AVI joinen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hi,

Ik heb 4 AVI bestanden (DivX) die ik als 1 grote wil opslaan.
Ik dus met Vdub eerst maar met 2 proberen.
Ging goed, echter op het punt waar de 2e AVI begint loopt het geluid totaal out of sync.
Terwijl beide AVI's afzonderlijk perfect draaien.
Nu durf ik niet mer zekerheid te stellen dat beide AVI's met dezelfde Bitrate geencodeerd zijn (DivX 4.01), maar ik weet ook niet of dat problemenen zou kunnen geven.

Kan ik dus controleren of ze verschillende bitrates hebben (of maakt het niet uit), en is het een known iets van Vdub ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Controleren kun je doen door onder File de eigenschappen van de bestanden te bekijken. Er zijn truukjes om dat soort problemen te voorkomen, kijk maar eens op www.divx-digest.com

Verwijderd

het is niet ech eeen known iets van Vdub maar eerder dat het gewoon regelmatig gebeurt wanneer je 2 films joined. Probeer eens wat te kloten met de interleave functie van vdub ik denk dat je het daar wel meer klaar kan spelen.
Als dat niet lukt probeer dan als final oplossing als echt niets anders werkt de fps aan te passen

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:13 schreef Conquistador het volgende:
Controleren kun je doen door onder File de eigenschappen van de bestanden te bekijken. Er zijn truukjes om dat soort problemen te voorkomen, kijk maar eens op www.divx-digest.com
:? Ik dacht altijd dat die gegevens niet de juiste info gaven.

Ik heb hier een klein bestandje die de volgende info geeft:

352 x 288, 24 Bits, 2572 Frames, 25.000 Frames/Sec, 117 KB/Sec, DIVXMPG4 V3

Maar dat komt toch niet overeen met bitrate instelling ten tijde van coderen ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Met dank aan Conquistador

Gevonden bij de Nicky Pages.
Voor het search gedeelte hier even de oplossing:
JOINING AND AUDIO SYNCHRONIZATION

Sometimes when you join two files together the second file will go out of synchronization. I think this is because sometimes the audio is clipped too short and doesn't match the video file length. Often you can get around this by creating an offset. To do this, open the first file you wish to join in VirtualDub.
Bron

Braaikamer - Smoke&BBQ