[js]Close na refresh

Pagina: 1
Acties:

• mark_gl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41
In mijn pagina staat een javascript code waarmee ik een venster open
De bedoeling is dat wanneer ik die pagina waarin die javascript code staat (dus niet het geopende venster) refresh hij het venster moet refreshen of closen !!!
Weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

probeer het eens met

parent.window.opener.parent.location.reload();

de 2e parent hoeft niet perse, dat is wel handig als je frames gebruikt.

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:40
Wat hij bedoelt is denk ik net andersom. Als je het window opent kun je een naam meegeven aan het venster.
Na een refresh kun je dmv javascript checken of het window met die naam bestaat en deze vervolgens sluiten met [naam].close()
Ik heb hier zo niet een javascript reference bij de hand, maar kijk anders eens in zo'n reference bij het window object. Succes!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:15 schreef nozem het volgende:
probeer het eens met

parent.window.opener.parent.location.reload();

de 2e parent hoeft niet perse, dat is wel handig als je frames gebruikt.
en dan 'n reload() gebruiken in een <body onLoad=""> tag lijkt me (wel checken in 'n funktie of íe bestaat inderdaad)

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 09:18 schreef Mart! het volgende:
Wat hij bedoelt is denk ik net andersom. Als je het window opent kun je een naam meegeven aan het venster.
Na een refresh kun je dmv javascript checken of het window met die naam bestaat en deze vervolgens sluiten met [naam].close()
Ik heb hier zo niet een javascript reference bij de hand, maar kijk anders eens in zo'n reference bij het window object. Succes!
idd, ik had verkeerd gelezen. ik dacht dat ie bedoelde dat het parent window moest refreshen als je dat popupje sluit.

• mark_gl
Volgens begrijp je mij verkeerd ik ben meer zoiets op zoek naar dit onderstaande
Alleen wanneer er geen window is aangemaakt dus wanneer boe niet bestaat zegt ie boe = undefined
Ik wil gewoon indezelfde pagina waar deze code staat wanneer ik deze refresh hij het venster sluit/reload
Ik ben dus NIET op zoek HOE ik sluit/reload maar hoe ik dit kan oplossen wanneer je een pagina refresh hij het venster moet sluiten/reloaden !!!

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
// boe is dan het window
if (boe === undefined) {
// window bestaat nog niet
}
else {
// hier kan je het window sluiten
}
//-->
</SCRIPT>

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 09:23 schreef mark_gl het volgende:
Volgens begrijp je mij verkeerd ik ben meer zoiets op zoek naar dit onderstaande
Alleen wanneer er geen window is aangemaakt dus wanneer boe niet bestaat zegt ie boe = undefined
Ik wil gewoon indezelfde pagina waar deze code staat wanneer ik deze refresh hij het venster sluit/reload
Ik ben dus NIET op zoek HOE ik sluit/reload maar hoe ik dit kan oplossen wanneer je een pagina refresh hij het venster moet sluiten/reloaden !!!

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
// boe is dan het window
if (boe === undefined) {
// window bestaat nog niet
}
else {
// hier kan je het window sluiten
}
//-->
</SCRIPT>
ja, ok, je wilt dus checken of ie bestaat.
kun je dat niet met ! doen ofzo?
zovan:
if (!boe)
of
if (! exists(boe) )

ik heb geen idee of dat kan ofzo hoor, maar zoiets bedoel je dus?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

<body onReload="blaaaaat">

:?

Ik weet het ook niet, dit kun je beter bij de buren gaan vragen denk ik.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• mark_gl
if (!boe) of if (! exists(boe) )

omdat ie dan zegt boe is undefined !!!!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De reden van de move staat in:
[topic=185180/1/50]

• mark_gl
Heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag !!

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 10:31 schreef mark_gl het volgende:
Heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag !!
klopt, misschien helpt dit:

*schop*

:P

• Mart!
Beetje late (2e) reactie, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Je wilt dus bij een refresh van een window een bepaalde actie uitvoeren. Eigenlijk hoeven we dus niet te weten wat je verder wilt, dit is alleen maar info die mensen op het verkeerde been zet ;) (Of begrijp ik je nu weer verkeerd.

De oplossing: cookie zetten dmv javascript in de body-onload: eerste keer zet je em op 1. Tweede keer test je of hij op 1 staat -> close. Tweede keer voordat je sluit wel eerst de cookie 'crushen' of op bv 2 zetten, anders wordt ie een volgende keer weer direct gesloten ;).
Dit is client-side, dus werkt het ook als de pagina uit de cache wordt gehaald. Succes.

Link voor JS-cookies: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dninstj/html/usingcookies.asp

• Mart!
[Hier stond een dubbelpost, brakke GoT, maar als extra nog een (betere) link]

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q189/3/77.ASP

(Even setCookie en getCookie functions kopieren en je kunt aan de slag)
Pagina: 1