XP en UDMA

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik heb een probleem met Windows XP en als ik men HD zet op UDMA (wat normaal kan) dan geeft hij een ntfs.dll error

tis misschien een vreemde plaats om neer te zetten, maar ik weet zeker dat et een of andere insteling is,... misschien heeft et wel wat te maken dat ik 1024 mb unbuffered heb, maar ik heb men DRAM timing op NORMAL gezet..duszz.. verder werkt die gewoon goed..alleen als ik men HD op UDMA zet niet.. :(

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Hmm.. Weer zo'n wazig iets..

Heb je ook ooit een ander os op die bak geprobeerd, met UDMA??

't lijkt me haast een of ander via-probleem waarbij de ondersteuning van XP niet echt goed is..

Heb je geen andere driver kunnen vinden van via?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Bij XP staat je hd automatisch op DMA.
Als dat bij jouw niet aanstaat dan betekend dat dat je hd's niet gedetecteerd zijn of uitstaan in de bios en / of anders ze niet op ata 33/66/100 staan maar gewoon op pio mode 4 en dus supersloom zijn.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

't lijkt me haast een of ander via-probleem waarbij de ondersteuning van XP niet echt goed is..

Nou niet dus, dit is gewoon standaard. (als je win2k sp installeerd heb je waarschijnlijk het zelfde probleem en sommige controllers werken sowieso niet standaard met udma aan)
Het probleem is je controller, als je tijdens setup de driver geladen zou hebben had je nergens last van, voor nu is dit simpel op te lossen, zet udma uit in je bios, start windows en installeer de win2k driver voor je raidcontroller.

Als test start een x opnieuw op zonder je bios instelling te veranderen en kijk of ie nog boot. (anders last known good en dan zou ik het ook niet weten)

Zet nu je bios op udma en start de pc opnieuw....

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Daar klopt dus ook niet veel van sWORDs, wat je daar zegt.
Op de eerste plaats hangt zijn schijf aan de onboard controller (anders kun je dus helemaal nergens DMA kiezen omdat de raidcontroller niet configureerbaar is onder windows XP) en windows 2000 en XP hebben beide echt wel support voor de AMD northbridge en VIA southbridge, dus dat is het ook niet.
Standaard bij 2000 en XP hoort het gewoon aan te staan op zijn board, mits in zijn bios de schijf op UDMA staat (kun je zien tijdens de post)
Als hij de raid controller driver niet had geinstalleerd en hij bootte hiervan dan deed windows 2000 het zowieso niet en kreeg hij 'inaccessable boot device' vanwege het niet aanwezig zijn van de diskette met de raiddrivers.
Onder XP werkt het wel direct vanaf de raidcontroller en heb je op de eerste plaats geen drivers nodig.
In de bios is het dus belangrijk dat de schijf goed getecteerd wordt en dan herkend XP hem ook automatisch als UDMA

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

bedoel geen raidcontroller, maar controller, sorry ben net hier bezig met raid... dus vandaar, en die dll error even eens als een STOP error staan in de knowledge base, en komen ook hier (>700pc's, >500laptops) voor...

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
mmz... kan zijn..van die controller.. ik moet die via busmaster installeren nog..
maar ik dacht dat dat geen probleem zou zijn, omdat ik dacht dat wndows die niet zou gwebruiken bij et opstarten

ik ga dat proberen,.. tot nu toe staat ie lekekr op pio 4.. hij is wel wat langzamer, maar ik vind em eigenlijk al razendsnel,..liever sneller, maar ik zou er neit mee zitten als ie op pio 4 moet staan

(en ja..ik had em op men celly466 ook op udma)

tnx voor de replies...ik ga nog ff wat proberen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1