Be Stronger Than Your Excuses
Verwijderd
2 of meer partities is gebruikelijk ja.KimSaRo: Ik wil Linux Red Hat installeren. Maar heb je daar nu 2 partities voor nodig. 1 voor linux en de andere voor de swap file. ?
Voor multiboot hoef je hem niet in "C:\" te installeren als je dat dacht.En hoe krijg ik hem op een andere partitie dan c:\ geinstalleerd. (in een multieboot)
Misschien nog even wat docs lezen voordat je er aan begint?
Echt een Windows opmerking (no offense hoorOp dinsdag 09 oktober 2001 11:55 schreef KimSaRo het volgende:
Ik wil Linux Red Hat installeren. Maar heb je daar nu 2 partities voor nodig. 1 voor linux en de andere voor de swap file. ?
Het is geen aparte partitie met alleen een swapfile, zoals je dat met Windows kunt doen, maar de hele partitie is swap. Geen filesystem, geen filenamen, puur rauwe swap. Klopt niet helemaal, maar lijkt me duidelijk genoeg zo
Gheh, Unices werken niet met driveletters (wat windows weer 'compenseert' met 'Deze computer'En hoe krijg ik hem op een andere partitie dan c:\ geinstalleerd. (in een multieboot)
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Zo te horen is al je schijfruimte al toegewezen aan de bestaande partities.
in dat geval moet je eerst aan de gang met partition magic o.i.d. om je bestaande partities in te korten.
Tijdens de installatie kun je gebruik maken van Fdisk om je harde schijf te partitioneren. Als je niet weet waar je mee bezig bent, roep er dan iemand bij met meer kennis, want als je hier iets vernaggelt kan je warschijnlijk niet eens meer in windhoos booten.
Maak de volgende partities
++ 2 GB voor Linux root (voor full install)
+300mb voor swap (partition type 82)
je kunt als je nog ruimte hebt ook een /usr partitie aanmaken.
Daarna kun je met LILO je multiple-boot maken.
succes
in dat geval moet je eerst aan de gang met partition magic o.i.d. om je bestaande partities in te korten.
Tijdens de installatie kun je gebruik maken van Fdisk om je harde schijf te partitioneren. Als je niet weet waar je mee bezig bent, roep er dan iemand bij met meer kennis, want als je hier iets vernaggelt kan je warschijnlijk niet eens meer in windhoos booten.
succes
Die 300MB Swap is te veel. Linux kan namelijk niet meer dan 128MB gebruiken voor Swapspace.Op dinsdag 09 oktober 2001 13:34 schreef Webmaster_j het volgende:
Blaat, blaat etc. etc.
succes
Mijn (Debian/Woody) Setup:
/boot 15MB
/ 2GB (root)
/home 500MB (5 users)
/var 1,3GB (Ivm apt-get)
/usr/src 350MB
swap 128MB
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Ik zou eerst nog een paar boekies lezen waar wel instaat hoe je bv multiboot kan maken.
je kan ook een tweede hdd voor linux nemen met bv 3 partities 1 voor root en een voor swap en een voor progs en files.
dan moet je de windows schijf in de bios uitschakelen en linux aan en andersom als je windows wilt gebruiken. Dan hebben ze nooit last van elkaar en is het et makkelijkst instaleren
je kan ook een tweede hdd voor linux nemen met bv 3 partities 1 voor root en een voor swap en een voor progs en files.
dan moet je de windows schijf in de bios uitschakelen en linux aan en andersom als je windows wilt gebruiken. Dan hebben ze nooit last van elkaar en is het et makkelijkst instaleren
Dat was zo, maar die beperking geldt niet meerOp dinsdag 09 oktober 2001 14:08 schreef The_Jester het volgende:
[..]
Linux kan namelijk niet meer dan 128MB gebruiken voor Swapspace.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Okee bedankt voor jullie reacties.
Ik weet wel wat van Windhoos af maar ben een newbie wat Linux betreft. Maar alle begin is moeilijk....
Ik weet wel wat van Windhoos af maar ben een newbie wat Linux betreft. Maar alle begin is moeilijk....
Be Stronger Than Your Excuses
Pagina: 1