Squid+Outlook

Pagina: 1
Acties:

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Topicstarter
K'heb TFS gebruikt, zonder gewenst resultaat...

We hebben RedHat 7.1 draaien met samba en squid als proxyserver,
nu willen we via de Win98se clients outlook gebruiken, maar dat lukt niet helemaal,
is het een squid.conf fout, of moet er iets extras voor worden geïnstalleerd?
alvast bedankt! :P

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Zover ik weet is squid een proxy voor http en ftp verkeer. Dit heeft dus niks met je outlook te maken,want dat is pop3, imap of smtp verkeer. Hier heeft de hele squid server dus niks mee te maken. Probeer je email van je provider op te halen of heb je ook een eigen mailserver draaien?

Verwijderd

Inderdaad, in squid zit geen smtp/pop3 ondersteuning.
Je zult sendmail of Exim of zo moeten draaien om mail te kunnen verwerken.

Mocht iemand hiervoor een eenvoudige howto kennen dan ben ik daar ook in geinteresseerd, ik kreeg mail ook niet zo snel aan de gang op redhat.

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 13:19 schreef Webmaster_j het volgende:
Inderdaad, in squid zit geen smtp/pop3 ondersteuning.
Je zult sendmail of Exim of zo moeten draaien om mail te kunnen verwerken.

Mocht iemand hiervoor een eenvoudige howto kennen dan ben ik daar ook in geinteresseerd, ik kreeg mail ook niet zo snel aan de gang op redhat.
Als je alleen maar mail van je provider wilt ophalen kun je dat ook direct door je clients laten doen. heb je helemaal geen mailserver nodig.

BTW, heb je al eens naar postfix gekeken. Vergelijkbaar met sendmail, maar veel makkelijker te configureren en bovendien ook wat minder security exploits in het verleden.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Topicstarter
hmmmkay,
kzal eens proberen...
Maar ik weet iig geval dat ik met alleen squid niet veel verder zal komen, dus bedankt!

www.postfix.org here i come...

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Als je alleen maar mail van je provider wilt ophalen kun je dat ook direct door je clients laten doen. heb je helemaal geen mailserver nodig.
Ok mooi, kun je mij toevallig vertellen hoe ?

Verwijderd

iptables/ipchains

masquarading

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 15:04 schreef Webmaster_j het volgende:

[..]

Ok mooi, kun je mij toevallig vertellen hoe ?
Tuurlijk. is eigenlijk niks bijzonders aan. Gewoon in je outlook clients de pop (imap) en smtp server van je provider instellen. Verder nog even controleren of je firewall geen uitgaand tcp verkeer blocked op poort 110 (pop3) en poort 25(smtp). Sommige email servers doen een check op je ident poort (113), dus die kun je beter openzetten voor inkomende connecties. De ident service zelf hoeft echter niet te draaien.
Pagina: 1