MPEG -> DivX, en de kwaliteit word KLOTE

Pagina: 1
Acties:

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb thuis op de PC een paar gig aan MPEG filetjes staan die ik met een camera heb opgenomen. Omdat die shit toch wat veel ruimte inneemt dacht ik: laat ik het eens converteren naar DivX. Dus ik download Flask-MPEG en VirtualDub. Maar als ik alle instellingen netjes zo instel zoals in het readme filetje staat (die bij de DivX codec zit) en dan het MPEGje omzet, dan is de DivX echt van klotekwaliteit en is het nog steeds een bestand net 2 tot 3 keer zo klein geworden.
Een bestand van 70 MB word dus in DivX 25 MB, en dat snap ik nou niet. Ik heb bijvoorbeeld een trailer van the matrix, en die duurt een aantal minuten en neemt maar 16 mb in, en dat is ook nog een groter venster en is van goede kwaliteit.

WAT DOE IK NOU FOUT DAN?

Om het verhaal ff samen te vatten:
Als ik een MPEG file omzet naar DivX dan:
- Is de kwaliteit klote
- Het bestand nog best wel groot

Catch a smile out there!

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Je kan tegenwoordig het beste SBC gebruiken, zie www.doom9.org voor meer info, verder is het meestal hoe hoger de resolutie hoe beter de kwualiteit (je moet natuurlijk niet de resolutie hoger als het orgineel zetten :))

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
3 keer zo klein en dat valt tegen? Wat voor MPEG files heb je staan? MPEG-1/2 of MJPEG en welke resolutie? Vertel ook welke resolutie en bitrate je gebruikt om naar DivX te converteren. In geval van MPEG-1 moet je over het algemeen tevreden zijn met een bestand dat twee keer zo klein is geworden.