Toon posts:

internet via kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in een studentenhuis en wil graag internet via de kabel. Aangezien er hier veel tv's op één kabelaansluiting zitten, vraag ik me af of het aansluiten van internet over deze zelfde kabel invloed heeft op de beeldkwaliteit van mijn huisgenoten.

Bedankt

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Dan moet je ff proberen erachter te komen of er versterkers worden gebruikt :)
Dan kan ik er daarna iets meer over zeggen.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nee :) Internet signaal word over een aparte frequentie doorgegeven, dus in principe zou niemand er last van moeten hebben.

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Ja er zijn versterkers aanwezig (dit zijn echter wel huis/ tuin en keuken versterkers van =/- 70 gulden).

• Dennis
  • Laatst online: 22:21
Op dinsdag 09 oktober 2001 08:16 schreef jasperdejong het volgende:
Ja er zijn versterkers aanwezig (dit zijn echter wel huis/ tuin en keuken versterkers van =/- 70 gulden).
Versterkers moet je weghalen als je kabel internet neemt, daar krijg je wel een andere versterker voor terug (bij je kabelmodem) maar deze compenseert niet altijd het signaal zoals dat nu is.

Toch denk ik niet dat het veel slechter zal worden.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 20:52
of het kabelmodemversterker/splitter VOOR de andere versterkers zetten, er is dan nix aan de hand

dus:
code:
1
2
3
CAI --> Kabelmodemsplitter --> andere versterker --> tv's
         |
         `---> Kabelmodem

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het ziet eruit als in het onderstaand plaatje. Hierdoor is dus totaal geen invloed op tv signaal als ik het goed begrijp.

• Honesty
  • Laatst online: 23:23

Honesty

kattenneus!

Waarom kiez(en) jij/jullie niet voor een adsl-variant, meestal maar een paar tientjes duurder en veel meer snelheid.

Festina lente

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:27

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ehm, wij zitten hier met 6 man (en dus 6 tv's) en toen bij ons kabelinternet werd geinstalleerd ging het beeldkwaliteit van de tv drastisch omlaag. We hebben er meteen een versterker voorgezet, maar dat mocht niet helemaal baten..

Hier staat tekst

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 11:31 schreef Honesty het volgende:
Waarom kiez(en) jij/jullie niet voor een adsl-variant, meestal maar een paar tientjes duurder en veel meer snelheid.
Dat ligt er maar helemaal aan in welke regio hij zit. In de meeste gevallen is kabel echt wel sneller dan een basis ADSL abbootje.

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 11:31 schreef Honesty het volgende:
[off-topic]
sneller?.... beat 220 kBYTE/s maar eens met je adsl(mxstream 64kb/s down en 8 kb/up)... en 16kb upload... tenzij je het duurdere abonnement hebt maar dan heb je als het goed is dezelfde specs (256 kb/s down oke upload is dan 32 ipv 8 )
[/off-topic]

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:04

Wokschotel

Op 6 wielen

Houd er rekening mee dat bijvoorbeeld @Home je als klant kan weigeren als je een studentenhuis bent!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Paar dingen:

Als het goed is gaat de kwaliteit niet omlaag,
de filter die ervoor wordt gezet zorgt wel voor een achteruitgang in beeld, maar als je dat kunt zien dan is dat redelijk knap.
Vaker zal het liggen aan de gebruikte kabels ed.

Als je de versterker te ver van je punt plaatst waar het binnenkomt dan verlies je heel veel signaal. Daarnaast is het heel verstandig goede connectoren en kabel te gebruiken.
De standaard 'gamma' kwaliteit is niet meer afdoende, zeker met de komst van digitale tv door de ether zal het betekenen dat je dan weer je kabels zou moeten aanpassen.

Mocht de kwaliteit echt bagger zijn, probeer dan eens direct na de filter een tv aan te sluiten, als dat signaal slecht is (test even met een paar tv's, just in case), dan gewoon de kabel maatschappij bellen. Maar de kwaliteit zou er echt niet door achteruit mogen gaan.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

vorige week in utrecht kabel voor internet geinstalleerd, de monteur plaatste er gelijk een versterkertje en een nieuw kastje met tv/radio, tv en radio uitgang bij. Werkt perfect ook 18 meter verder op zolder

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 08:11 schreef jasperdejong het volgende:
Ik woon in een studentenhuis en wil graag internet via de kabel. Aangezien er hier veel tv's op één kabelaansluiting zitten, vraag ik me af of het aansluiten van internet over deze zelfde kabel invloed heeft op de beeldkwaliteit van mijn huisgenoten.

Bedankt
Nee.... De aansluiting van internet komt VOOR de tv splitters, zo hoort het. Zet je de tv splitters vOOr de internetaansluiting, dan is de kans heel groot dat het niet meer werkt.
Het internet signaal is een retoursignaal en het retoursignaal komt niet door de versterker heen.
Pagina: 1