Toon posts:

geheugen van vid kaart overzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na het mislukken van mn 2 monitoren avontuur |:( . merkte ik op dat beide kaarten dezelfde soort .5mb chips hebben.
bij mn s3 virge kaart zitten dr 4 onboard.
en bij de cirrus zitten dr 2 in een soort van bruine slots.
bij die s3 kaart heb ik ook nog 4 van die "bruine" slots zitten.

dus mijn idee was die 2 chips uit de cirrus kaart te halen en bij de virge dr weer inzetten, 1Mb vid winst :9~ :)
maar hoe krijg ik dat geheugen op die kaart dan ook daadwerkelijk aan de gang? (optie in windows geheugenbereik)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
dat zou vanzelf moeten gaan, de kaart zelf geeft door hoeveel geheugen hij aan boord heeft, nog voor de bios verschijnt dat op je scherm, als het goed is.

• frennek
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik weet niet of het verschil uitmaakt dat de geheugen chipies van een andere kaart afkomen, maar je zou het kunnen proberen. De kaart zal het natuurlijk zelf detecteren als de geheugen chipies goed zijn.

Verwijderd

Als het om DRAMmertjes gaat kan het makkelijk, vaak genoeg gedaan, alleen wel zorgen dat alle pootjes eraan blijven zitten :)

Ik heb hier nog een hele rits DRAMmetjes liggen die niet van een print afkomen, dus als je interesse hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:27 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
Ik weet niet of het verschil uitmaakt dat de geheugen chipies van een andere kaart afkomen,
maakt veel uit toen ik de comp aanzette: woof beide rammetjes gefrituurd, en prolly mn hele vid kaart.
|:( |:( ;-(

Ps) heeft er iemand nog een leuk oud vid kaartje in de aanbieding voor een oude (maar zeer fijne) P120 @ 133 24 ram met win 98 :p??????

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

mischien verkeerd om erin gezet?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• frennek
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik was dit misschien ook van plan om te doen. Achteraf als ik het zo lees ga ik eerst effe goed kijken of het dezelfde kaartjes zijn.

Verwijderd

Topicstarter
idd de geheugen blokjes bleken te verschillen, maar de kaarten zijn ongeveer even oud :s deblokjes waren allemaal .5mb
vreemd dat ze het dan toch niet aan kunnen.

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 16:30 schreef SmashingPunkKing het volgende:

[..]

maakt veel uit toen ik de comp aanzette: woof beide rammetjes gefrituurd, en prolly mn hele vid kaart.
|:( |:( ;-(

Ps) heeft er iemand nog een leuk oud vid kaartje in de aanbieding voor een oude (maar zeer fijne) P120 @ 133 24 ram met win 98 :p??????
Vreemd. Ik heb die truc echt al 20 keer uitgehaald, en 20 keer met succes. Wat voor kaart zoek je? PCI of ISA, hoeveel MB minimaal?
Pagina: 1