Toon posts:

De beste luchtkoeler voor een p4?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat is de beste koeler voor de p4 op waterkoeling na?

alvast bedankt voor het meedenken

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 20:48
Swiftech MC462-P4 of de Alpha PAL8045T, en dit kan je allemaal vinden in de search.. Echt waar?? YAH

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Topicstarter
in ieder geval toch bedankt

ik ga die twee koelers een ff opzoeken

Verwijderd

Welke socket?

Verwijderd

Topicstarter
die swiftech is wel een beest geloof ik

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 10:37 schreef iefje het volgende:
Welke socket?
socket 423

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 09:58

star-saber

Ryzen

swiftech past niet op socket 478
alleen op 423

kheb zelf een thermaltake volcano erop
koelt prima en herrie valt wel mee als je swiftech gewend bent

Verwijderd

Misschien iets van zalman???? Ik weet de link niet zo uit m'n kop, maar ik ken verschillende mensen die goede ervaringen hebben met deze koelers...

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Of waterkoeling

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik heb wel eens gehoord dat, en ik heb zelf de thermal mannagement data bladen doorgelezen, dat. Er zit al een super koeler bij. Ik denk als je dan toch wat extra's wilt dan zul je toch echt aan waterkoeling moeten beginnen. En sommige mensen kiezen dan voor turbine's enzo. Kan ook. Ik kies dan toch voor wc ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er een 80 watt peltier tussen zitten maar m,n standaard koeler en m,n idigo orb trekken het niet

idle is m,n proc 9 graden en op volle belasting 55 graden

ik moet een sterkere koeler hebben dus

de p4 draait dan 1700@2040

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu de orb eraf gehaald en er een standaard p4 koeler opgezet met twee 6 cm fans erop

nu is hij idle 14 graden en op full belasting 45 graden

het wordt al beter

• roedie
Zal ik stiekem een kleine hint geven,

Ik schat zo dat jouw peltier van 80 watt die p4 niet aan kan.
Het is maar een vermoeden hoor, maar toch heb ik zo'n vermoeden,..

Hej, als je dan toch al het lef hebt om een peltier op je p4 te proppen met luchtkoeling (hoe is het met de condensatie enzo), dan kun jij ook wel een waterkoeling bouwen. Sommige tweakers moeten gewoon ff wennen aan het idee dat er water in hun computer zit.

Wel vet dat je je p4 nu al over de 2 gig heb getilt. Maar ik ga een northwood halen ipv wat jij waarschijnlijk hebt : presscot (hoe schrijf je dat ook al weer.).

• roedie
of word je koelblok 90 graden stressed, dan heb ik niks gezegd, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een socket 423 inderdaad en draai er nu een paar maanden mee (er was toen nog geen 478 in de handel) en het is leuk om mee te rommelen

met de condensatie gaat het goed want die heb ik niet omdat ik niet zo laag kom met m,n temp

de idle temp is nu 10 graden en stressed is het 45 graden

dat verschil probeer ik terug te brengen naar idle 10 en stressed 25 ofzo

dan ben ik tevreden
het hoeft van mij niet onder nul, maar ik heb de peltier wel geisoleerd
ik heb al vaker met peltiers gerotzooid

p3 800 op 1104 enzo (die ging toen keurig 20 graden onder nul)

ik probeer nu met de peltier die ik heb (ik weet dat het eigenlijk te weinig is) toch een mooi reseultaat te halen en ga waarschijnlijk een swiftech 462 halen en dan eens kijken waar ik op uit kom

Verwijderd

Topicstarter
misschien dat ik dan zelfs nog een stapje hoger kan dan 2040mhz (120 fsb)

Verwijderd

Topicstarter
de enige reden waarom ik nog geen waterkoeling heb is omdat ik m,n case zo normaal mogelijk wil houden aan de buitenkant (geen raampjes en andere onzin voor mij)(ook geen rommel aan de achterkant)

aan de binnen kant is alles volgebouwd en heb geen ruimte meer voor waterkoeling

ik heb een zwarte antec tower (geen full tower maar 1 met 4 5.25"slots aan de voorkant)

verder doen een tweede voeding en een berg harde schijven de rest

• roedie
Jammer van het socket, kun je niet upgraden naar die geweldige northwood in wording.

Maar ik denk dat je proccesor niet voor een grens zorgt van de fsb zorgt, maar je geheugen. Dus het is voor ons hopen dat er snel pc1066 uitkomt, en dan kan die fsb gaan vliegen.
En dan gaat dat geheugen.

Ik ga zelf een northwood halen als je het nog niet begrepen had. Met 2x172 watt pelt. Een super blok dankzij de nieuwe standaart van intel waardoor het blok 75 bij 95 mag zijn.
Met pc1066 geheugen hoop ik dan door de 3GHz te gaan.

-10 stressed enzo :)

edit:

Wat voor merk geheugen gebruik jij eigenlijk, want ik vind 120 al niet mis.

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 22:34 schreef roedie het volgende:
Jammer van het socket, kun je niet upgraden naar die geweldige northwood in wording.

Maar ik denk dat je proccesor niet voor een grens zorgt van de fsb zorgt, maar je geheugen. Dus het is voor ons hopen dat er snel pc1066 uitkomt, en dan kan die fsb gaan vliegen.
En dan gaat dat geheugen.

Ik ga zelf een northwood halen als je het nog niet begrepen had. Met 2x172 watt pelt. Een super blok dankzij de nieuwe standaart van intel waardoor het blok 75 bij 95 mag zijn.
Met pc1066 geheugen hoop ik dan door de 3GHz te gaan.

-10 stressed enzo :)

edit:

Wat voor merk geheugen gebruik jij eigenlijk, want ik vind 120 al niet mis.
Ik zou voor een SiS645 mobo'tje gaan met DDR-333, veel beter en goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 00:11 schreef iefje het volgende:

[..]

Ik zou voor een SiS645 mobo'tje gaan met DDR-333, veel beter en goedkoper.
zeker niet beter dan rd-ram en het gaat hier niet om de centen

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik kingston rd-ram pc800 roedie

• roedie
Klingston is inderdaag het beste dat er te krijgen is.

En De p4 is ontworpen icm met rambus geheugen. Ik denk dat ddr ram het gaat maken met de p4 in goedkopere systemen. Ik hoop dus dat nieuw pc1066 uitkomt. Het is verscheidene keren op de frontpage langs gekomen dat het nu klaar is voor productie. En dan zal je waarschijnlijk 5 gig/sec haalen.

Ik zal uit de benches af moeten lezen wat het snelste is want het kan nog wel eens redelijk in de buurt komen. En dan doet 1 gig ddr ram het beter dan 256 rambus h'e
Pagina: 1