wie heeft er een pci kaart zelf gemaakt???

Pagina: 1
Acties:

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

Topicstarter
wie heeft er dus ooit al eens een pci kaart zelf gemaakt, want ik kan hier niet vinden mbt de specificatie van die bus (aansturen enz.)

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Verwijderd

Ik jammer genoeg niet maar ik zal eens voor je kijken want me pa houd zich hier wel eens mee bezig.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 18:33
een klasgenoot heeft me ooit de specificaties laten zien van een pci kaarte die hij op het mbo had gemaakt .. geen idee meer wat dat ding deed, alleen nog dat er lampjes knipperde

Flickr PSN ID= cheironnl

• white_panther

white_panther

Topicstarter
ik weet eigelijk ook niet presiec wat ik er mee wil gaan doen, maar ik denk aan het aansturen van de fans en misschien wel een paar leds (stuk of 50 voor de sier :) ), een paar temp. sensoren en natuurlijk een lcd schermpje

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:13
Ik heb er wel eens eentje gemaakt (voor mijn werk). Wil je het simpel houden kun je het beste een PCI-bridge erop zetten. Met een zelfgemaakte print nl. de PCI-bus fatsoenlijk aansturen zonder zo'n bridge is haast niet te doen ivm de hoge specs van de PCI-bus. Verder heel goed opletten ivm storing zodat je de PCI-bus niet over de zeik brengt.

Kun je voor die dingen die jij aan wil sluiten niet beter de parallelle poort gebruiken. Die is veel simpeler aan te sturen, en hoef je ook niet zo moeilijk te doen.

[removed]

• white_panther

white_panther

Topicstarter
ja dat van die parralelle poort ken ik nou onder hand wel, al genoeg mee gedaan, maar ik wil iets interns maken, iets nieuws (althans voor mij dan)

• white_panther

white_panther

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 12:12 schreef redwing het volgende:
Wil je het simpel houden kun je het beste een PCI-bridge erop zetten.
heb je hier iets meer specs van??
of een site waar meer te lezen is over dit onderwerp?

bvd

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 22:19
Op dinsdag 09 oktober 2001 23:25 schreef white_panther het volgende:

[..]

heb je hier iets meer specs van??
of een site waar meer te lezen is over dit onderwerp?

bvd
In de elektuur van een tijdje terug stond een PCI experimenteerprint met pci bridge idd

k zal es kijken of ik dat artikel nog kan vinden

Repareren doe je zo.

• white_panther

white_panther

Topicstarter
dat zou mooi zijn als je dat nog kunt vinden

edit:

weet je misschien uit welk jaargang ongeveer, dan kan ik ook ff zoeken op school.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Kheb ooit de print van een oud 28k modem gebruikt als basis voor een slotkoeler (2x60x60) die z'n stroom van de pci-bus trok. Geheel werkte verbazend goed totdat ik genoeg kreeg van m'n voodoo1 en een actief gekoelde tnt kocht...

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• white_panther

white_panther

Topicstarter
ja maar ik wil meer dan alleen stroom van de pci bus, ik wil ook data sturen

Verwijderd

ik heb nog ergens PCI en ISA specs liggen, effe kijken momentje

edit:

zal je net zien, kan ik het niet vinden. Ik had ze ergens van een ibm site geplukt dacht ik, misschien kan e zelf effe zoeken,
ik heb ze alleen op hardcopy en ik heb geen zin heel m'n kamer overhoop te gooien

Verwijderd

Ik heb een insteekkaart gemaakt voor de ISA bus geheel van scratch opgebouwd met behulp van timing diagrammen.... Het is niet zo heel moeilijk kost alleen tijd en je moet programmers hebben.... (dit voor de besturings I.C.'s te kunnen proggen)

en je moet een proggie hebben dat de kaart kan aansturen/uitlezen

• white_panther

white_panther

Topicstarter
bedankt voor de link ik zal eens kijken wat ik er mee kan :7

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

ISA kaarten zijn relatief makkelijk te maken, heb je niet toevallig een ISA slot over? :)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

PCI en ISA kaarten zijn vrij eenvoudig te maken. In oude nummers van eht blad ELEKTUUR kun je enkele voorbeelden vinden.

Het probleem is alleen dat het vrij ingewikkeld is om de kaarten NETJES aan te sturen onder windows.
Tegenwoordig moet je niet meer direct naar de adressen schrijven, maar is eht netter om met drivers te werken. De tools/licenties die je nodig hebt om drivers te maken (bijvoorbeeld DriverX 4) zijn niet goedkoop....

Het is eenvoudiger om een apparaathe te maken dat je aansluit op de parallelle of seriele poort. Als je de aansluiting op je moederbord pakt kun je het apparaat netjes intern wegwerken.

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Op dinsdag 09 oktober 2001 11:36 schreef white_panther het volgende:
ik weet eigelijk ook niet presiec wat ik er mee wil gaan doen, maar ik denk aan het aansturen van de fans en misschien wel een paar leds (stuk of 50 voor de sier :) ), een paar temp. sensoren en natuurlijk een lcd schermpje
wow, dat wordt een prijzig grapje... Ik ging 10 blauwe ledjes halen voor m'n casemod dat koste al f 70,- ...... suc6 :)

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

blauwe leds zijn erg duur tov groene/rode/gele leds die kosten maar 0.25 ofzo per stuk

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Pagina: 1