vage stekkers aan de voeding :?

Pagina: 1
Acties:

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

Topicstarter
er zitten twee vage stekkers aan m'n nieuwe voeding, een vierkante (2* geel en 2* zwart) en 1 stekker die lijkt op een AT stekker (3* zwart 2* oranje 1* rood) en een kleine die ook meestal aan een fan zit (1* geel en 1* rood)

ik weet ook wel dat geel +12v en rood/oranje +5v is enz. maar waar dienen deze stekkers voor:?

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Verwijderd

Dat is een voeding die 'geschikt' is voor een Pentium 4 moederbord. Deze moederborden hebben extra stekkers voor diverse spanningen. Welke wat precies doet weet ik niet.

Verwijderd

Ik heb ook zo voeding gekocht 300watt
ik krijg hem niet aan de praat :?
wordt die voeding soms door die halve at connector aangestuurt? kan ik hem wel gebruiken voor me amd ?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
zijn alleen voor intel's P4

die kleine vierkante verzorgt de stroomvoorziening van de proc, die grotere AT-achtige zorgt voor extra stroom, als de gewone ATX het niet bij kan houden zeg maar...als je dus veel kaarten, dikke vidkaart en vaak op 100% draait zeg maar, moet je die ff gebruiken

als je dat niet doet is t nie nuttig, want het verbruikt alleen maar xtra stroom (geloof ik!)