Toon posts:

wat betekent DVD nou?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor overal verschillende betekenissen van DVD, maae wat betekent D V D nou?

Verwijderd

hehe, das een leuke.
dvd betekend niets, maar dan ook echt niets.

DVD is een productnaam.
ër gaan verhalen dat het voor Digital Versatile Disk staat,
maar het is gewoon een productnaam.

:)

Verwijderd

Officieel nog steeds Digital Versatile Disc, al zeggen sommige mensen Digital Video Disc

Verwijderd

digital versitile disc ..
digital video disc .. :?

Verwijderd

Topicstarter
hahaha :) dat dacht ik nou ook dat het Digital Versatile Disk was...maar andere zeiden ook Digital Video Disk

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 16:07
Op dinsdag 09 oktober 2001 08:41 schreef Reepie het volgende:
hehe, das een leuke.
dvd betekend niets, maar dan ook echt niets.

DVD is een productnaam.
ër gaan verhalen dat het voor Digital Versatile Disk staat,
maar het is gewoon een productnaam.

:)
Indeed... Veel mensen denken dat het een afkorting is, en in de wandelgangen is het ook wel zo, maar het is gewoon een naam net als jij en ik hebben :)

Ik heb nog ff kort een linkje gevonden met wat korte info erover..

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Digital Versatile Disc is het dus !

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

De V staat dus voor 'Versatile'. Zo is de naam. Dat 99% Video bevat staat daar los van.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Nee nee, jullie weten echt niet waar je mee bezig bent he.
Dodelijke Voodoo Dansjes . ;)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:54

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Officieel is het Digital Versatile Disc...

Bron: EUROPEAN PLATFORM for OPTICAL DISCS (EPOD)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Oorspronkelijk was het Digital Video Disc, maar dat is later veranderd in Digital Versatile Disc.

Verwijderd

ja, ok.
Het word vertaald als versatile disk,
maar sony had hetzelfde probleem met zijn:
Walkman. iedereen noemde ineens "mobiele"cassete-spelers
een walkman. terwijl walkman eigenlijk een productnaam was van Sony. helaas hadden ze daar nooit een geregistreerde naam van gemaakt, maar zover ik weet staat het officieel nergens voor.

• Neejoh
Is school dan nergens goed voor?? :? :? :?
Het is bij mij nadrukkelijk gewezen op dat DVD alleen maar koosnaampjes heeft! :?

Nou word ik, door jullie tweakers, meer bijgebracht dan op school :P

* Neejoh Neejoh is er blij mee * :P

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
DVD staat officieel voor Digital Versatile Disk oftewel
vertaald Digitale Veelzijdige Disk.

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 08:53 schreef Neejoh het volgende:
Is school dan nergens goed voor?? :? :? :?
Het is bij mij nadrukkelijk gewezen op dat DVD alleen maar koosnaampjes heeft! :?

Nou word ik, door jullie tweakers, meer bijgebracht dan op school :P

/me Neejoh is er blij mee * :P
Welkom bij de club... >:)
het is mij ook zo verteld op school..
En in mijn boeken..

• Neejoh
Op dinsdag 09 oktober 2001 08:57 schreef Reepie het volgende:

[..]

Welkom bij de club... >:)
het is mij ook zo verteld op school..
En in mijn boeken..
*D >:)

• Postman
  • Laatst online: 29-03 12:38
DVD staat idd voor Digital Versatile Disc.

DVD een merknaam? Van wie dan? Dacht het toch niet, anders zouden wij met deze topic een hoop geld kwijt zijn :P

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

DVD Staat nergens voor.. Mij is dat ook uitgelegt door Microsoft ergens in een ver verleden..

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Postman
DVD

Nog ff een kleine uitleg over de geschiedenis en wat nuttige links. Je ook nog meer versies van DVD, zoals DVD-Audio.
DVD links

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:06 schreef Jeroen_Tielen het volgende:
DVD Staat nergens voor.. Mij is dat ook uitgelegt door Microsoft ergens in een ver verleden..
Ja ja en als Microsoft het zegt is het waar. (not)

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:35

zyberteq

nou, dat dus

Op dinsdag 09 oktober 2001 09:00 schreef Neejoh het volgende:

[..]

*D >:)
Neejoh moet beter luisteren naar ZyberTEQ, dan leert ie misschien nog wat :P

(ps. hoe gaat het op jouw stage Neejoh?)

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Postman
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:06 schreef Jeroen_Tielen het volgende:
DVD staat wel degelijk ergens voor. Dat Microsoft dat zegt hoeft toch niet meteen te zeggen dat het ook zo is. Microsoft zei ook dat Windows 98 veel stabieler was dan 95, maar wel leuk een BSOD tijdens demonstratie |:(

BTW, DVD is opgericht (de standaard tenminste) door 10 bedrijven, waaronder Philips, Pioneer en Sony.

• Neejoh
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:11 schreef ZyberTEQ het volgende:

[..]

Neejoh moet beter luisteren naar ZyberTEQ, dan leert ie misschien nog wat :P

(ps. hoe gaat het op jouw stage Neejoh?)
Beter dan school :P

En trouwens, het zou zo kunnen dat we een soord van voorgelogen worden bij ons op school hoor, of niet ZyberTEQ!
Zo geod is die school niet :P

• intert0y
  • Laatst online: 10-03-2025
Op dinsdag 09 oktober 2001 08:48 schreef Reepie het volgende:
ja, ok.
Het word vertaald als versatile disk,
maar sony had hetzelfde probleem met zijn:
Walkman. iedereen noemde ineens "mobiele"cassete-spelers
een walkman. terwijl walkman eigenlijk een productnaam was van Sony. helaas hadden ze daar nooit een geregistreerde naam van gemaakt, maar zover ik weet staat het officieel nergens voor.
Volgens mij heeft sony juist wel die naam geregged en zie je daarom op philips 'walkmans' nooit het woord 'walkman' staan.

(ps. iemand zou dit moeten checken ik loop als sinds de MZ-R3 met een minidisc rond)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• sverzijl
  • Laatst online: 13:16
Je denkt toch niet dat de uitvinders (joint venture tussen Sony, Panasonic, Toshiba,..) zomaar 3 letters uit de lucht hebben geplukt zonder enige betekenis ?

Ze hebben de letters DVD gekozen omdat dit de afkorting was van 'Digital Versatile Disc' / 'Digital Video Disc'.
Digital VIDEO Disc dekt echter niet de lading aangezien er meer dan alleen video op een DVD geplaatst kan worden(maar ligt wel voor de hand omdat in 1e instantie alleen films op DVD werden uitgebracht), namelijk alle digitale data die je maar kan bedenken. Vandaar 'Versatile', wat 'veelzijdig' betekent.

• intert0y
  • Laatst online: 10-03-2025
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:12 schreef FlamerX het volgende:

[..]

DVD staat wel degelijk ergens voor. Dat Microsoft dat zegt hoeft toch niet meteen te zeggen dat het ook zo is. Microsoft zei ook dat Windows 98 veel stabieler was dan 95, maar wel leuk een BSOD tijdens demonstratie |:(

BTW, DVD is opgericht (de standaard tenminste) door 10 bedrijven, waaronder Philips, Pioneer en Sony.
Uhmz, maar die BSOD schijnt weer een stunt te zijn heb ik me weleens laten vertellen. Er schijnt zo'n powerpoint ding ergens in beeld te staan ofzow. En het bericht schuift van rechts naar links het beeld in.

Heb de beelden al een tijdje niet meer gezien maar kon me herinneren dat ik het toen, nadat ik dit verhaal had gehoord, ff gecontroleerd had en dat het waar was. Zeker weten doe ik het niet.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• zyberteq
  • Laatst online: 28-04 15:35

zyberteq

nou, dat dus

Op dinsdag 09 oktober 2001 09:18 schreef Neejoh het volgende:

[..]

Beter dan school :P

En trouwens, het zou zo kunnen dat we een soord van voorgelogen worden bij ons op school hoor, of niet ZyberTEQ!
Zo geod is die school niet :P
Wat jij zegt.

en toch is het Digital Versatile Disc :7 :P
als ik me niet vergis zij onze leraar dat het Digital Video Disc was, en omdat hij dat zei was dat de waarheid.
(kun je nagaan hoe erg onze leraar is :'()

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Neejoh
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:33 schreef ZyberTEQ het volgende:

[..]

Wat jij zegt.

en toch is het Digital Versatile Disc :7 :P
als ik me niet vergis zij onze leraar dat het Digital Video Disc was, en omdat hij dat zei was dat de waarheid.
(kun je nagaan hoe erg onze leraar is :'()
Klopt, maar dit was alweer in een eerder stadium, hij is er later op terug gekomen, omdat hij het niet kon hebben dat wij hem niet geloofden ;)
Maar toen kwam hij met het verhaal dat het niets betekende :?

Ik denk dat ik leraren af ga schaffen en altijd stage ga lopen! Leer je véél meer van >:)

• Postman
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:23 schreef intert0y het volgende:

[..]

Uhmz, maar die BSOD schijnt weer een stunt te zijn heb ik me weleens laten vertellen. Er schijnt zo'n powerpoint ding ergens in beeld te staan ofzow. En het bericht schuift van rechts naar links het beeld in.

Heb de beelden al een tijdje niet meer gezien maar kon me herinneren dat ik het toen, nadat ik dit verhaal had gehoord, ff gecontroleerd had en dat het waar was. Zeker weten doe ik het niet.
Ik heb filmpje hier en het is duidelijk geen PowerPoint. Het werkt echt niet meer, en ik vindt het knap dat je precies als je een USB scanner aansluit (want daar ging het om) je dan een PowerPoint show kunt openen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb niet alle linkjes gevolgd, maar het moge duidelijk zijn dat de veelzijdige de juiste is.

Echter zoals al diverse keren beweerd word, is de DVD zoals de consument hem ziet, eigenlijk 2 soorten uitvindingen.

1) Een schijfje ter grote van een CD met nagenoeg dezelfde afmetingen (een DVD is een fractie van ee ...? dikker dan een CD).

2) een methode om hoog kwalitatief video materiaal ergens op te slaan, met de mogelijkheid tot 6 sporen audio. Verder natuurlijk de diverse talen en ondertitels.

Dit hebben ze samen op dat ene schijfje geflikkerd, en dat was wat we in de volksmond DeeVeeDee noemen :+

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 14:11 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Ik heb filmpje hier en het is duidelijk geen PowerPoint. Het werkt echt niet meer, en ik vindt het knap dat je precies als je een USB scanner aansluit (want daar ging het om) je dan een PowerPoint show kunt openen.
Bij mijn weten was het geen USB scanner die aangesloten werd, maar een SCSI scanner die losgetrokken werd door dat die vent zo met die notebook stond te zwaaien...Van een onderbroken SCSI-ketting gaat UNIX volgens mij zelfs onderuit. (Windows 9x blijft een kutpakket, maar deze ene keer konden ze er niets aan doen :) )
Pagina: 1