Toon posts:

Server uit ook de hub uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier thuis hebben we een server staan met een hub eraan voor ons thuis netwerk.

We hebben hier een compaq 10/100mb hub (16 ports) met dezelfde voeding als de pc.

Nu willen we als de server uit gaat ook de hub uitgaat. (nu moeten we de stekker eruit trekken.)

Het volgende is al geprobeerd. 'Oude' pc hadden vroeger op de voeding een in en uitgang voor de stroomkabels. De uitgang was dan voor de monitor. We hebben op deze uitgang de hub geplaatst, maar deze blijft aanstaan (de voeding is een nieuwe 300 Watt (die we overhadden)).

Weet iemand een andere oplossing.
We vroegen ons af of de voedingen in oude pc dit wel goed doen (dit is namelijk iets dat wij vaag kunnen herinneren)?

Al vast bedankt

Verwijderd

heb je een AT voeding in die server?

misschien beetje te kort door de bocht, maar een voetschakelaar oid is geen optie? dat je dus gewoon met 1 schakelaar de 220v onderbreekt van zowel server als hub enzo?

good luck

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
er zijn contactdozen met een master/slave functie, die voelen of de master (de computer) uitgeschakeld word (hij verbruikt nl. opeens veel minder stroom) en schakeld dan alle andere contacten ook uit..

dus gewoon een verdeel doos met 1 speciale aansluiting en 4 of 5 'slaves'

kost wel een paar tientjes bij de conrad. als het geen 100,- is...

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 01:35
Bij o.a. de makro heb je een stekkerdoos met een master contact. Als je je pc op deze aansluit dan volgen de overige. D.w.z. als je pc stroom trekt dan krijgen de overige contacten ook stroom.

<add-on>

dat wilde ik dus ook net zeggen.
Bij de makro kosten ze f 14,95 als ik me niet vergis.

</addon>

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Je kunt ook zelf zoiets gaan maken met een simpel relais..

Gewoon een relais zoeken dat op 5V of 12V DC werkt, en 220V kan schakelen..

Zodra jouw systeem uitgezet wordt, zal de 5V of 12V ook uitgeschakelt zijn (van een van de molexen ofzo). Daarmee kun je mooi je hub schakelen!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal...

Het is een ATX voeding.. (sorry dat ik het vergeten was)

Ik zal eens kijken bij de macro voor zo'n kastje...

Edwin
Pagina: 1