Toon posts:

Probleem met cd's branden

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een LiteOn 16x10x40x CD brander en heb hier problemen mee. Bij het kopieren van een cd (direct of via de hd) wordt na een bepaalde tijd mijn scherm zwart en reboot de computer. Ook bij het branden van data vanaf de hd schijf gebeurd dit, het enige wat wel lukt is van mp3's een audio cd maken...

Specificaties:

AMD Duron 800
128 Mb Ram
Windows 98
LiteOn 16x10x40
Nero Burning Rom 5.0

Iemand een oplossing?

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 21:35
ik heb dit met mijn plextor gehad. Bij mij begaf mijn plextor het een paar weken later voorgoed :( ik zou als ik jou was dat ding opsturen, want waarschijnlijk is ie goed verrot

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:04
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:30 schreef Ibis het volgende:
Ik heb een LiteOn 16x10x40x CD brander en heb hier problemen mee. Bij het kopieren van een cd (direct of via de hd) wordt na een bepaalde tijd mijn scherm zwart en reboot de computer. Ook bij het branden van data vanaf de hd schijf gebeurd dit, het enige wat wel lukt is van mp3's een audio cd maken...

Specificaties:

AMD Duron 800
128 Mb Ram
Windows 98
LiteOn 16x10x40
Nero Burning Rom 5.0

Iemand een oplossing?
reboot de computer? wat voor voeding heb je? misschien trekt je cd fikkert teveel stroom

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zitten alle kabeltjes wel goed, het ziet ernaar uit dat er niets niet helemaal lekker zit in je systeem

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

FF oppassen dat ie niet te warm wordt, iig niet bovenin je pc doen, wil wel eens helpen. Maar rebooten is niet goed.......

Verwijderd

Topicstarter
'k heb een big tower (5 lades) en hij zit in de 2e (1e = cd rom, 3e = livedrive). Mijn voeding is 350 wat dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Dat hij verrot is lijkt me onwaarschijnlijk, hij is net een maand oud en heeft altijd dit probleem vertoond. En als hij verrot zou zijn, waarom zou hij dan wel audio cd's kunnen branden? Maar goed, ik zal eens proberen om hem in de onderste lade te stoppen.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:04
als ie het vanaf het begin zo doet is het gewoon een doa.
probeer is op een lagere speed te fikken.

Verwijderd

Topicstarter
nee, heb het al op 4 geprobeerd, lukt ook niet.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Zorg in ieder geval dat je de Laatste busmaster drivers hebt (in geval van Via chipset gewoon ff laatste 4in1 drivertjes installeren).

Probeer vervolgens eens met DMA aan/uit. Op sommige systemen moet je simpelweg DMA uitzetten om t aan de praat te krijgen.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb hetzelde gehad met m'n LG, was gewoon een software probleem, maar wat dat was zit in een geheugencel die te zwaar door tabak en bier is aangetast :).
Sorry, als ik erop kom, zal ik ff posten.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Probeer eens een ander brandprogje of update nero 5.0 naar 5.5. Ik kreeg bij mijn brander WinonCD geleverd en had daar ook louter problemen mee. Later juist overgestapt naar Nero en alle problemen waren over. Misschien is het bij jouw net andersom.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx allemaal. Probleem opgelost, 't lag aan de DMA die ik uit heb gezet... wel is m'n compu nu een stuk instabieler maar als dat zo blijft zet ik het alleen uit voor het cd-branden, niet zo groot probleem :)
Pagina: 1