Toon posts:

Force Feedback Stuurwiel

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welk Force Feedback Stuurwiel is het beste?

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:01
De Guillemot Force Feedback werd hier op Tweakers getest!
http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=132

Ik ga hem kopen bij Funprice, daar kost ie maar 250 piek ofzo.

Ik vind dit wel een top prijsje voor een Force Feedback stuur

Verwijderd

op http://www.bartmm.nl / hebben ze de ACT-Labs Force RS (beste FF-stuur, te vinden op www.actlab.com ) in de aanbieding voor 299,- ipv 449,-

Verwijderd

Als je maar niet van die goedkope troep koopt is bijn alles goed. Ik heb een thrustmaster forceGT en dat ding zuigt! Ik zou in ieder geval goed naar de pedalen kijken (zwaar genoeg zodat ze niet wegschuiven) en naar de drivers (de laatste drivers werken niet onder DirectX7) :(

Verwijderd

Inderdaad de Act Labs Force RS.
Ik heb hem afgelopen weekend gekocht bij www.bartmm.nl voor maar 299 piek.
Je merkt aan alles dat het een topstuur is. Onder de 300 gulden vind je absoluut geen betere. http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=933&p=1

Verwijderd

he M@tlok, heeft jouw ForceRS ook zo'n rare geur? het (nep)leer ruikt bij mij heel vreemd, is m'n maag op een of andere manier niet zo blij mee (hoef niet te kotsen ofzo, maar gewoon ongemakkelijk)

Verwijderd

Hij ruikt niet echt lekker (als je je neus er tegenaan houdt), maar ik heb er geen last van. Met dit weer staat m'n raam toch open ;)
Ik denk dat die geur wel binnenkort zal verdwijnen. Mijn stuur piept echter een klein beetje :( , maar als ik m'n speakers lekker hard zet hoor ik alleen nog maar realistisch F1-lawaai :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen het "Guillemot FF stuurwiel", het "Microsoft FF stuurwiel" en de "ACT LABS Force RS".
Welk stuurtje moet ik nu nemen?
Oh ja, voor ik het vergeet, GP3 moet hem ondersteunen... ;) ;) ;)

Bij de weg, indien je een bespreking weet staan waar deze 3 stuurtjes met elkaar vergeleken worden, plz zet een linkje... :)

Verwijderd

zie voor een test van ACCT-Labs, Logitech en Microsoft op http://www.anandtech.com/html/articledisplay.cfm?document=933 bij de link van Red devil staat dus een review van de guillemot

Verwijderd

De Act-Labs werd in de Computer Totaal van juni beschreven in een test samen met de Guillemot. De conclusie was:

"Zonder voorbehoud, Act-Labs heeft het beste stuur. Maar als we naar de prijs kijken heeft Guillemot de beste aanbieding in de prijsklasse waarin ook de FF-sturen van Logitech en Microsoft zich bevinden. U zult zich met het Ferrari-stuur van Guillemot zeker niet bekocht voelen. Toch zult u, wilt u de meest brede grijns op uw gezicht toveren, wat dieper in de buidel moeten tasten en de Force RS van Act-Labs kopen".

Toen ging men nog uit van een prijs van 329 voor de Guillemot en 449 voor de Act-Labs. De Guillemot is nu echter het goedkoopst te vinden voor 249 en de Act-Labs voor 299.
Ik zou dus absoluut voor de Act-Labs gaan.
Kijk maar eens in de review-database van tweakers.net

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Ik heb zelf de Guilmont, en ik heb dagelijks een zeer grote smile op mijn gezicht als ik er mee bezig ben!!! Dat ding schopt kont !!! Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/cwm/a.gif

What the heart requires may never be understood by the mind!

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-02 14:24
Ik heb al een paar Guillemot FF stuurtjes "versleten". In het begin erg enthousiast geweest, maar...
Er is een serie waar de schakelhendeltjes (erg) snel van kapot gaan, en als je de serie met de goede hendeltjes hebt, gaan na verloop van tijd interne draadbreuken ontstaan zodat steeds minder knopjes op het stuur werken. Overigens wordt er over garantie helemaal niet moeilijk gedaan. Altijd direct omruilen en zelfs geld terug. (pluim voor Accell Automatisering Utrecht)
Er komt binnenkort wel een vernieuwde versie van het Ferrari FF stuurtje, dus wie weet?
Ik heb net de ACT LABS bij BARTMM gekocht in Beverwijk en ga hem vanavond proberen.

Succes

Deze tekst niet lezen !

Verwijderd

mxhans; Guillemot heeft nieuwe gear-hendeltjes die je grais kunt bestellen

• Delhi
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik heb een logitec Force Feedback en ik zou geen andere willen, als het aan mij ligt een echte aanrader

• mxhans196
Mijn ervaring met twee FF stuurwielen.

OK ik heb nu dus de "ACT LABS Force RS"en de "Guillemot Ferrari FF" naast elkaar aan de tafel geklemd en ben afwisselend met één van de sturen aan het racen.
Ik maak gebruik van GP3 en van MGPRS2. (F1 2000 is er alweer vanaf) Beide sims alle hulpmiddelen uit.
Het Guillemot stuurtje gebruik ik sinds december (2e stuur) en de ACT-LABS is er vandaag voor het eerst.
Het eerste wat opvalt bij de ACT-LABS is dat alles een beetje stroef gaat. Hierdoor is de doseren van gas, rem en stuur een stuk moeilijker dan bij de Guillemot. Bij het rijden zonder ABS en traction-control is dat dus erg lastig.
In tegenstelling tot wat ik in eerdere reviews gelezen heb, is naar mijn gevoel, de Feedback in de Guillemot groter dan in de ACT-LABS! Hierdoor en ook door de grotere souplesse is het gevoel van wegcontact in MGPRS2 bij de Guillemot veel beter dan bij de ACT-LABS. Ik ben al een uur aan het racen met de ACT-LABS, maar ik kom nog steeds niet in de buurt van de tijd die ik met m'n Guillemot Ferrari gezet heb.
Mijn voorkeur blijft dus voorlopig uitgaan naar de Guillemot voor wat betreft speelbaarheid. Zoals je al eerder kon lezen, laat de betrouwbaarheid echter te wensen over. Mijn eerste Guillemot Ferrari had de goede schakel-lepeltjes, maar na ca. 6 maanden gingen steeds meer knopjes op het stuur dienst weigeren. Dat was te wijten aan draadbreuken in een kabelboom die steeds 180° omgebogen wordt. Van mijn tweede stuurtje (garantie) is na 6 weken gebruik een lepeltje los geraakt en het tweede lepeltje begint ook al. Weer omruilen dus…
Over de betrouwbaarheid van de ACT-LABS kan ik nog niets zeggen. (Wie ?)
Ik ga die gratis nieuwe lepeltjes maar bestellen ( Retardo bedankt voor de tip) en dan maar hopen dat het goed blijft gaan.
Misschien toch ook maar eens de Logitech aan een serieuze test onderwerpen. Kan iemand iets vertellen over de betrouwbaarheid van de Logitech?

Stuurtje verbeteren? Kijk hier eens: http://www.slottweak.com /

Ik geef het nog niet op en ga nog een uurtje door met de ACT-LABS.
C.U.

Deze tekst niet lezen !

Verwijderd

mxhans; de Force RS moet je inderdaad ff "inspelen" dan wordt ie veel soepeler, eventueel kun je hem ook smeren, met hetzelfde effect maar dan sneller en sterker, waardoor je de kleinere FF-effecten ook voelt (die nu door de stugheid er min of meer uitgefilterd worden), daar staat o.a. wat over op de URL die je zelf gaf (slottweak, goeie site, volg het al een tijdje). Ga mijn stuur binnenkort ook smeren, ben benieuwd wat het verschil zal zijn

Verwijderd

Topicstarter
Erg bedankt, mxhans.

Is het soms niet mogelijk om naast de Logitech FF ook nog eens het Microsoft FF stuurwiel aan een grondige test te onderwerpen?
Zo kunnen we dan een definitief besluit trekken wat nu het beste FF stuurwiel is van de vier.
Dank bij voorbaat.

Moest het nog niet duidelijk zijn, /me is dus op zoek naar het beste FF stuurwiel om GP3 te spelen.

Verwijderd

Ik heb nu zo'n twee weken een ActLabs en het gedoseerd gas geven vond ik een groot probleem, had het gevoel dat het in stappen ging en niet geleidelijk, dus heb ik hem open gemaakt en de veer, die het gaspedaal tegenhoud iets verplaatst, waardoor ik nu geleidelijker gas kan geven en minder snel achterste voren sta

Verwijderd

In mijn ogen bestaat er niet zoiets als het beste stuur, het is maar net hoe kan je met het stuur uit de voeten de een vind stugge pedalen fijn en de ander vind slappe pedalen fijn.
Ik heb zelf al meer dan 1 jaar het logitech wingman ff stuur en nadat ik de veer druk van de pedalen verhoogd heb vind ik het een geweldig stuur, echter mxhans vind de pedalen te zwaar gaan.
Daar staat tegen over dat in mijn ogen het lwff stuur wel erg betrouwbaar is maart '99 gekocht en nog steeds niet stuk, als mxhans zin heeft mag hij ook mijn stuur weer meenemen naar huis en dan naast zijn act labs plaatsen en de ferrari het zou natuurlijk wel jammer voor mxhans zijn als blijkt dat de lwff toch fijner is, maar dat kennen we allemaal wel die foutieve aanschaf van dingen.

Groetjes Pinaco

• mxhans196
Tja, ik zou ze best allemaal persoonlijk willen proberen, maar ik ben geen handelaar of officiële "reviewer" en moet ze dus gewoon kopen. Ik was dik tevreden over "mijn Ferrari" maar toen hij voor de tweede keer stuk ging en ik hoorde dat dit vaker gebeurde, dacht ik er goed aan te doen om de ACT-LABS te kopen. In alle reviews kwam deze er als winnaar uit, maar ik vind hem zwaar tegenvallen. Die testers hebben, denk ik, nog nooit met Monaco Grand Prix Racing Simulation gereden zonder ABS en traction control. (GP3 is veel makkelijker). Eigenlijk voel ik me weer een beetje belazerd door al die mooie reviews. Ben ik dan de enige die het niks vindt. Dat ding haakt en kraakt en heeft nieuw al behoorlijk wat speling op de as. Ook de schakellepeltjes aan één stuk vind ik niet best. Er kunnen wel onafhankelijk bewegende lepeltjes besteld worden bij ACT-LABS.
Als ik weer eens tijd heb zal ik die aanpassingen van slottweak uitproberen.

Ik wil een Guillemot Ferrari FF die niet stuk gaat!
De Logitech ga ik nog wel eens testen bij een kennis.

Deze tekst niet lezen !

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
Heeft die Act Labs Force RS nou standaard USB of moet je dan zo'n extra "black box" kopen? Ik heb een paar reviews gelezen maar de 1 zegt A en de ander B.

• mxhans196
Hij is met alle vormen van aansluitingen te bestellen, maar de ACT-LABS die bij BARTMM te koop is voor ƒ299,- is de seriële versie. Dat hoeft geen probleem te zijn als je een seriële poort over hebt. De USB (of andere) cartridge is ook los te koop, maar ik weet geen prijzen.
Overigens kunnen spellen die onder DOS draaien (of dosbox, en dat zijn er méér dan je denkt) alleen een apparaat aan de joystick-poort vinden.

Deze tekst niet lezen !

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 16:44
Guillemot FF stuurtje schopt hard konten !
Ik heb er zelf eentje en 2 vrienden van me ook, keihard gaan met dat ding.

Atteman

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer komt trouwens de vernieuwde versie van het Ferrari FF stuurtje uit?

Verwijderd

cartridges voor de (force)RS kosten $20, ze zijn er voor PC (USB en serieel), Dreamcast, Playstation en N64. De nieuwe sturen worden met USB en serieel geleverd geloof ik (de nieuwe hebben ook schakelhendeltjes uit 2 stukken).

TheCore; wanneer het 360 Modena-stuur (onder de thrustmaster naam btw) komt is geloof ik nog niet bekend.

wat ik wel weet: dit stuur:
Afbeeldingslocatie: http://www.joy-stick.net/images/FFGPfob_med_res.jpg

het nieuwe Logitech FF-stuur dus, komt als het goed is late summer/early fall

Verwijderd

Hoezo weer een nieuw stuur van logitech, wat was er mis met het oude stuur?
Gaat het soms te lang mee, zodat wij sukkels geen geld meer uitgeven omdat volgens de heren dat nieuwe stuur veel beter is.
Ze kunnen beter hun tijd in samenwerken stoppen zodat je niet zo zit te kloten om meerdere spelbesturingen aan je pc te hangen en uren kwijt bent om die rotzooi aan de gang te krijgen.

• mxhans196
Ok TheCore, ik weet niet of je inmiddels al wat gekocht hebt, maar hier nog wat over mijn gedoe met de ACT-LABS en de Guillemot Ferrari.
Zoals beschreven bij die SLOTTWEAK heb ik de ACT-LABS gesmeerd en de veerdruk van de pedalen wat verminderd. Ik ben niet aan het zagen en boren gegaan, want dat ging me wat te ver. Het stuur is door deze behandeling wel beter geworden. Het doseren van gas en remmen is een stuk verbeterd, maar ik vind het sturen nog steeds niet echt lekker gaan. Dat komt vooral door de speling die er in zit. Pluspunten van de ACT zijn z'n goede klemconstructie en het plateau van de pedalen blijft goed op z'n plek liggen. Ook de grote hoeveelheid knoppen (12 + pov) kan een voordeel zijn, maar er wordt standaard geen "profiler" meegeleverd waar je die knoppen mee kan instellen. Voorlopig wijs ik de Guillemot Ferrari FF als winnaar aan en ga ik de verbeterde lepeltjes monteren, of misschien kan ik hem nog omruilen voor een vernieuwde versie.
Laat ons even weten als je een keuze gemaakt hebt.

(Mijn 3 dagen oude ACT-LABS is te koop)

Deze tekst niet lezen !

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Wat ik zo zonde vind van deze sturen is dat er zo weinig knoppen op het stuurtje zit :(
Want het is een gemis!
En zeg niet dat je ze niet nodig hebt
ik geef vooorbeelden
Driver: daar kun je gaan hotburnen, braken enz enz
F12000 -> Rem balans instellen --> links en rechts kijken
NFS series -> lichten bla bla bla
Allemaal erg handig
Tot nu toe heeft alleen Microsoft respectable knoppen, maar natuurlijk de FF van MS is ook goed :)

Maar helaas kan ik 'm niet goed configrueren voor GP3 :(
Hij heeft de neiging om snel links te gaan sturen :( Erg weird..
hopelijk snel een patch
Tot die tijd dan maar F1 2000 :)

heb ik niet meer :P

Verwijderd

Hamlet; kijk eens op http://www.alphaf1.com/gp3 / daar staat een patch voor het MS wheel

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

JAAA ECHT??

COOOOL!!
maaar daaar ben ik al geweest...mm maar nu kijk ik wel extra goed!!!

WOWOOWOW!!
KUSJE ALVAST :)

jaaa, gevonden!
Ik snap het .. het is niet een prog, vandaar!!
thaks thanks!!

Of zou ik nu boos op jouw moeten zijn
Want nu ga ik een paar nachten niet slapuh :D

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
mxhans (of iemand anders):
Zijn de pedalen van de Ferrari wel een beetje fijn dan? Ik lees in een paar reviews dat het niet echt top is. Met elk stuur is wel _iets_ mis lijkt het... :(

• mxhans196
Ik vind de pedalen van de Guillemot Ferrari de fijnste die ik onder m'n voetjes gehad heb. (Zonder aanpassingen!)Veel of weinig veerdruk is een persoonlijke voorkeur, maar ze lopen soepeltjes over de hele slag zonder te haken. Het plateau wil nog wel eens wat verschuiven.

Deze tekst niet lezen !

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

i.p.v zeiken kan je beter zelf iets gaan doen om er voor te zorgen dat de pedalen nie verschuiven
Ik heb mijne met ik-weet-niet-meer-hoe-die-weten aan de grond vastgemaakt :)
Verschuift NIET
Tenzij er een aardbeving is, maar het voordeel is dat je 'm ook heel makkelijk los kan maken (ok ok , beetje spierkracht vereist ;))

• mxhans196
Ik heb vandaag contact gehad met m'n leverancier en die beweert dat er een partij vernieuwde Guillemot Ferrari FF stuurtjes onderweg is en binnen twee weken in de winkel moet zijn.

Deze tekst niet lezen !

Verwijderd

met een beetje fantasie is toch ieder stuur perfekt, alleen is de truuk zoek het beste stuur voor jezelf en dat kan alleen maar door een mega test te doen in een winkel.
En dat is vaak niet mogelijk, ben je dus weer afhankelijk van de bevindingen van een ander, en die heeft altijd het beste stuur, dus een eerlijk antwoord krijg je toch niet.
Kopen en in de hoek smijten is dus de enigste oplossing.

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-01 21:55
Heb sinds twee weken de Guillemot FFB ferrari en ben er tot nu toe zeer tevreden over. Ben alleen benieuwd hoe je kan weten/zien of je een stuurtje met de betere hendeltjes hebt. (of point me naar een site waar het staat beschreven).

Thanks

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-01 21:55
Pagina: 1