Wingate Dial-up vraagje...

Pagina: 1
Acties:

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:13

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
De volgende situatie :

Ik heb twee Servers.

Win2K Server "Morticia" met 192.168.0.1, wat een PDC AD server is. (Dus DNS, Wins, AD, DHCP enzo)

Win2K Server "Thing" met 192.168.0.2. (Member Server)

Beide draaien Windows 2000 Server.

Op Morticia draait de mailserver MDaemon.

Op Thing draait Wingate. Thing heeft al een 2e nic, en is dus voorbereid op ADSL enzo. :)

Tevens zit er een Eicon Diva Pro in, omdat ik nu nog alleen ISDN heb.

Dial-out en zo gaat allemaal prima. Te prima eigenlijk. Het punt is, dat Morticia de hele tijd met checken op Email en diverse DNS meuk de hele tijd mijn lijn omhoog schopt, wat natuurlijk niet de bedoeling is, da's namelijk te duur. ;)

Dus nu wil ik het zo regelen dat Morticia wel gebruik kan maken van de Internet verbinding, maar hem _niet_ zelf omhoog kan trappen.

Ik zie in de loggings van Wingate op Thing, dat morticia gebruik maakt van het Account "Guest". Nu heb ik al wat met policies voor dit Account zitten rommelen, (verplicht Authenticaten met pass enzo) maar dat werkt allemaal niet.

Wie heeft een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken ?

Scheelt het iets als ik de Wingate client op die Server installeer, zoals ik ook op mijn Client PC's doe ? Heb ik dan meer mogelijkheden ?

De bedoeling is dus niet om Morticia Inet access te ontzeggen, maar alleen voorkomen dat Morticia zelf een lijn kan opbrengen op Thing. Op het moment dat ik achter mijn PC ga zitten (Lurch) kick ik wel de Inet verbinding omhoog, en dan mag Morticia er ook gebruik van maken, totdat ik de lijn weer down breng. Dan moet de lijn dus ook gewoon Down blijven. Houd de kosten een beetje in de hand. ;)

Verdere specs : Wingate 4.4.1, W2K Server SP2.

Ik ben benieuwd wat jullie te melden hebben. :)

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:13

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Aaargh. Ikke dom.

Door gisteravond eens even wat verder te klikken dan mijn neus lang is, blijkt dat je gewoon bij de Dialer-properties aan kunt geven wie de Dialer mag gebruiken. |:(

Tja. Topicje voor niks gestart dus. :)

Aannames zijn fataal.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Toch leuk voor de database :)

de betaler vervuilt