 98SE het besturingssyteem is waar ze over leren op school.

Dat is dus geen optie.

Als ik het goed begrijp is er dus geen oplossing voor dit probleem ...

• quazar
  • Laatst online: 30-07 08:54
Mijn muis (Logitec wheelman oid) doet het ook niet via USB!
Echter, mijn 100Mb ZIP-drive doet het perfect via USB.
Raar

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ja dat schiet natuurlijk niet op..
deze mensen zitten met USB scanners en printers,,,
die moeten wel gaan werken natuurlijk..

Kan niet aankomen met, sorry USB doet het niet op dit moederbord !

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 10 oktober 2001 14:00 schreef Majestic het volgende:
Upgraden naar XP wordt lastig,,

Die is er alleen nog in het Engels, het gaat hier om systemen voor thuisgebruikers met kinderen in de leeftijd van 5-10 jaar.
5-10 jaar is een ideale leeftijd om Engels te beginnen te leren- en geen betere manier dan het spelenderwijs op de PC te ontdekken.

* dion_b geeft toe dat hij wegens tweetaligheid hier misschien een beetje makkelijk overheen gaat
Daar komt bij dat windows 98SE het besturingssyteem is waar ze over leren op school.
Dat is dus geen optie.

Als ik het goed begrijp is er dus geen oplossing voor dit probleem ...
Toen ik in eerste klas middelbaar PC les kreeg was dat in DOS 3.0 op XT (anno 1990 hadden ze toch echt DOS 5 en 386 PCs) Feit dat ze verouderde dingen daar hebben is geen reden om thuis niet nieuwers te hebben, vooral gezien dat in de 'classic' mode het verschil tussen XP en 98 te verwaarlozen is.

Maar ff on-topic:
Draai hier op m'n K7S5A Win98SE en heb totaal geen last van USB gedonder- een Epson Stylus 580 USB, een Agfa digitale kamera en af en toe een USB muis gaat prima. Denk dus niet dat het aan de mobo an sich ligt.

Idee: controleer in BIOS ff de Plug and Play Aware O/S instelling- USB heeft die graag op 'Yes' staan. Dat zou kunnen schelen.

Verder moet je bij USB apparaten meestal eerst de drivers installeren en dan pas de apparaten aansluiten. Als je het andersom doet krijg je idd ellende.

En een laatste obscure tip (niet zelf bij de ECS plank gemerkt, maar wil wel eens bij Gigabyte i810 borden helpen)- doe een ATX reset: stekker uit PC, powerbutton 6 sec ingedrukt houden, dan stekker erin en rebooten. Waarom het zou werken is mij en m'n collegae een raadsel, maar af en toe lost het dit soort issues op.

Oslik blyat! Oslik!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Bedankt voor de tip,, zal het eens proberen..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Assign irq to usb staat aan in bios ?

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 15:24 schreef KillerAce_NL het volgende:
Assign irq to usb staat aan in bios ?
Heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken, ook dat zal ik even controleren.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Keb em bij aan de gang, had wel eerst een hoop rotzooi ivm mijn sblive maar nu doet alles het netjes. Als ie opstart, kijk dan eens welke irq's gebruikt worden, dit gaf een hoop problemen bij mij. Verder een top moederbordje!(op de handleiding na)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 13:55 schreef dion_b het volgende:

Toen ik in eerste klas middelbaar PC les kreeg was dat in DOS 3.0 op XT (anno 1990 hadden ze toch echt DOS 5 en 386 PCs) Feit dat ze verouderde dingen daar hebben is geen reden om thuis niet nieuwers te hebben, vooral gezien dat in de 'classic' mode het verschil tussen XP en 98 te verwaarlozen is.
wij kregen op de MTS in 1986 les in basic,ik weet niet eens meer wat dat voor computer toen was
Pagina: 1