Wat is een fan?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:53
Een stomme vraag misschien: Bij het doorzoeken van de topics over een nieuwe voeding kom ik alsmaar gegevens over fans ed tegen. Wat is een fan eigenlijk?

Verwijderd

Een ventilator, zo'n ding wat ronddraait en lucht verplaatst.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-08 21:04
hehe :P

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 13:36

E-Rick

I love it :7

dit: Afbeeldingslocatie: http://www.supermicro.com/images/Imag_Prod/Accessories/fan-014.jpg

Choose life

Verwijderd

Goed bedoelde opmerking: weet je zeker dat je zelf je voeding gaat vervangen?

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Je hebt al 147 posts, studeerd hogere informatica, hebt als hobby tweaken en wist nog niet wat een fan was? vreemd

(no flame intended)

Catch a smile out there!

Verwijderd

Iemand die dweept bij een ander :)

Nee ff serieus: Fan = Ventilator. Zorgt door een draaiende beweging van bladen voor een luchtstroom. Deze luchtstroom zorgt dan weer voor koeling.

• TweakersOnly
Als ik het goed begrijp, zit deze fan dus binnen in de het totale voedingskastje? Dus ipv een nieuw complete voeding te kopen, kun je ook je eigen voedingskastje slopen en daar je oude fan uit slopen en een nieuwe stille fan erin proppen. Of is dit technisch gezien niet mogelijk?

Wat is dan eigenlijk beter? Een nieuwe voeding of alleen een nieuwe fan in het oude voedingskastje plaatsen?

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 13:36

E-Rick

I love it :7

Fan:
Afbeeldingslocatie: http://www.all-that-glitters.com/glitters/fan.jpg

Nog n fan:
Afbeeldingslocatie: http://www.aero-space.nasa.gov/library/showcase/fan.jpg

en nog 1 dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.licensedelectrician.com/fan.gif

Choose life

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:27

ErA

Nieuwe voeding is niet zo heel duur. En is nog veel minder moeite ook dan helemaal slopen. Dus ik raad je gewoon een mooie nieuwe voeding aan.

• TweakersOnly
Op dinsdag 09 oktober 2001 12:53 schreef Haemorrhage het volgende:
Je hebt al 147 posts, studeerd hogere informatica, hebt als hobby tweaken en wist nog niet wat een fan was? vreemd

(no flame intended)
Dat deed m'n broer die naar het buitenland is vertrokken. Inmiddels heb ik z'n account overgenomen.

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een fan is iemand die zich ergens erg betrokken bij voelt, een Ajax-fan is errug betrokken bij wedstrijden van Ajax. :)

• OJ_Simpson
  • Laatst online: 18-12-2023
Om nog even aan te vullen: Fans zitten niet alleen maar in voedingen, maar ook op een processor, een videokaart, etc.

• Glenfiddich
  • Nu online
Op dinsdag 09 oktober 2001 13:02 schreef TweakersOnly het volgende:

[..]

Dat deed m'n broer die naar het buitenland is vertrokken. Inmiddels heb ik z'n account overgenomen.
oke sorry... no hard feelings oke? :)

Catch a smile out there!

• TweakersOnly
Op dinsdag 09 oktober 2001 13:03 schreef Flipmo2K het volgende:
Een fan is iemand die zich ergens erg betrokken bij voelt, een Ajax-fan is errug betrokken bij wedstrijden van Ajax. :)
LOL. >:)

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 12:53 schreef Seppie78 het volgende:
Iemand die dweept bij een ander :)

Nee ff serieus: Fan = Ventilator. Zorgt door een draaiende beweging van bladen voor een luchtstroom. Deze luchtstroom zorgt dan weer voor koeling.
Danku voor deze waardevolle inbreng....

• bloasfist
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Wat er net gezegd werd: dat het vervangen van de complete voeding makkelijker was dan de fan alleen vervangen door een stiller exemplaar vind ik niet waar.
Het is een koud kunstje om je voedingsfan te vervangen. In de meeste voedingen zit die fan met een stekkertje vast. Dus, je schroeft die voeding open, plugt die fan eruit, schroeft die fan eruit, nieuwe fan erin, kastje dicht: KLAAR!.
Wat je ook kan proberen als je vind dat ie te veel lawaai maakt is de huidige fan op een lager voltage te laten lopen. Je moet dan de fan niet op het gewone stekkertje aansluiten, maar op geel-rood (5v) of rood-zwart (7v).
(met die kleurtjes heb ik het dan over de draden die uit je voeding komen (waar je je hd en dergelijke op aansluit).

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 13:18 schreef bloasfist het volgende:
Wat er net gezegd werd: dat het vervangen van de complete voeding makkelijker was dan de fan alleen vervangen door een stiller exemplaar vind ik niet waar.
Het is een koud kunstje om je voedingsfan te vervangen. In de meeste voedingen zit die fan met een stekkertje vast. Dus, je schroeft die voeding open, plugt die fan eruit, schroeft die fan eruit, nieuwe fan erin, kastje dicht: KLAAR!.
Wat je ook kan proberen als je vind dat ie te veel lawaai maakt is de huidige fan op een lager voltage te laten lopen. Je moet dan de fan niet op het gewone stekkertje aansluiten, maar op geel-rood (5v) of rood-zwart (7v).
(met die kleurtjes heb ik het dan over de draden die uit je voeding komen (waar je je hd en dergelijke op aansluit).
Foutje van je:

maar op geel-rood (5v) wordt 7V
of rood-zwart (7v). wordt 5V

En voor de volledigheid geel-zwart levert 12V

Maar gewoon je fan vervangen, een nieuwe voeding is echt niet nodig en een stuk duurder.

bloasfist: Ja ik drink Pitt bier

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Spuit 11 :) LOL

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welkom in het forum dan he

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik heb het woordje "fan" al in de brugklas gehad, met engels woordenlijst. Is school toch ergens goed voor :)
Pagina: 1