Toon posts:

Slechte beeldkwaliteit tv met Hauppauge WinTV?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de volgende TV-kaart:
Hauppauge WinTV + FM

Ik heb de kaart gewoon juist geïnstalleerd met bijgeleverde cd-rom en daarna het software pakket geïnstalleerd.
Ik gebruik WinTV 2000 om TV te kijken en heb daarop met de nieuwste zenderfrequenties van de kabelexploitant alle zenders ingesteld die ik wil zien. Ik heb ze op de .xx Mhz nauwkeurig ingesteld (of soms er iets naast, het beste beeld iig).

Maar nou ben ik niet bepaald tevreden over de beeldkwaliteit! Ik vraag mij af of dit aan de TV-kaart ligt, of dat dit hetzelfde het geval zou zijn met een 'echte' TV :? Zo ja, waar ligt dat dan aan dat ik zo'n slecht beeld heb :?

ps. hieronder een screenie van bv. ned2, wat een beeld :(

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/7908.jpg

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zet er eens een signaal versterker tussen, misschien helpt dat wel.

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Sluit een "echte" tv aan het kabeltje en je weet het.
Het ziet er uit als ruis, dus controleer je kabel of die goede verbinding maakt en trek voor zekerheid ook alle andere aftakkingen van de aansluiting los.

An 11 is a 10 that swallows

• Willem
  • Laatst online: 20:53
Zet er inderdaad eens een kabelversterker tussen (kost een paar tientjes bij de bouwmarkt).

Het zou bv. ook aan je videokaart kunnen liggen. Deze Hauppage had ik ook, en fullscreen zag het er niet uit. Had toendertijd een Nvidia TNT2 kaartje.

Ik weet dat Pelle een leuke TV kaart heeft die ook wel wat kost, in combinatie met een ATI Radeon 32 mb DDR en dat schijnt als een trein te werken, superhelder beeld, ook fullscreen.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 13:46 schreef willem169 het volgende:
Zet er inderdaad eens een kabelversterker tussen (kost een paar tientjes bij de bouwmarkt).

Het zou bv. ook aan je videokaart kunnen liggen. Deze Hauppage had ik ook, en fullscreen zag het er niet uit. Had toendertijd een Nvidia TNT2 kaartje.

Ik weet dat Pelle een leuke TV kaart heeft die ook wel wat kost, in combinatie met een ATI Radeon 32 mb DDR en dat schijnt als een trein te werken, superhelder beeld, ook fullscreen.
Nee het verschilt per kanaal heel erg... ik zal eens fullscreen pic neerzetten van een goed kanaal, das heel goed te doen >:)

ps. dit is 640x480 fullscreen heel goed te doen:

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/7922.jpg

ps. kun je met andere programma's ook hogere fullscreen resoluties instellen :?
ps.2 ik zal een een versterker kopen, want tis studentenflat hier, schijnt niet echt sterk signaal te zijn ;)

• Willem
  • Laatst online: 20:53
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:40 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Nee het verschilt per kanaal heel erg... ik zal eens fullscreen pic neerzetten van een goed kanaal, das heel goed te doen >:)
OK, dan zeg ik niks meer :)
Dan moet je het echt eens met een versterker proberen.

Of even een belletje doen aan de kabelmaatschappij.
succes iig

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:42 schreef willem169 het volgende:

[..]

OK, dan zeg ik niks meer :)
Dan moet je het echt eens met een versterker proberen.

Of even een belletje doen aan de kabelmaatschappij.
succes iig
Ok, het probleem is opgelost... ik heb een nieuwe, dikke en goede COAX-kabel gekocht en direct op de verdeelkast in de gang aangesloten en nou ziet het er stukken beter uit ;)

Maar nou heb ik nog een ander vraagje en ik weet niet zeker of dat hier mag, maar ik heb er wel eens van gehoord dat je met een TV-kaart en installatie van een bepaalde decoder je Canal+ kunt kijken op je pc zonder daarvoor een decoder van Canal+ te krijgen, klopt dat :?

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 15:41 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Maar nou heb ik nog een ander vraagje en ik weet niet zeker of dat hier mag, maar ik heb er wel eens van gehoord dat je met een TV-kaart en installatie van een bepaalde decoder je Canal+ kunt kijken op je pc zonder daarvoor een decoder van Canal+ te krijgen, klopt dat :?
Dat klopt, alleen zonder geluid. Is verder wel illegaal.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 16:36 schreef Gump het volgende:

[..]

Dat klopt, alleen zonder geluid. Is verder wel illegaal.
Zonder geluid... :* O-)

Verwijderd

koop een goed stuk kabel en metalen stekkers hielp hier ook.. was eerst bagger kwaliteit nu is het zo:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/johan.osinga/images/tvcard.jpg

is trouwens geen hauppauge, maar een typhoon (gekocht bij de aldi in duitsland) :) werkt als een trein..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 20:16 schreef Brainpiggy het volgende:
koop een goed stuk kabel en metalen stekkers hielp hier ook.. was eerst bagger kwaliteit nu is het zo:
[afbeelding]

is trouwens geen hauppauge, maar een typhoon (gekocht bij de aldi in duitsland) :) werkt als een trein..
Hier nu dus ook goede beeldkwaliteit, check:

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/8042.jpg

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Werkt de afstandsbediening onder win2k gewoon goed?
Pagina: 1