Toon posts:

geen internet/netwerkverbinding in xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje. Ik heb de search al gebruikt maar ik heb niks kunnen vinden hierover. Mijn server thuis draait onder w2k met winroute. Hierachter hangt een w98 bak, en mijn eigen systeem waar ik windows xp laatst op heb geinstalleerd. Dit leek allemaal goed te gaan. Een wizard was zelf zo slim om te zien dat ik een verbinding heb met het internet. Alles werkte perfect totdat ik voor de eerste keer ging herstarten. Hierna was m'n verbinding op die xp bak weg en ik heb het nog met geen mogelijkheid terug weten te krijgen. Ik kan zelfs niet pingen naar 192.168.0.1 (de server) Ik heb de tcp/ip instellingen nagekeken en die staan allemaal goed. ip adres ingeven op 192.168.0.2 subnet 255.255.255.0 en gateway: 192.168.0.1 Zelfs de DNS nummers van de provider heb ik opgegeven. Toch heb ik geen verbinding. Weet iemand wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 10:15
Je netwerkkabel is niet aangesloten! :P

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

kun je pingen etc ??? wat kun je wel en wat niet?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 10:15
Nu ff serieus.

Controleer je netwerkkabel toch wel ff voor de zekerheid en/of gebruik de kabel van de windows98 PC. Het is misschien handig om DHCP te installeren in Winroute zodat je kan zien of je XP client je server wel kan vinden en zodat je niet steeds al die ip adressen hoeft in te vullen.

Verwijderd

Topicstarter
Kabels zitte 100 % zeker goed. Ik heb namelijk om ff te testen weer ff een image terug gezet van 2000 en toen werkte het allemaal weer zoals het hoort. Daarna xp weer opnieuw geinstalleerd, werkte na de isntallatie heel even. Maar na een keertje rebooten dus ineens weer niet. Ik heb dit dus nu al twee keer meegemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
DHCP aan of uit, automatisch een ip adres verkrijgen of handmatig ingeven heb ik allemaal al geprobeerd. Wat voor protocollen en services moet ik allemaal installeren zodat het wil werken? Nu heb ik gewoon client 4 ms netwerken, tcp/ip, file and printer sharing en dan nog een QoS service iets ofzo. Ben de precieze naam ff kwijt. Ik heb bij het installeren van XP gekozen dat ik zelf m'n netwerk settings in wil geven. Dus niet dat windows dat automatisch doet. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Maar dan vind ik het nog vreemd want hij doet het dus in eerste instantie wel. Totdat ik voor de eerste keer XP herstart. Dan kan ik zelfs niet meer pingen!!
Heeft iemand anders nog enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor maar ik geef 'm een schopje naar boven toe.
Iemand die mij kan helpen?

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 11:57
volgens mij moest je bij xp bij de netwerk instelligen "Simple networking" uitzetten

Verwijderd

[Als je DHCP hebt :P ]

probeer dit ff:

in de command prompt.
ipconfig /all
ipconfig /release
ipconfig /renew

En kijk of ie het nu doet. :)

Verwijderd

he dat probleem heb ik ook.

ik dacht me netwerk kaart is stuk want heb nu op de server weer win ME gezet en een van de kaarten wil nog niet werken. ik heb nu maar de kabel om gewisseld zodat ik wel kan internetten maar nu werkt het netwerk dus niet. ik zou graag willen weten hoe dit komt. MOLT XP je netwerk kaart ofzo?, ik heb dit al 2 keer gehad , ik wil niet weer een nieuwe moeten kopen.......

Verwijderd

is je NIC wel enabled in XP...

kan zijn dat deze op disable staat...

ping ff naar 127.0.0.1 als dit doet ping dan ff naar je eigen ip nummer van je NIC dus 192.168.0.2.

of kijk anders bij je netwerk propertie of je NIC enable/disable staan..

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Misschien is het wel iets met je Firewall...

Ik kon op m'n netwerkje van twee pc's iedere keer keurig van de pc beneden (W2K) op die van boven (WinXP) kijken, maar niet omgekeerd. Ook pingen ging op deze manier en alles wat met netwerken te maken heeft.

Op zo'n moment zoek je je rot, totdat je de ingeving krijgt dat beneden een firewall (ZoneAlarm) aan staat. Die heb ik vervolgens ingesteld dat hij alle lokale IP's buiten beschouwing moest laten en zo waar, het werkte allemaal meteen! :)
Pagina: 1