[Java] UDP broadcast && traceroute

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Met een java programma wil ik dynamisch in kaart kunnen brengen welke computers er aanwezig zijn binnen een netwerk-segment. Hier wil dan een grafische voortstelling van maken.

Dit wil ik met een java programmatje doen op de volgende manier :
- Met een UDP broadcast alle ip's ophalen binnen een netwerk segment
- Met traceroute al die ip's afgaan en de connecties verzamelen

Met deze informatie kan ik via een algoritme een grafisch plaatje maken. Dat algoritme heb ik al.

Alleen heb ik geen flauw ide hoe ik een UDP broadcast doe en of er een implementatie van traceroute in java is.

Kan iemand mij helpen, met eventueel tutorials over "UDP broadcast en Java" en "Traceroute en Jave".
Of heeft er iemand misschien voorbeeldcode waaruit k wat dingen kan leren of overnemen.

Thanx Vince

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

uit de api-doc:
public class DatagramSocket
extends Object
This class represents a socket for sending and receiving datagram packets.

A datagram socket is the sending or receiving point for a packet delivery service. Each packet sent or received on a datagram socket is individually addressed and routed. Multiple packets sent from one machine to another may be routed differently, and may arrive in any order.

UDP broadcasts sends and receives are always enabled on a DatagramSocket.
zie java.net + alles wat met datagrammen te maken heeft

http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/index.html

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Tip: in 1.4 is er een nieuwe methode: setBroadcast(boolean on). Makkelijker kan niet :)

Zie:
java.net.DatagramSocket.setBroadcast(boolean)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment