Toon posts:

Welke brander kan ik het beste nemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze: http://shop.mediamarkt.de/webapp/commerce/command/ProductDisplay?prmenbr=3016&prrfnbr=717127&woher=

Of deze:
http://www.ricoh.co.jp/cd-r/e-/e_europe/drive/index7163a.html

Ze kosten beiden 199,- Mark.
Zijn beiden 16 speed.
Alleen de ene is een Ricoh en de andere een LG.

Please help me out!

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:05
eh, ik denk dat je het beste kunt gaan voor een plextor. Maar die zijn helaas nogal duur... Lite-on heeft recent nog een goede CD-RW drive gelanceert. Beide zijn 24x10x40.. Ze zullen alleen wat meer kosten als die 16 speed branders :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het ja en daar had me pa dus geen zin in :(

• Philip_Janssen
neem je een OEM? Ik denk het wel, want die zijn het goedkoopst.. LG zegt me net iets meer dan Ricoh ofzoiets..
Zolang je een brander pakt die 700 MB cd's ook volledig pakt en met burnproof kan er eigelijk weining fout...

• Philip_Janssen
Ik denk niet dat het veel uit maakt, zolang je geen HP pakt. Die ondersteunen grotere cd's niet echt. Dat merk ik met m'n eigen brander. En het is bijzonder hinderlijk als iets net niet op je cd-tje past :(

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik zit te denken aan de kwaliteit van het loopwerk, de laser, enz...

Die Rocoh schijnt verders een aardig goed ding te zijn maar ik het niet van die LG.

Welke lijkt beter aangezien de specs dan??

Verwijderd

lg is submerk van compaq... geen idee of die branders goed zijn. overigens is de lite-on 16 speed branders prima en ik geloof maar net iets duurder dan degene in die links staan (ongeveer 250 dacht ik)

Verwijderd

LG maakt naar mijn mening zeer goede writers.
Het uitvalspercentage is zo gigantisch laag, komt nog een keer bij dat ze heel weinig geluid produceren dan de Lite-On's en zien ze dr ook niet zo goedkoop uit als de Lite-On(vind ik tenminste)

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 15:18

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik heb een LiteOn 16x10x40x. Ben er heel tevreden mee. LiteOn maakt goede CD (re)writers voor een prijs waarmee bijna niet te concureren is!

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik het zo doe; ik ga er heen, vraag die gasten daar wel ff en dan zie ik verders wel!

Bedankt voor alle moeite iig!!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 19:40
LiteOn, Acer, Aopen en LG maken goede, goedkope branders. Ik raadt je een Acer or Aopen aan omdat deze resp. Seamless Link en JustLink gebruiken als buffer-protectie, deze zijn wat beter dan BurnProof.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-04 15:32
In theorie is de aller duurste het beste.... die nemen dus :+

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 12:48 schreef Manic het volgende:
In theorie is de aller duurste het beste.... die nemen dus :+
BS and you know it... hence the smillie

ik ben erg tevreden met mijn plexwritertje....

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:42
LiteOn heeft ook een goedkope!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

ik heb ook een LG brandertje werkt prima, ricoh ken ik verder niet. maar als je een goedkoop en prima toaster wilt hebben zou ik gaan voor LG

Verwijderd

Inderdaad is een Lite-on erg goed en relatief goedkoop geprijsd, maar natuurlijk zal het nooit kunnen tippen aan een 24x Plextor brander!

Wel gebruikt de Lite-on brander dezelfde techniek van, als ik mij niet vergis, Aopen ofzo... (Verbeter me maar als ik fout zit! >:))

Zo'n LG brander is naar mijn idee ook wel beter dan die Ricoh brander, puur vanwege het feit dat je gewoon meer hoort van LG dan van Ricoh. Ik persoonlijk ken Ricoh alleen van de cd'tjes... :?

• Byte_Me
  • Laatst online: 15-04 12:40
Op dinsdag 09 oktober 2001 16:39 schreef Popular het volgende:
Inderdaad is een Lite-on erg goed en relatief goedkoop geprijsd, maar natuurlijk zal het nooit kunnen tippen aan een 24x Plextor brander!

Wel gebruikt de Lite-on brander dezelfde techniek van, als ik mij niet vergis, Aopen ofzo... (Verbeter me maar als ik fout zit! >:))

Zo'n LG brander is naar mijn idee ook wel beter dan die Ricoh brander, puur vanwege het feit dat je gewoon meer hoort van LG dan van Ricoh. Ik persoonlijk ken Ricoh alleen van de cd'tjes... :?
Lite-on gebruikt dezelfde onderdelen als plextor. het verschil zit hem in de garantie. Volgens mij kan de 24x lite-on echt wel tippen aan de plextor. Jammer genoeg heb ik zelf aan AOpen, al doettie het na de nieuwe firmware een stuk beter.

Verwijderd

Koop een Lite-on 16x10x40x !!

Die zijn echt zo goed,je verneukt er echt geen cd meer mee.
Ik heb hem ook en ik ben er echt heel blij mee,een echte aanradere dus !!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
lite-on 24x10x40

heb hem zelf ook bevalt prima

Verwijderd

Keb een plexwriter 12-10-32 en dat ding gaat als een trein!
nog nooit problemen mee gehad!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:40

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

MoboMaker meldt dat op Hardwareinfo.net te lezen is dat HP na het einde van dit jaar geen CD-RW drives onder haar eigen naam meer zal verkopen. Men wil zich gaan richten op de ontwikkeling van DVD+RW producten. Deze stap zal mogelijk grote gevolgen hebben voor de toeleveranciers van het bedrijf, waaronder Lite-On, BTC, Plextor, Sony en Samsung, omdat het 35% van de wereldmarkt in handen heeft.
Ik snap niet dat mensen zeggen dat je geen HP moet nemen. Als je bovenstaand stukje leest dan zie je dat de meeste merken branders of delen daarvan, van HP afkomen.

Heb zelf dan wel een LiteOn 16101B waar ik zeer tevreden over ben!!! :P

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 17:03 schreef Byte_Me het volgende:Lite-on gebruikt dezelfde onderdelen als plextor. het verschil zit hem in de garantie.
Dat is niet waar. Zie http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=337384 voor meer informatie

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

• KeeP IT ReaL
  • Laatst online: 12:10
Op dinsdag 09 oktober 2001 23:31 schreef visserivo het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen zeggen dat je geen HP moet nemen. Als je bovenstaand stukje leest dan zie je dat de meeste merken branders of delen daarvan, van HP afkomen.

Heb zelf dan wel een LiteOn 16101B waar ik zeer tevreden over ben!!! :P
ben ik ook mee eens ;) veel mensen lopen hp af te zeiken terwijl ze toch goede branders maken en ook nog eens een goede garantie bieden. Mijn brander is namelijk 1 keer dood gegaan ( heb ik per ongelukt zelf gedaan ), dus had ik hp gebeld en ik had die week erna alweer een nieuwe :)

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 23:31 schreef visserivo het volgende:
Lezen is een kunst...
Deze stap zal mogelijk grote gevolgen hebben voor de toeleveranciers van het bedrijf, waaronder Lite-On, BTC, Plextor, Sony en Samsung, omdat het 35% van de wereldmarkt in handen heeft.
Met andere woorden, HP maakt zelf geen writers maar koopt ze van merken zoals Sony, Philips (2 hoofdleveranciers) en nog wat andere merken zoals Samsung, Plextor,...

• C0nscious
  • Laatst online: 18-04 20:57

C0nscious

Mysteryman.

wtf, Ricoh is een topmerk. Waarschijnlijk heeft die LG een loopwerk van Ricoh zoals zovelen.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Pagina: 1