Toon posts:

Ook Bredband Benelux stopt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Centjes op.

Bredband Benelux stopt met haar activiteiten wegens financieringsproblemen bij het Zweedse moederbedrijf Bredbandsbolaget. Voor de 57 Nederlandse personeelsleden is collectief ontslag aangevraagd.

Nog deze maand is het over en uit met Bredband, het bedrijf dat als eerste glasvezelverbindingen tot in de huiskamer bracht. Er wordt nog gesproken met eventuele overnamekandidaten, maar worden die niet gevonden, dan gaat de dienst op zwart.

Bredband bood gebruikers internetaansluitingen op glasvezel voor 29 euro (65 gulden) per maand en eenmalig 50 euro aansluitkosten. Dat is een aanzienlijk lager bedrag dan ADSL of kabelinternet, terwijl de snelheid enkele tientallen malen hoger ligt.

Algemeen directeur Henjo Groenewegen vertelt dat er nog wel gesprekken zijn geweest met eventuele kopers, maar dat die op niets uitgelopen zijn. 'Het is ongelofelijk jammer dat dit stopt' zegt een teleurgestelde Groenewegen. 'De technologie werkte perfect, er was vraag vanuit de markt, maar we zijn slachtoffer geworden van de huidige negatieve sentimenten op de financiële markt. We zijn er hier allemaal van overtuigd dat Bredband in Nederland een succes had kunnen worden.'

Voor de aansluiting van woningen op het netwerk (fibre-to-the-home) sloot Bredband eerder contracten met woningbouwverenigingen en corporaties in studentenhuisvesting. Ook was het in gesprek met verschillende contentpartijen om content over de snelle lijnen (10 Mb/s) te distribueren.

Bredband was van plan om de komende drie jaar 75.000 woningen aan te sluiten.

Verwijderd

bbnet != bredband ;)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
schrok me al wild :P
Wilde net Cistron ADSL weer gaan bestellen :)

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:50

Asphyxion

I am, therefor I think

Bredband = BBB -> Bred Band Bagolet...

Of iets dergelijks... :)

Verwijderd

shit man :( bredband leek me wel iets voor in de toekomst hier in ehv

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Kan iemand de titel ff aanpassen, nu blijven we ons wild schrikken |:(

Verwijderd

Ik schrok me ook ff rot :o :)
Titel gefixed.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd

ze zouden dus hier in ehv komen met super snel internet en nu gaat dat dus niet door :( echt jammer gewoon
Pagina: 1