fsaa is een speciale feature van de voodoo 5 serie (hardwarematig) en zorgt door rendering van zaken in een hogere resolutie (1600x1280 ofzo) dat de karteltjes verdwijnen als je het bijv in 1024x768 of een andere resulutie speelt.
De voodoo 5 doet dit beter dan de geforce, die op zijn beurt weer een hogere fillrate heeft.
Aangezien ik vnl 3d shooters speel heeft het voor mij geen nut, zeker niet als ik ze met mn geforce1 met p2-400 ook nog eens in 1280x1024 speel (vriend van mij speelt het zelfs met zn geforce 2 64 mb nog in 1600x1280 nog vloeiend zodat FSAA helemaal overbodig is).
Het helpt in 3d shooters alleen als je monitor niet hoger aankan dan 800x600 (maar wie heeft er nu zon monitor als ie een vette 3d kaaft koopt).
FSAA werkt dus alleen op de voodoo 5 en nvidia kaarten (of het op lager dan een geforce 1 werkt, weet ik niet zeker)
Bij nvidia heb je er registry patch voor nodig (opengl) maar in mijn nieuwe creative drivers zit het ook al standaard.
Of het op s3 kaarten werkt weet ik niet, maar die hebben wel s3tc texture compressie (werkt ook op de geforce ed) en de metal-api.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."