Toon posts:

Vehoogde proc. temp. na bios update!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het dat de temperatuur van mij processor met plus/minus 6 graden celsius omhoog gaat nadat ik mijn bios heb geflashed.

Heb afgelopen week mijn MSI K7T Turbo mobo geflashed van bios versie 2.9 naar 3.0 d.m.v. live-bios.

Na het laden van de bios-defaults wordt mijn processor gewoon 6 graden warmer dan daarvoor.

Wie kent dit probleem of heeft hier zelf ook mee te maken???

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:28

CXNeXo

This behavior is by design.

Ik weet wel dat er een tijdje terug bij een nieuwe bios versie van Abit een foutje zat waardoor hij iets van 3 graden boven de echte temp. gooide.

Je hebt best kans dat dit nu ook het geval is, zal niet aan je hardware liggen.

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
thx voor de post, iets om rekening mee te houden.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

Award changes some default settings of register values in new BIOS code and leads to higher CPU temperature in idle state.
We investigate several kinds of KT133A mainboards and find similar behavior with the same hardware/software configuration.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
Nou mijn pc begint onderhand op een straalkacheltje te lijken.

Wordt je niet echt vrolijk van:(

Als ik de kap van mijn kast eraf haal scheelt me dit ook nog eens 10 a 12 graden in de temp, dus dat voorlopig maar als alternatief gebruiken.

Misschien veranderd er nog iets aan dat minpuntje in de volgende versie (bios 3.1), ik wacht wel af!!!

Verwijderd

Er is een bitje in de registers van het BIOS waarmee de IDLE temperatuur flink omlaag gaat. Als je niet met een spel bezig bent, maar op het Internet zit te friemelen, of gewoon niets doet, scheelt dat een heel eind voor de temp van de CPU.

Maar om stabiliteits redenen voor CPU's vanaf 1400 Mhz, laten ze dat bitje uit. ;(

:) Wat je echter kunt doen is Vcool installeren, gratis en voor niets koel als de PC weinig te doen heeft.
(Scheelt nog stroom ook !!) :P

http://www.naggelgames.de/vcool/VCool.html

Verwijderd

Bouw gewoon een paar casefans in.. dat scheelt ook een hoop , of heb je die al?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 13:30 schreef Hooi het volgende:
Er is een bitje in de registers van het BIOS waarmee de IDLE temperatuur flink omlaag gaat. Als je niet met een spel bezig bent, maar op het Internet zit te friemelen, of gewoon niets doet, scheelt dat een heel eind voor de temp van de CPU.

Maar om stabiliteits redenen voor CPU's vanaf 1400 Mhz, laten ze dat bitje uit. ;(

:) Wat je echter kunt doen is Vcool installeren, gratis en voor niets koel als de PC weinig te doen heeft.
(Scheelt nog stroom ook !!) :P

http://www.naggelgames.de/vcool/VCool.html
Ja heb ik dus gedaan, alleen als hij die bepaalde bit uitschakelt in de proc. dan begint mijn beeld na verloop van tijd te flikkeren enz. Lijkt me niet echt bevordelijk!!!!
Heb het al eens gedraaid, maar het scheelde in de temp. ongeveer 10 a 15 graden maar die bijkomstigheid vond ik maar nix. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 13:38 schreef caveman85 het volgende:
Bouw gewoon een paar casefans in.. dat scheelt ook een hoop , of heb je die al?
Kan niet meer want mij kast is te klein om een paar extra casefans in te bouwen, loop nu te overwegen een grotere kast te kopen dus!!!!!!!!!!!! >:)

Verwijderd

Ja, vcool is lekker.....

gisteren ging de temp. van mijn mobo ff omhoog van 31c naar 110 c door dat leuke proggie.

Kweet nog steeds niet hoe dat kon, maar het komt erbij mij niet meer op.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 13:54 schreef pietersg het volgende:
Ja, vcool is lekker.....

gisteren ging de temp. van mijn mobo ff omhoog van 31c naar 110 c door dat leuke proggie.

Kweet nog steeds niet hoe dat kon, maar het komt erbij mij niet meer op.
WOW! Weet je zeker dat dat aan vcool lag, +79c is wel een recordje denk ik :P

Verwijderd

Ik weet het zeker.

ASUS pcprobe begon ineens te piepen, kijk ik bij m`n temp: MOBO 110 C !! Progie uit, mobo 30C. Wel toevallig toch?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 19:45
Op woensdag 10 oktober 2001 11:57 schreef pietersg het volgende:
Ik weet het zeker.

ASUS pcprobe begon ineens te piepen, kijk ik bij m`n temp: MOBO 110 C !! Progie uit, mobo 30C. Wel toevallig toch?
en jij geloofd dat je mobo echt 110 graden was. dat andere monitor proggies gaan piepen icm met cpucool e.d is een voorkomend verschijnsel en staat zelfs in de help file. Ook de vcore/en andere voltages willen wel eens schommelen
Pagina: 1