Toon posts:

verloopstekker van isdn naar isdn+netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tot voor kort geinternet via een isdn-verbinding. Met veel moeite in het verleden een isdn-kabel van meterkast naar pc achter de plinten weggewerkt. Nu hebben we ADSL gekregen. Met ADSL kan de isdn-kabel alleen nog dienst doen tussen ADSL-modem (het liefst) in de meterkast en pc als de isdn-stekkers vervangen worden door normale netwerkstekkers. Daarmee wordt de isdn-kabel een netwerkkabel en hoef ik niet een nieuwe kabel te leggen. Maar verlies ik wel het isdn-karakter van de kabel. Eigenlijk zou ik het oorspronkelijke kenmerk van de isdn-kabel willen houden, want dan kan ik ook nog internetten via de isdn-verbinding. De handigste manier om de kabel zowel voor isdn als ADSL te gebruiken is met twee verloopstekkers of pluggen aan de uiteinden. Zo'n verloopstekker heeft aan de ene kant een isdn-ingang en aan de andere kant een aansluitmogelijkheid voor en isdn en netwerk. Met wat verbindingskabels sluit ik dan in de meterkast de kabel aan op en isdn en ADSL en bij de pc op de isdn-kaart en de ADSL-netwerkkaart. Heb ik lekker de keuze tussen isdn en ADSL :) :)
Alleen werkt dit en zo ja bestaat dergelijke verloopstekkers en waar zijn die te koop :? :? :?

Verwijderd

Dit is (zoals ik het zie) onmogelijk. Je wilt van een ISDN kabel, een ISDN+Netwerk kabel maken??? :?
Ik zeg onmogelijk, en anders zou ik ook graag de oplossing willen weten.:)

Verwijderd

Topicstarter
Ja en nee.
Ik wil de isdn-kabel kunnen gebruiken als netwerkkabel maar ook als isdn-kabel. Niet op hetzelfde moment maar afwisselend, meestal voor internetten met ADSL en soms voor internetten met isdn. Moet toch kunnen volgens mij, lijkt me een kwestie van netjes de juiste draadjes op de juiste plaats en je hebt een verloopstekker van isdn naar isdn+netwerk. Zoiets moet toch bestaan :? :?

Verwijderd

Topicstarter
ik geef je weinig kans pa(pa en ik gebruiken dezelfde account >:) ) ik kan trouwens de tang van bob nog 1 dag langer lenen dus haal ff stekkertjes pa!!!

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je een 8 aderige kabel hebt, kan het wel... 4 voor de netwerk-verbinding, 4 voor ISDN... Gewoon twee stekkertjes eraan knijpen. Je kunt ze theoretisch dan tegelijk gebruiken, ik weet alleen niet hoe het zit met interferentie

Verwijderd

Als die kabel een UTP kabel is kan het wel, als het een telefoonkabel is (4 aderig, meestal plat of iig niet getwist) kun je het vergeten.
Ethernet gebruikt pin 1,2,3 en 6 van de kabel, ISDN gebruikt pins (3),4,5 en (6). (3 en 6 worden niet gebruikt, maar een duovox gaat wel over z'n nek als je in de tweede poort van de NT1 een ethernetkabel steekt :) )

In geval van UTP kun je een splitter gebruiken icm een zelfgemaakt kabeltje dat pin 3 en 6 'omleidt' naar pin 7 en 8. Zo zorg je ervoor dat het ethernet 1 2 3 en 6 gebruikt en isdn pin 4 5 7 en 8. Aan de andere kant doe je hetzelfde.
Zal elkaar waarschijnlijk niet storen.

Verwijderd

Topicstarter
hier de eerste post adsl >:) >:) :9~ :9~ heerlijke snelheid :) :) heb het ff tijdelijk opgelost door een kabel dwars door de huiskamer te leggen, maar moeder de vrouw is hier niet zo gelukkig mee |:( maar het werkt in ieder geval :)
Pagina: 1