Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe, waarom en waarom CASE MOD FAQ?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet handig om voor de tweakers die wat minder verstand hebben van CASE Modding om daarvoor een FAQ te maken.

• Wat voor materialen je nodig bent om bv een gat in je kast te maken
• Wat voor coolers geschikt zijn om aantesluiten op je voeding
• Kleuren
• Afwerking tips
• Etc..

Wantuh ik heb net 2 kasten kompleet verkloot omdat ze van ijzer/staal (whatever) waren en ik niet wist/weet wat voor gereedschap ik nodig ben.

Alvast super TNX.

Verwijderd

Topicstarter
1e waarom = wat :D

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 15:33

Cr3ator

1 bar is geen bar

Leef je uit en stel het dan eens voor om die op te nemen als FAQ. Zijn vast veel bij gebaat. Wil eventueel wel helpen schrijven. :)

En voor die kast van je zou ik een (fake) Dremel gebruiken. :P

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Verwijderd

Topicstarter
(fake) dremel? explain pls.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

Kijk een beetje technisch inzicht is wel makkelijk als je gaat kees modden. Een FAQ op tweakers is nooit verkeerd maar als je heel ff zoekt (op tweakers en google) kom je heel ver... (en heb je b.v. ook zo gevonden wat een dremel is)

google
[search=dremel]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
okey ik heb verder alleen maar gezocht op tweakers in dit fora op case en mod en tutor en uitleg. maarok..

Mischien een idee voor een DIEHARD Case modder?

Verwijderd

Topicstarter
:D Ik zie dat ik nog wel ff mag sparen.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

een fake dremel heb al voor 40,00. dus da valt best wel

Verwijderd

Topicstarter
Ah... ik zal eens kieken waar ik die weg kan halen.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Goed idee lijkt me zo... scheelt weer wat "utfs" vragen/antwoorden.. en altijd handig als naslagwerk. :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Dat vind ik nou ook

dus
Tweakers: Post hier al jullie tips, truuks, layouts, voorbeelden, code, prijzen voor artikelen, winkels etc neer

en als het even mogelijk is een korte omschrijving van hoe jij/u je case mod heb gemaakt.
:)

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Yeah right... gebeurt echt niet... luister nou maar gebruik de zoek

• Marv
Op dinsdag 09 oktober 2001 10:01 schreef MRic3 het volgende:
Yeah right... gebeurt echt niet... luister nou maar gebruik de zoek
lekker negatief :)

Volgens mij is er best interesse voor hoor... de afkorting FAQ bestaat niet voor niets. (FREQUENTLY ASKED QUESTIONS :P )

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 10:03 schreef Marv het volgende:

[..]

lekker negatief :)

Volgens mij is er best interesse voor hoor... de afkorting FAQ bestaat niet voor niets. (FREQUENTLY ASKED QUESTIONS :P )
Vind ik ook, al kost het een beeje moeite en een paar kastjes die FAQ komt er aan, dus eerst ff die dremel ding kopen.

Verwijderd

dus je vraagt dat alle die-hard casemodders hier hun tips neergooien over alles wat ook maar met casemodding te maken heeft en dat dan in een FAQ te gieten?

Waarom krijg ik het idee dat dit forum dan een groot deel van z'n waardeannex activiteit gaat verliezen?

Nuja, overtuig me van het tegendeel en ik ga aan het typen :7

• Marv
Heb thuis een linkje naar een site waar wat tips staan over het gebruik van een dremel. Stonden ook wat tips op over het verven/spuiten.
Zal als ik thuis ben ff kijken. :)

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Luister nou, een FAQ is wel makkelijk maar tweakers is 1 grote FAQ je moet het alleen leren gebruiken(zoeken).

Dat iedereen te lam is om te zoeken dat weten we nou ondertussen wel (no offense), het is ook zoveel makkelijker om het allemaal gewoon te vragen als een klein kind.

Mocht er iemand een FAQ schrijven dan gaat hij dit echt niet in dit draadje posten!!!! Tot die tijd kan jij hieronder klikken... makkelijk he ;)

Maar omdat jij alles bij elkaar wil hebben:
[search=ide kabels ronden]
[search=led inbouwen]
[search=venster plexiglas maken]
[search=neon inbouwen]

Wil je nog meer doen

• Marv
Op dinsdag 09 oktober 2001 10:10 schreef SM-DoubleD het volgende:
dus je vraagt dat alle die-hard casemodders hier hun tips neergooien over alles wat ook maar met casemodding te maken heeft en dat dan in een FAQ te gieten?

Waarom krijg ik het idee dat dit forum dan een groot deel van z'n waardeannex activiteit gaat verliezen?

Nuja, overtuig me van het tegendeel en ik ga aan het typen :7
Ehm.... dus jij hebt liever dat iedereen naar posts gaat kijken van een jaar geleden waar uitgelegd wordt hoe je een gat in je case netjes kunt maken :?

Volgens mij is de waarde van het casemod gedeelte nou net voor vragen die niet vaak voorkomen en om inspiraties op te doen aan andere cases (dus het posten van plaatjes van je casemod)

Toch? :P

• Marv
Op dinsdag 09 oktober 2001 10:12 schreef MRic3 het volgende:
Luister nou, een FAQ is wel makkelijk maar tweakers is 1 grote FAQ je moet het alleen leren gebruiken(zoeken).
:Z

Laten we dus alle FAQ's maar verwijderen.... ga jij alle 'UTFS' topics sluiten?

Ik weet ook wel dat bijna alles op te zoeken is via de search maar een aantal dingetjes kunnen toch wel in een FAQ?

Verwijderd

Topicstarter
Bullshit tweakers heeft de bedoeling om mensen snel van informatie te voorzien, of het nou een type FAQ of een topic is dat zal mensen niet zo veel boeien maar wat ze wel leuk vinden is veel informatie in 1 keer vinden en dat is de bedoeling van deze FAQ, om mensen overzichtelijk kennis te laten maken met het hoe wat en waarom over casemods..

Indien je hier geen trek in hebt post dan gelieve niet zowel post dan nuttige informatie waaruit ik en mischien anderen een leuke FAQ kunnen maken..

Tnx.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op dinsdag 09 oktober 2001 10:18 schreef Marv het volgende:

Laten we dus alle FAQ's maar verwijderen.... ga jij alle 'UTFS' topics sluiten?
bij mij ziet een UTFS er altijd zo uit [search=FAQ] in de hoop dat er weer iemand leert zoeken en jij mist het compleet....
Ik weet ook wel dat bijna alles op te zoeken is via de search maar een aantal dingetjes kunnen toch wel in een FAQ?
My point .... :? .... lezen is ook een vak he,
alhoewel het voor sommige misschien net zo moeilijk is als zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad je zegt het goed er zitten hier niet alleen maar tweakers maar ook newbies enzo dussuh laten we ze het erg gemakkelijk maken :)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind het ook een beetje onzin om een Casemod-FAQ te maken. Volgens mij is er namelijk niet een eenduidige, tweakers.net-verantwoorde manier om je case te modden (wie zegt dat je case zwart moet zijn? Dat bepaal je toch zeker zelf wel). Kijk es rond op dit forum, en je zult zien dat er 1001 manieren zijn om je case te modden. Afgezien van de schat aan informatie die je hier zult vinden, is er op de rest van internet zonodig nog veel meer info te vinden over het hoe, waarom en wat van casemodden. Hoe je je case uiteindelijk gaat modden, is afhankelijk van je middelen (wie zegt dat je een dremel perse nodig hebt??), je budget en vooral: je creativiteit. Een FAQ zou dan ook onmogelijk uptodate te houden zijn: iedere dag bedenkt een of andere lijpo wel weer een nieuwe gave mod. De een vindt een eiges-gemaokte casebadge al poepruig, terwijl de ander pas tevreden is nadat er een pneumatische sloophamer aan te pas is gekomen. En dat is nou juist het mooie van casemodden :)

Bovendien ben ik benieuwd hoe de topicstarter zijn twee kasten nou precies heeft verklooid; is het gat niet helemaal mooi gelukt? Maak het gat wijder, knal er een alu-plaatje tegenaan en zaag een nieuw gat. Oppoetsen die meuk, en wedden dat je op de volgende LAN-partie minstens 5 opmerkingen krijgt over je mod? In die geest moet je modden :)

En da was dan mijn visie zegmaar (sorrie voor het overmatig gebruik van de gebiedende wijs)

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
Okey je hebt wel een beetje gelijk maar is het niet handig om een FAQ te zien waarin je al veel informatie kan vinden, natuurlijk moet je voor je zelf bepalen welke kleuren je wilt gebruiken maar in de FAQ kun je wel een combinatie van kleuren laten zien die erg mooi staan.

Ook wat handig is is dat in een FAQ een lijst met producten staat die je minimaal nodig bent om je kast goed te modden, voorbeeldjes om een mooi rond gat te maken etc.

Ik kan weinig info vinden over dit soort dingen en daarom dus dit idee, ik heb me kasten verkloot omdat ik met een mes (standly (k*twoord)) een gat in me kast moest fixen omdat ik verder geen andere dingen had en lekker impulsief was om toch maar te beginnen :D...

't ziet er niet uit maar functioneel is het wel :)

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 11:18 schreef Xtentic het volgende:
Okey je hebt wel een beetje gelijk maar is het niet handig om een FAQ te zien waarin je al veel informatie kan vinden, natuurlijk moet je voor je zelf bepalen welke kleuren je wilt gebruiken maar in de FAQ kun je wel een combinatie van kleuren laten zien die erg mooi staan.

Ook wat handig is is dat in een FAQ een lijst met producten staat die je minimaal nodig bent om je kast goed te modden, voorbeeldjes om een mooi rond gat te maken etc.

Ik kan weinig info vinden over dit soort dingen en daarom dus dit idee, ik heb me kasten verkloot omdat ik met een mes (standly (k*twoord)) een gat in me kast moest fixen omdat ik verder geen andere dingen had en lekker impulsief was om toch maar te beginnen :D...

't ziet er niet uit maar functioneel is het wel :)
met een stanleymes :?
how the f*cking hell heb je dat gedaan?

• Marv
Op dinsdag 09 oktober 2001 10:30 schreef MRic3 het volgende:

[..]

bij mij ziet een UTFS er altijd zo uit [search=FAQ] in de hoop dat er weer iemand leert zoeken en jij mist het compleet....
Ik mis compleet ... wat?

Dat er door een FAQ minder topics komen die beantwoord worden met: UTFS! ?
Dat probeer ik nou net te zeggen.... lezen is ook een vak he.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 11:21 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

met een stanleymes :?
how the f*cking hell heb je dat gedaan?
lang snijden >:) maar 'k heb nu zo'n dremel gekocht net ff vandaag en ga vanavond me kast verder verkloten.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou, ik weet wel zeker dat nog nooit iemand heeft geprobeerd met een stanleymes z'n kast te modden. Hierbij doop ik em de 'Xtanleymes-mod'...zie je nou wel dat je originele mods kunt bedenken :) Hehe.....veel succes met je dremel!

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Hier kan je al heel wat vinden over de standaard mods.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx ik heb wat bekeken en er zit daadwerkelijk leuke en goede informatie bij.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
niet zo zeuren over die dremels etc.. gewoon een FAQ maken, ik zat er net ook al naar te zoeken maarr wel vreemd........ i'd like to help if i wasn't a newbie :D

Verwijderd

Ik denk idd dat het handig is om een FAQ te hebben. Vooral voor elektronica...... de rest spreekt wat mij betreft voor zich....

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11 10:39
Zucht..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.