Ppstats ineens errug traag

Pagina: 1
Acties:

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Ik heb hier op school ppstats draaien om alle pc's in de gaten te houden.
In de rc5.dns.cache bevinden zich ongeveer 60 entry's (60 ip's van 60 pc's)
De stats run duurde voorheen altijd minder dan een minuut, maar van de een op de andere dag duurt die statsrun echt oneindig. Ik heb twee uur gewacht, en hem vervolgens maar afgesloten. :Z

Ben nu een debug aan het draaien, en ik zie dat het inlezen van de rc5.dns.cache ontiegelijk lang duurt.
Wat is daar de reden van ?

Ik weet dat ik ook striplog kan gaan proberen, maar de grootte van de logfiles is niet de bottleneck, aangezien de statsrun dus plotseling langer is gaan duren:(
Ik heb verder geen enkele settings veranderd in tussentijd.

Dat was het denk ik wel,
Zegt u het maar :)

Greetz Ricoh

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-05 20:31
Kan je de file we gewoon openen of heb je daar ook problemen mee?

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien is ie alle DNS-en opnieuw aan het inlezen???

Ik had voor de gein ppstats er losgelaten op mijn ongestripte logs (dus moest ie alle logs opnieuw DNS nagaan), die statsrun duurde ook enorm lang.

Zolang ie nie stopt zonder foutmelding is ie gewoon bezig..

Tip: zet koe es uit.....als de CPU veel bezig is dan is ie aan het rekenen aan ppstats (dit gebruik ik ook wel es om te kijken of ppstats wel wat doet)

suc6 iig!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
na een aantal dagen verloopt je dns cache (instelbaar in de ppstats init) en gaat hij alles opnieuw proberen te resolven. Dit kan _erg_ lang duren, vooral als de IP's niet te resolven zijn.

We spend our years as a tale that is told

• stok
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 13:27 schreef Dutchman! het volgende:
na een aantal dagen verloopt je dns cache (instelbaar in de ppstats init) en gaat hij alles opnieuw proberen te resolven. Dit kan _erg_ lang duren, vooral als de IP's niet te resolven zijn.
ik was lekker eerder :+ :D

• Ricoh
DNS cache kan niet verlopen zijn, want die heb ik op 0 staan.

Er is nog 1 oorzaak mogelijk, en dat is dat alle pc's een nieuw ip nummer hebben gekregen.

Ik heb de stats run gewoon aangezet en ben naar huis gegaan, ik zie wel of ie morgen af is ;)

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:23 schreef Rico-Burn het volgende:

Er is nog 1 oorzaak mogelijk, en dat is dat alle pc's een nieuw ip nummer hebben gekregen.

Ik heb de stats run gewoon aangezet en ben naar huis gegaan, ik zie wel of ie morgen af is ;)
zet hem eens op 365 ..

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 14:23 schreef Rico-Burn het volgende:

Hmm ik denk dat t aan die "0" ligt: je zegt nl. nu dat de DNS-entry 0 dagen geldig is, dus elke dag (??) gaat ie opnieuw alle DNS-en resolven...

Dat IP: dat kan misschien, weet ik niet zeker...

• stok
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:51 schreef [Mike] het volgende:

[..]

Hmm ik denk dat t aan die "0" ligt: je zegt nl. nu dat de DNS-entry 0 dagen geldig is, dus elke dag (??) gaat ie opnieuw alle DNS-en resolven...

Dat IP: dat kan misschien, weet ik niet zeker...
"0" betekent dat ie em nooit vernieuwd (behalve dan als er nwe IP`s in de lijst staan)

• Ricoh
Stats run is finished (duurde drie uur) alle pc's hadden idd nieuwe ip nummers gekregen.
Wel jammer, want nu is de competitie tussen al die pc-tjes weer verstoord ;)

* Ricoh denkt dat toch echt stats verslaafd is...

joh ! :P

Problem solved dus...

• DSmarty
  • Niet online
Dat grapje heb ik ook weleens gehad op mijn oude proxy, om het kwartier draaiden de stats, totdat hij ging DNS-resolven..gevolg --> De ene statsrun was nog niet klaar en de volgende was alweer begonnen, wat dus resulteerde in een erg hard oplopende load en geheugengebruik..... was net op tijd thuis om een complete crash te voorkomen....
Pagina: 1