Toon posts:

[Compaq] cdrom niet gevonden...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
/me groot probleem:

bij compaq computer: hd was met drvspace gecomprimeerd. kon dus niet formatten. ik decomprimeren (duurt lang!) nu ziet hij geen cdrom drive meer...

Bij DRVSPACE proggie, heb ik de C drive weer laten decomprimeren, hierbij haalde hij gegevens van de H drive die nu niet meer bestaat.

Opstartdiskette gemaakt waarmee ik de cdrom kon aansturen, werkte gisteravond nog, tot ik vandaag weer wilde gebruiken en dus al had gedecomprimeerd. Nu krijg ik dus de foutmelding die ik eerst ook kreeg dat de cdrom niet goed is aangesloten (zei hij eerder ookal toen ik een driver was vergeten te laden met de bootdiskette).

Om de cdrom aan te sturen moet ik eerst "atapimgr.sys" laden als device en vervolgens "atacd.sys /d:MSCD000". Dit klopte dus eerst en het werkte, maar sinds ik "decompress" heb gedaan niet meer...

pc is van iemand anders en moet zaterdag af zijn (ik weet het, wat heb ik nou weer op m'n hoofd gehaald, maar jah, kan geen nee zeggen op dat soort dingen).

Ik moest dus heel simpel hd formateren en win98 op gooien. eitje, zelfs rekening gehouden met het feit dat compaq pc's hun BIOS gegevens opslaan op een kleine partitie op de hd. Die is dus nog gewoon in tact, lijkt mij, aangezien ik geen opdracht heb gegeven om daar iets mee te doen. Zal daar straks eens ROMPAQ overheen draaien, maar ben benieuwd of het uit maakt.

Iemand hier die hetzelfde heeft gehad, of de oplossing kent, ik ben niet zo bekend met Compaq computers.

bvd.
(en nee, de search leverde geen oplossing, kheb het geprobeerd)

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 15:13
HEHE i've GoT you now! (check profile ff)
(sorry moest ff :9 )

Ja ik heb ook wat van die rotdingen onder handen genomen en je moet iid zo'n Compraq bootdisc derbij nemen anders kon je het wel vergeten. COMPRAQ ZUIGT!!! :( ze verneuken zelfs de hardware :(

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.