heeft iemand ADsL via eweka internet??
ze gebruiken het BabyXl netwerk
ik wil weten of het goed is of niet
ze gebruiken het BabyXl netwerk
ik wil weten of het goed is of niet
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Anoniem: 34159
Anoniem: 29560
Life is what happens while your making other plans..
Anoniem: 35769
ik ook nog nooit ja nu eigenlijk terwijl ik dit topic leesOp zondag 14 oktober 2001 20:25 schreef ArthurS het volgende:
Ik niet nee. Nooit van gehoord ook trouwens
3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1
Ik weet het niet....'k heb al 2 keer gebeld..hehe...beide keren iemand andres..dussuh..er werken zekers 2 mensenOp vrijdag 11 januari 2002 13:59 schreef RedSKuLL het volgende:
Misschien moet je 's vragen hoe groot hun "crew" is. Op hun forum krijg ik alleen antwoord van ene "Wijnand" en soms van "Eweka Internet Services" ... en het duurt gewoon pokkelang voor er iets reply't! Lijkt me wel sterk dat het een een-mans bedrijf is, maar 't is iig veel beroerder dan cistron.
Lijkt mij logisch dat het BBned is want BabyXL levert verder nergens 8mbit naar mijn weten.Op vrijdag 11 januari 2002 13:17 schreef RedSKuLL het volgende:
Ze zijn zeker erg onprofessioneel. Toen ik hun daarmee confronteerde op hun forum probeerden ze het af te schuiven op de plotselinge drukte ivm xs4all e.d.
Nja, de vraag die ik hun stelde en waar ik nog steeds geen antwoord op heb is of de 7800/512 versie ook via BaByXL gaat of dat die via BBNed gaat. Dit alles ivm. me huidige Priority Telecom en dus geen KPN lijn. BaByXL zou dit gratis aan kunnen leggen en BBNed (nog) niet. Correct me if i'm wrong.
Weet iemand anders of die 7800/512 via BaByXL of BBNed gaat?? Je zou me er enorm mee helpen.
Mvgr RedSKuLL
And Bob's your uncle ...
Hey eindelijk iemand die er al ervaring mee heeft. Jij hebt dus nog nooit problemen gehad met ze?Op vrijdag 11 januari 2002 16:46 schreef Tetsuo55 het volgende:
ik heb eweka en het is echt goed
je haalt de 85% met gemak
en van disconections is zo goed als geen sprake ten zij het een grote storing is die een groot deel van babyxl betreft
en neit duur!
3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1
Hmm...gaaf!! enneh..heb je ISDN aansluiting of Analoog??Op vrijdag 11 januari 2002 16:46 schreef Tetsuo55 het volgende:
ik heb eweka en het is echt goed
je haalt de 85% met gemak
en van disconections is zo goed als geen sprake ten zij het een grote storing is die een groot deel van babyxl betreft
en neit duur!
Ik zou zeggen kijk hier eens: www.myzwahiel.tkOp vrijdag 11 januari 2002 21:02 schreef KaAzKoP het volgende:
Kan ik Eweka nemen als ik ISDN heb? En hoe zie ik of linesharing hier beschikbaar is, of heb je dat dan niet nodig met ISDN?
Me neitherOp vrijdag 11 januari 2002 21:05 schreef J0YR1D3R het volgende:
[..]
Ik zou zeggen kijk hier eens: www.myzwahiel.tk
En wat is Linesharing nou precies? Ik snap het nog steeds niet
Dus als ik Internet kan ik niet bellen?Op vrijdag 11 januari 2002 21:05 schreef J0YR1D3R het volgende:
[..]
Ik zou zeggen kijk hier eens: www.myzwahiel.tk
En wat is Linesharing nou precies? Ik snap het nog steeds niet
Linesharing = telefoneren en adsl'en op dezelfde lijn. Net als MxStream heeft. Sim-pel.Op vrijdag 11 januari 2002 21:06 schreef KaAzKoP het volgende:
[..]
Me neither. Thx voor de site
.
Klinkt goed lijkt me, het enige wat ik nog wil weten is of ze gratis je telefoonlijn regelen als je nog geen kpn lijn hebt als je de 7800/512 variant neemt. Heb daar nog steeds geen antwoord op.Wij zijn geconnecteerd Middels Fiber ( Glasvezelfkabel ) op de Amsterdam Internet Exchange , en met Level 3. Op AMS4 om precies te zijn.
Beide vebindingen staan Wide Open en zijn gigabit verbindingen.
Wij garanderen dus snelheid tot OP het internet.
Mvg.
Wijnand
Intentionally left blank.
Heb er ook lang naar moeten zoeken hoorOp zaterdag 12 januari 2002 17:19 schreef Bitfreak het volgende:
Ik kan nergens postcode check doen, want als dit er is neem ik dit zeker... Veel sneller
Weet iemand waar ik kan postcode checken, of via welke leverancier het gaat?
en DDS dan? € 44,45 fl. 97,95Op zondag 13 januari 2002 20:30 schreef Xof het volgende:
Cistron € 53,- fl. 117,63______# € 200,- installatie kosten
Luna € 50,- fl. 110,96________# € 299,- installatie kosten
Eweka € 45,- fl. 99,90________# € 175,- installatie kosten
solcon € 55,- fl. 121,10_______# € 339,- installatie kosten
Scarlet € 44,95,- fl. 99,78_____# € 179,- installatie kosten
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Ik had hier een thread over gemaakt op hun forum laatstOp zaterdag 12 januari 2002 09:50 schreef RedSKuLL het volgende:
Even ter informatie nog voor iedereen:
[..]
Klinkt goed lijkt me, het enige wat ik nog wil weten is of ze gratis je telefoonlijn regelen als je nog geen kpn lijn hebt als je de 7800/512 variant neemt. Heb daar nog steeds geen antwoord op.
nee niet echt; maar die gast die een boze smilie gaf da was ik nietOp zondag 13 januari 2002 23:16 schreef RedSKuLL het volgende:
Hehehe dan heb ik je niet echt een aardig antwoord gegeven denk ik ... de link naar de informatie staat in dezelfde post nu trouwens
edit:
typo's
Valt nu pas op, wat voor een woord is: geconnecteerdOp zondag 13 januari 2002 21:22 schreef isdnsux het volgende:
[..]
Ik had hier een thread over gemaakt op hun forum laatst
http://eweka.nl/html2/modules.php?op=modload&name=Forum&file=viewtopic&topic=35&forum=8
lol ik zie btw net dat je die topic al hebt gevonden
Ey!! Macarena \o/
39
Anoniem: 22721
USB kan 11 tot 12 mbit aan, het kan dus wel. Waarschijnlijk wordt de kwaliteit bij zulke snelheden op USB er niet beter op en is dit de reden dat veel ISP's dit niet aanbieden.Op maandag 14 januari 2002 23:47 schreef pakradja007 het volgende:
Een ding snap ik niet......er staat bij hun premium abo dat er een keuze is tussen de Usb en de ethernet modem, maar voorzover ik ooit iets van adsl heb begrepen kon je met usb niet zulke hoge snelheden halen..iig was die dan neit stabiel....of zit ik hier onzin uit te kramen
correct me plzz!
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
ach als het toch snel is...stap jij dan over binnen 3jaar!?!? Hmm.8Mbit is de max voor veel modems...dussuh..Op dinsdag 15 januari 2002 17:49 schreef broes_willems het volgende:
Bij Eweka zit je aan een drie jaar contract vast (afkoopsom is EUR 175). Zat vanochtend nog te overwegen. Nu niet meer.
Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
'k hoor iets heel anders van eweka!Op dinsdag 15 januari 2002 17:49 schreef broes_willems het volgende:
Bij Eweka zit je aan een drie jaar contract vast (afkoopsom is EUR 175). Zat vanochtend nog te overwegen. Nu niet meer.
dit stond inhet forum na de vraag over 3 jaarOp dinsdag 15 januari 2002 20:32 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
'k hoor iets heel anders van eweka!
namelijk dat je bij eerder opheffen van het contract, 80 % (!!!) van de maandkosten voor 3 jaar gewoon moet doorbetalen.....
* zwahiel krijgt nog info over dit soort vragen mbt Eweka van Wijnand van EwekaOp dinsdag 22 januari 2002 01:45 schreef Xof het volgende:
Helemaal niemand?
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"
Dus als ik netjes 3jaar of langer bij hun blijf hoef ik geen aansluitkosten te betalen?Op dinsdag 15 januari 2002 22:34 schreef murdock het volgende:
[..]
dit stond inhet forum na de vraag over 3 jaar
Bij andere providers moet u de zogenaamde aansluitkosten betalen bij de start van ADSL, bij ons niet. U kunt dus al met 12 maanden opzeggen , maar dan moet u wel de € 175,- euro setupkosten betalen.
( deze kosten bengt KPN in rekening voor het geschikt maken van de telefoonlijn. )
Dit lijkt ons niet meer dan fair.
Groet ,
Eweka Internet Services
Dat is wat ik er ook van maak jaOp zondag 17 februari 2002 16:38 schreef jadjong het volgende:
[..]
Dus als ik netjes 3jaar of langer bij hun blijf hoef ik geen aansluitkosten te betalen?
Interresant, welke bedrijven doen dit ook via InTouch? Dat ze het via InTouch doen lijkt me trouwens een voordeel. De site ziet er beter uit als die van Eweka zelf.Op zondag 17 februari 2002 14:23 schreef jochemd het volgende:
Eweka koopt in bij Intouch. Intouch verkoopt in principe de diensten van bbned en BaByXL. In gebieden waar bbned leverbaar is krijg je bbned, in gebieden waar dat niet zo is maar BaByXL wel krijg je BaByXL.
Raar, de deskundigheid straalt er idd niet echt vanaf.De reden dat Eweka steeds 85% noemt is dat BaByXL dat in haar contracten zet omdat er een ATM overhead van 15% is. Dat geldt natuurlijk ook voor bbned.
Dat Eweka op haar homepage met Non Blocked Internet adverteert is onzin. Dit is een kreet die rechtstreeks uit een reclamefolder van BaByXL komt (het is een telefonieterm die het zelfde zou moeten betekenen als non-overbooked). Echter, de meeste mensen zullen via bbned worden aangesloten waar bbned wel een overboeking hanteert. Aan een aantal mailtjes in mijn mailbox te oordelen snapt Eweka zelf ook niet precies wat het e.e.a. betekent.
Daarnaast geeft Eweka in email gewoon toe dat zoiets als een non overbooked netwerk niet bestaat, dus waarom ze het op hun homepage zetten is mij een raadsel
Erm, ik heb zelf een site gehost bij level3 en als ik met m'n adsl verbinding ping dan krijg ik een ping 33. Als ik bijv. TrueServer mail (TrueServer staat voor snel) krijg ik 32 ms terug. IMO maakt het dus vrij weinig uit dat ze bij Level3 staan. Level3 staat in mijn ogen voor een zeer hoge kwaliteit. Ik schat zelfs hoger in dan TrueserverDe verbinding met internet wordt door Eweka ingekocht bij Level3. Ook andere dingen zoals de nieuwsservers zijn van Level3 (en staan dus erg ver weg). Ik heb begrepen dat Eweka wel zelf een Access Concentrator heeft en beheert, maar dat komt uit het zelfde mailtje waarin zij allemaal vage dingen zeggen over niet overboekte bbned aansluitingen. Laten we het er maar op houden dat ik voor de klanten hoop dat ze het niet zelf doen.
Zolang er geen ervaringen zijn ga ik geen (voorbarige) conclusies trekken.De conclusie? Je krijgt een standaard ADSL verbinding met onbekende kwaliteit van de dienstverlening en het upstream netwerk. En er lopen daar nog wel wat clueless helpdeskers rond.
Dit alles voor een prijs die lager is dan van bijvoorbeeld Cistron, terwijl de inkoopprijs hoger is (dat zal wel betaald worden uit het helpdeskpersoneel).
It's your choice
Anoniem: 30044
Dit was naar aanleiding van iemand die had uitgezocht waar die servers precies staan en een niet zo beste ping/tracert er naar toe liet zien in cistron.broadbamd. Als je goed kan googlen kan je hem vast nog wel terugvinden.Erm, ik heb zelf een site gehost bij level3 en als ik met m'n adsl verbinding ping dan krijg ik een ping 33. Als ik bijv. TrueServer mail (TrueServer staat voor snel) krijg ik 32 ms terug. IMO maakt het dus vrij weinig uit dat ze bij Level3 staan. Level3 staat in mijn ogen voor een zeer hoge kwaliteit. Ik schat zelfs hoger in dan Trueserver
preciesOp maandag 25 februari 2002 14:52 schreef Attilla het volgende:
bbned had allemaal aansluit problemen dus er is nog niemand aangesloten en daarom zal je ook niemand vinden die al aangesloten is. Maar als het goed is zijn die problemen nu allemaal opgelost maar er is wel een achterstand dus langzaam zal iedereen nu aangesloten worden.
Als je o.a. de cistron.broadband newsgroepen een beetje volgt kom je er snel achter dat bbned nog steeds grote moeite heeft mensen succesvol aan te sluiten...Op maandag 25 februari 2002 14:52 schreef Attilla het volgende:
bbned had allemaal aansluit problemen dus er is nog niemand aangesloten en daarom zal je ook niemand vinden die al aangesloten is. Maar als het goed is zijn die problemen nu allemaal opgelost maar er is wel een achterstand dus langzaam zal iedereen nu aangesloten worden.
Like this yall...
jah en het komt allemaal maar door die kut kpn.Op maandag 25 februari 2002 16:01 schreef mrFreeZe het volgende:
[..]
Als je o.a. de cistron.broadband newsgroepen een beetje volgt kom je er snel achter dat bbned nog steeds grote moeite heeft mensen succesvol aan te sluiten...
Leuke 'kretologie' maar motiveer dan even wat 'dat k** KPN' zou hebben misdaan...Op maandag 25 februari 2002 16:47 schreef Attilla het volgende:
[..]
jah en het komt allemaal maar door die kut kpn.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Onzin.Op maandag 25 februari 2002 20:05 schreef Attilla het volgende:
Lastig doen met toegang tot de centrales.
Anoniem: 85142
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq