Toon posts:

Heel apart: Monitor beeld loopt scheef weg?!

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Monitor beeld loopt scheef weg?!

Sinds enige tijd staat bij het osptarten mijn beeld naar links opgeschoven. Ik kan de letters van het bios dus niet goed zien (de tekst die links staat is dus teveel doorgeschoven naar links)

Ik heb een NEC fe700, als ik eenmaal in windows ben lijkt het normaal te zijn. Is dit een teken van ouderdom? (monitor is 1 jaar oud) of hoe corrigeer ik dit weer? De kabels enzo zitten er volgens mij allemaal goed in en zijn ok.

Wat is dit? help!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Dat zijn gewoon monitor-instellingen..

Dit moet je gewoon kunnen wijzigen door de instellingen te veranderen (Op je monitor dus!)

Verder is het zo dat de monitor voor verschillende resoluties met bijbehorende refresh etc. de instellingen onthoud, dus daarom is het in windows wel goed..

Als je de manual van je monitor nog hebt, kijk daar es in.. Daar staat in hoe je hem goed kunt instellen!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Even in een DOS promptje gaan zitten (fulscreen) en dan je beeldscherminstellingen goed zetten, dan zou dit bij het opstarten ook goed moeten staan (zelfde resolutie/refreshrate).

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus om DOS,
bij het opstarten (buiten) windows heb ik dit probleem al. Dit is bijgesteld in windows en is nu goed maar bij het opstarten staat het beeld nog steeds scheef!

wat is hier aan de hand?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

Reinier

\o/

Je moet je beeld goed instellen bij de juiste resolutie (dat is volgens mij dus al gezegd).
Een fullscreen dosprompt is volgens mij 640x480 en je opstartscherm 640x400. Weet het alleen niet zeker. Maar anyway, stel het beeld dus tijdens het opstarten goed in, als dat lukt :)

Verwijderd

onzin
gewoon aan één kant van je bureau een paar filtjes onder de poten :P
/onzin

Nee, ik heb t ook ( als ik in t BIOS kijk en in DOS) en ik krijg t ook maar niet goed. In windows is alles wel "horizontaal" . En ja, ik heb de monitor al ingesteld, maar net zoals in windows krijg ik t ook niet :? Vreemd...
Pagina: 1