Welke kaart geeft DTS en DD5.1 door aan receiver?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaedalusMax
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2022

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Welke geluidkaart geeft het DTS of DD5.1 signaal van de DVD speler in een compu digitaal door naar een DTS decoderende Receiver.

Dus het brave ding hoeft niet te decoderen maar alleen het geluid zonder er aan te frunniken doorgeven aan mijn Yamaha DTS uigeruste receiver zodat deze het geluid kan decoderen.

SBlive? Of een SB audigy of toch een Hercules Game Theater?

Nogmaals het gaat me om de PassTrough van DTS en DD5.1 niet de decodering..

Bvd.. ;)

And I did RTFM !!!

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die nieuwe van Philips kunnen dat volgens mij.

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Ah..
En welke Philips is dat?

And I did RTFM !!!

Verwijderd

terratec sixpack 5.1 stuurt bij mij het DD5.1 en DTS signaal door naar mijn DD/DTS versterker

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 13:52 schreef DaedalusMax het volgende:
Ah..
En welke Philips is dat?
alleen de Acoustic Edge

Verwijderd

De oude SBlive! (dus geen 5.1) geeft de dolby gecodeerde stream (AC3) ongemodificeerd door aan de (indien aanwezige) digitale SP/DIF uitgang.

De nieuwere SBlive! 5.1 kaarten kunnen dat volgens mij ook, alleen moet je dan de decoding uitzetten in de configuratie van deze kaart.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:04

JT

VETAK y0

Hercules GameTheater XP

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

kaarten met yamaha chips geloof ik ook....

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
:) Help iedereen zegt wat anders ... :)

And I did RTFM !!!

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 15:26 schreef DaedalusMax het volgende:
:) Help iedereen zegt wat anders ... :)
nee dis een opsomming......

Verwijderd

Mijn SB Live value (redelijk oud) met digital I/O card (geen livedrive dus, maar een dochterkaartje) geeft DD en DTS door via coax en toslink.

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:36

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik heb hier een SB Live 1024 player in mijn comp en daarop een DTT2500 met DD decoder. Je krijgt bij de DTT gewoon een kabel die je in de digitale out van je SB moet duwen en dan kun je gewoon ongedecodeerde DD streams doorsturen. Het is wel coaxiaal dus niet optisch.

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-03 10:36
mijn ouwe sb live ( 1 van de eerste ) doet et ook via de coaxiale digitale uitgang.

- NAC Breda -

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-03 20:54
Mijn Yamaha kaartje kan het ook :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• EelcoB
  • Laatst online: 18-02 16:48
De terratec DMX X-Fire 1024 ook.

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
dolby doen ze (bijna) allemaal wel, dts is volgens mij alleen die philips.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 09 oktober 2001 23:40 schreef Hyperbird het volgende:
dolby doen ze (bijna) allemaal wel, dts is volgens mij alleen die philips.
Nee, de sblive doet het ook, maar alleen tot 1mbps audiostreams (lees: 90% van de DTS tracks)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sinds wanneer kan er DTS door een live?
Hier heeft hij al moeite met Dolby Digital er doorheen te persen

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 14:21

paradoXical

The ParadoX

Lijkt me sterk dat een Live 782 kbs erdoor kan persen, wist niet dat er zo'n kaartjes waren?

Dan hang ik er meteen een aan me Harman Kardon digital receiver

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 10 oktober 2001 01:12 schreef HarrieH het volgende:
Lijkt me sterk dat een Live 782 kbs erdoor kan persen, wist niet dat er zo'n kaartjes waren?

Dan hang ik er meteen een aan me Harman Kardon digital receiver
Ik heb het me ook maar laten vertellen in een topic gisteren :P. DD is iig max 384kbps, dus dat moet wel passen :).

[topic=286900/1/100]

deze dus...

edit:

*kuch* Bij nader inzien is dit dus een dubbelpost met dat andere topic... Beetje jammer dat de info niet ff in een topic gehouden kon worden...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 01:32 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik heb het me ook maar laten vertellen in een topic gisteren :P. DD is iig max 384kbps, dus dat moet wel passen :).

[topic=286900/1/100]

deze dus...

edit:

*kuch* Bij nader inzien is dit dus een dubbelpost met dat andere topic... Beetje jammer dat de info niet ff in een topic gehouden kon worden...
Sorry JvS O-) , maar ik moets mijn vraagstelling aanpassen (dus een nieuw toppic) omdat iedereen dacht dat ik een decoder zocht voor DTS, maar het enige wat ik wil is mijn DTS Signaal van DVD speler in compu naar DTS receiver krijgen. Dus wie heeft zo'n configuratie zelf en wat zijn de ervaringen, waar moet ik op letten, tot nu toe spreek iedereen elkaar tegen, maar ik denk dat ik voor het "meeste stemmen geld" ga, een SB live 5.1 player of zo, kost maar 99 piek..

Erg bedankt voor alle reacties, al zijn meer reactie nog steeds welkom, vooral van mensen die hier zelf ervaring mee hebben..

And I did RTFM !!!

• EelcoB
  • Laatst online: 18-02 16:48
Een Soundblaster Live heeft alleen DD/DTS passthrough als ie een 20 polige header heeft, de header voor de uitbreidingskaart/livedrive wel te verstaan. Ik heb namelijk een live value met 2x6 polige header, met daarop een digital i/o module, en bijbehorend externe module voor optical/coaxiaal uit.
Dit geheel is gekoppeld aan een SonySTR-DB 840 Dolby digital versterker, maar geen DD/DTS throughput.
Ik ben dus ook op zoek gegaan naar een geluidskaart, met DD/DTS throughput, en mijn keuze is de Terratec DMX Xfire 1024 geworden, met als enige nadeel dat ie geen coaxiaal uit heeft.

Verwijderd

Creative DXr3 kaartje doet dit ook dit zegt de site van creative:

Now with your current PC-DVD drive, experience high-definition, digitally-enhanced MPEG video on your PC or TV using Creative® Dxr3 decoder board.
The exceptional quality found in the Dxr3 board brings amazingly sharp video, Dolby® Digital (AC-3®) 5.1-channel audio or DTS 6-channel audio*, and picture-enhancing technology to supported movies and DVD titles. The Dxr3 Decoder board eliminates the need for outrageous system requirements or intensive CPU usage required by software-based DVD decoders and provides greater clarity over other MPEG-2 decoders. The Creative Dxr3 decoder brings professional-quality MPEG-2 decoding that matches and even outperforms other more expensive systems.

Achieve the superior quality of DVD on your PC or TV with the Creative Dxr3 board, your Creative PC-DVD drive, and Sound Blaster® sound card

* Dolby Digital (AC-3®) 5.1-channel audio requires Cambridge SoundWorks® DeskTop Theater DTT2500 Digital speaker system or an amplifier/receiver with Dolby Digital coaxial input, and Dolby Digital (AC-3) supported applications. DTS 6-channel audio requires a DTS Digital Out decoder/receiver and DTS DVD-Video supported applications.

Verwijderd

Creative DXR-2 kaart ook al, heeft een tijdje goed gedraait op mijn reciever met DD-decoder, totdat ik een losse dvd-speler kocht...
Pagina: 1