Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

FPS en 3D sound voordeel

Pagina: 1
Acties:

• broes willems
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2023
Yo guys

In Unreal hoor je allemaal geluiden. voetstappen, wapens die gepakt worden etc.
Ik kan met mijn 2D sound alleen niet vertellen waar dat allemaal vandaan komt tenzij ik iets zie gebeuren.
Is er iemand die 3D geluid gebruikt bij dit spel? Geeft dit je veel tactische informatie over wat er achter je rug gebeurd?

Frag you later.

• broes willems
he gebruikt niemand 3d sound?

Verwijderd

Unreal is al een oud spel, als je het nou over HL, Q3A of UT had tja....

Ik gebruik wel 3D sound (A3D 2.0) en met 1on1 is het zeker een groot voordeel. Ik heb het echter met MultiP uit staan, want mijn comp is niet zo snel....

• broes willems
Ok in UT dan!
Ik speel de laatste tijd ook UT (errug koud en zwaar obees spel :) ).

Iemand het in multiplayer gebruikt???

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-10 18:33

Kolky

subtitle not available

Ik heb 3d geluid geprobeerd. Ik dacht dat het met een SBlive en Creative DTT5.1 wel zou lukken.
MOOI NIET DUS! Het geluid doet heel vreemd. Elk "wavje" gaat langzamer lopen tijdens het afspelen.
Ik kan het niet beter uitleggen.

• The - DDD
  • Laatst online: 00:49
Ik heb er wel voordeel bij, ik kan horen of er iets vlak achter me is en kan dan op tijd actie ondernemen.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-10 02:14

edward2

Schieten op de beesten

Ja tuurlijk heb je daar voordeel bij, vooral met een 4 speakersysteem (surround) je weet gelijk dat er iemand achter je staat.

Niet op voorraad.

• broes willems
he edward2 en 3maalD merken jullie net als commdante dat het spel trager wordt?

In ieder geval bedankt voor de replies allemaal!

• The - DDD
  • Laatst online: 00:49
Weet ik veel, UT rost bij mij met een dikke 70 fps over beeld in 1024 bij 768 32-bit High quality. Kan niet echt vertraging merken. Zal er vast wel zijn als ik echt ga meten.

Kent een van jullie ook een foutmelding met betrekking tot "DDHELP"?????

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-10 02:14

edward2

Schieten op de beesten

3d geluid kan je spel trager maken, ligt aan je hardewaren of het veel scheelt, ik merk echter weinig verschil.

Niet op voorraad.

Verwijderd

even ter verduidelijking: ik heb maar een PIII 450..dan merk je het verschil wel (zo'n 5 fps) als je echter een minimum hebt van 30 ofzo...dan kan je makelijk 3D sound aangooien...BTW praten we hier over EAX of A3D? EAX heeft nl. weinig vertraging (2% geloof ik) maar A3D (Dit wordt realtime gerenderd en klinkt dus veel realistischer) zuipt veel meer (8% ongeveer, met beide op een 550, niet door mij getest dus...en met oude drivers..)

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-09 17:36

VorteX

held

"errug koud en zwaar obees spel" sorry?

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

Verwijderd

Het is inderdaad te merken als er iemand achter je loopt. Ik heb een Soundblaster Live player en een FPS1000 speakerset, en het werkt echt goed! Ik heb ook wel een aardige pc, dus dan draait het welr...

• broes willems
vortex:

in navolging van termen als schopt kont (kicks ass) en roeleert (rules) heb ik het woord obees geintroduceert.

Dus: dat is een zwaar "vet" spel wordt dan een zwaar "obees" spel.
& Koud ipv van koel uiteraard.

• Agent-X
  • Niet online
Ik gebruik voor mn a3d2 de Vortex drivers en dat klink prima. Wel merk ik de perfomance hit in grotere ruimtes met veel poppetjes.
Athlon600 met MX300 met TNT2u
DDD: dat is volgens mij een D3d error, kan dat ?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-11 09:21
Ja in grote ruimtes knallen je fps altijd omlaag...ligt niet aan A3D ofzo. En A3D niet op een P3 450? gaat hier nog prima, hou nog 100+ fps over (half Life), quake 3 krijg ik A3D niet werkend, iemand?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik zei niet dat het niet kon, ik zei dat je merkt dat je minder fps over houd...
Als test gebruik ik hiervoor Mobias][ met 15 godlike bots...als mijn min frames dan onder de 20 zaken vind ik dat een probleem ja, maar natuurlijk kan het wel...
Pagina: 1