Toon posts:

Exchange 5.5 >Experts Only<

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een klein probleem,

ik heb 2 exchange servers in dezelfde site staan, op een staat de database en de andere doet de webaccess ( wordt overigens weinig gebruikt ). Nou heeft mijn voorganger de site geinstalleerd alleen heeft deze persoon het administrator account aan de exchange gehangen. Niet erg handig, aangezien ik nu van het administrator account het wachtwoord wil wijzigen. Ik heb dit al geprobeerd dmv services en daar een andere account onder de services van exchange te hangen (copy van administrator). Alleen toen starte exchange niet meer op omdat het account verkeerd was.

Wie oh wie weet 123 de oplossing voordat ik heel technet overhoop moet halen, waar ik tot nu toe niks in heb gevonden.

Alvast bedankt. :)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kan in services je account en wachtwoord aanpassen voor bepaalde services, dus ook voor je Exchange. Verstandiger is het om een accoutn aan te maken puur voor de exchange services. Tis misschien niet de mooiste oplossing (dacht dat het ook in exchange kan....), maar het is wel een goede en effectieve methode.

Verwijderd

Topicstarter
Was inderdaad de bedoeling om een "exchange" account aan te maken, alleen als ik deze in de services ga benoemen om de desbetreffende services op te starten ziet het er allemaal heel goed uit. Hij vraagt nog of ik de gebruiker bepaalde rechten wil geven voor het starten van exchange... Maar op de een of andere manier wil exchange dan niet opstarten.. |:(

Verwijderd

Zit het aangemaakt account ook in een group die rechten heeft op de Exchange databases. Dit geef je aan middels de Exchange administrator. Dan zou het moeten werken.

Vanzelfsprekend dient het account log on locally rechten te hebben en local administrator rechten op de desbetreffende machine