Oorzaak 100% proc gebruik bij "film"icons

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Ik heb de oorzaak van het probleem dat in dit topic besproken wordt gevonden.

Het probleem dat zodra er animated "film"gifs in beeld kwamen m'n Iexplorer 100% processorkracht vrat is bij mij weg zodra ik m'n radeon 32mbDDR inruil voor m'n oude tnt2m64. Die heb ik er nu in zitten, en nu kan ik gewoon weer ouderwets lekker scrollen.
Het ligt dus zo goed als zeker aan Ati kaarten. HlpDsk had er namelijk ook last van, en die had (dacht ik) ook een radeon. Verder las ik nog iemand die een ati rage pro had, en die had ook last van het probleem.

Nou heb ik op de site van ati zitten zoeken, maar daar is er niks op te vinden. Ik heb ook al een paar drivers geprobeerd, maar daar verandert ook niks door.
Wie weet hier iets meer over?? Of wie heeft er allemaal nog meer last van?

(vooral bij het icon van dreeke >:) )
Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fasi/zooi/alizee32-93.gif

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:16
ik heb een Radeon DDR in de onderstaande config en ik heb HELEMAAL GEEN probs, dus sorry jongens, maar de Ati is niet het probleem :P

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

m'n ATI mobility heeft er iig geen last van... terwijl die juist net veel functies van een 'volwassen' ATI-kaart mist... Zou volgens mij niet mogen kunnen met zo'n kaartje :?
(mijn icon ook problemen?)

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:57 schreef W1LL3M het volgende:
m'n ATI mobility heeft er iig geen last van... terwijl die juist net veel functies van een 'volwassen' ATI-kaart mist... Zou volgens mij niet mogen kunnen met zo'n kaartje :?
(mijn icon ook problemen?)
kan ik nou niet kijken.. M'n tnt2 zit erin:)

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:56 schreef MGSNK het volgende:
ik heb een Radeon DDR in de onderstaande config en ik heb HELEMAAL GEEN probs, dus sorry jongens, maar de Ati is niet het probleem :P
welke drivers draai je? (OS erbij graag :o)

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Net even gekeken en ik heb IDD hetzelfde 'probleem'.
Alleen merk ik er niets van in het dagelijks gebruik.

Wat specs:
Ati Radeon 32Mb
Driver versie 5.13 [Windows 2000 drivers]
Win XP Corporate
Duron 800Mhz
512Mb

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

ik heb nu een TNT2M64 en heb dat ook.. dus aan ATi ligt het dus niet echt...

heb het overigens sinds ik WinXP heb.. met IE6.. onder win2k met IE6 had ik het ook.. win2k met IE5.5 niet..

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:58
Met een Diamond Viper op mijn werk-pc knalt de cpu-belasting ook door het plafond. Thuis met een Radeon geen centje pijn (thuis pc is ook sneller :)).

• Homerius
edit: mijn eerste dubbelpost :P

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Dus het ligt niet aan ati (er zijn ook mensen met nvidia kaarten die er last van hebben), en het ligt ook niet aan IE6 ,(ik draai nu IE 5.5, en die doet het ook).
Waar zou het nog meer aan kunnen liggen?? Een of andere explorer instelling?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Bug in IE6 als je het mij vraagt, m'n laptop heeft daar ook last van en die heeft een SIS videokaart.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ati Mobility en geen problemen.
Win XP build 2505
:9

Meh ...

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 13:31 schreef Majestic het volgende:
Bug in IE6 als je het mij vraagt, m'n laptop heeft daar ook last van en die heeft een SIS videokaart.
Ja, maar ik draai nu 5.5 weer en hij doet het nog steeds. (nou is dit natuurlijk geen clean install van IE 5.5. Hij is namelijk van 5.5 naar 6 geupgrade, en later weer teruggegaan naar 5.5. Misschien dat die bug er dus in is blijven zitten. Zucht.. Even een compleet andere browser proberen dan maar...

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Oplossing: OPERA!
Ik heb even opera geinstalleerd en die als standaard browser genomen. JEzus, wat een veschil zeg! Alles gaat 10x sneller! En dus ook geen problemen meer met die gifjes! Ze gaan allemaal veel soepeler en sneller en mooier en... (ik draaf een beetje door).
Maargoed. Als je er ook last van hebt: opera is de oplossing. En ik denk sowieso dat als je het eenmaal 5minuten draait, je nooit meer terug wil naar IE.

fuck m$; lets start a flamewar?

Verwijderd

ik denk dat het probleem toch ergens anders ligt...

misschien een combi van dingen? :)

nahja, hebben jullie trouwens last van mijn icon?
mijn vorige wel >:)

Verwijderd

Ik heb IE6 hier nooit opgehad en het is wel lomp die CPU usage. Echt bezopen.

Als je het aantal frames/sec onder de 10 fps oid houdt heb je nergens last van.

Net ook ff in netscape gekeken. DIe doet dus alleen ineens 60% CPU pakken als dat zeepbelstuk van Dreek voorbij komt. Juist ja, het stuk dat 17 frames/sec is.

Idioot vele frames/sec trouwens.

• Homerius
Wat me opvalt aan die bewegende icoontjes, is dat ze in Mozilla (en blijkbaar ook in Opera) vele malen sneller bewegen dan in IE. De processorbelasting komt met Mozilla / WinXP / Radeon64 niet boven de 2% met veel bewegende icoontjes in beeld :P. IE 6.? vreet met dezelfde pagina tussen de 90% en 100% |:(

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Win XP 2505 heeft ook IE6 en die geeft nog steeds geen problemen. Moet wat anders zijn dus.

Meh ...

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:44 schreef MmmBeer het volgende:
Wat me opvalt aan die bewegende icoontjes, is dat ze in Mozilla (en blijkbaar ook in Opera) vele malen sneller bewegen dan in IE. De processorbelasting komt met Mozilla / WinXP / Radeon64 niet boven de 2% met veel bewegende icoontjes in beeld :P. IE 6.? vreet met dezelfde pagina tussen de 90% en 100% |:(
Jep. De icons bewegen inderdaad ook vele malen sneller. Redelijk cool vind ik het trouwens. Die films zie je nu gewoon niet zo vertraagd, maar zoals ze horen te zijn. En m'n processor gebruik komt niet meer boven de 5%. Echt een aanrader. Nu merk ik eigenlijk wat voor een blind schaap ik geweest ben om al die jaren alleen maar IE te gebruiken.
Nog 1 keer: Opera roeleert!
edit:

Schum1: waar het nu precies aan ligt weet ik niet, maar ik weet wel dat een andere browser het probleem oplost!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
sorry voor het omhoog kicken, maar ik heb sinds 1,5 maand ook een ati radeon 8500 en het scrollen op GoT gaat nu ook vet traag als er zwaar geanimeerde icoontjes in beeld zijn.. dit in tegenstelling tot mn vorige geforce2GTS.

Iemand nog een idee of het met andere drivers te verhelpen is of is het gewoon een bug in IE?

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
heb er inderdaad ook last van maar ik heb er een geforce 2 in zitten. zodra ik een film wil via internet boem weer een load van 100%

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb hier Windows Xp, met een Geforce 2 mx400 64Mb, onder IE6.0 2% cpu tijd met al die icoontjes,

Ik heb 100 Berichten per pagina ingestelt...

Wat voor achtergrond services heb je allemaal draaien?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb volgens mij geen speciale services op de achtergrond draaien..
verder heb ik ook XP, IE6, athlon 1000 en dus een radeon 8500.. dr hoeft maar 1 zo'n icoontje (zoals in de eerste post van dit topic) in beeld te staan en het scrollen gaat heel langzaam. Als dat icoontje uit beeld is gaat het wel weer snel.
Op woensdag 22 mei 2002 23:35 schreef marrekau117 het volgende:
heb er inderdaad ook last van maar ik heb er een geforce 2 in zitten. zodra ik een film wil via internet boem weer een load van 100%
daar gaat het in dit topic niet over. :) Het gaat hier over sommige icoontjes die mensen onder hun naam hebben staan.

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 12:48

MnM

Athlon XP1800+@2000+
Geforce 4Mx 440 (det 28.32)
Winxp/IE6.0

Geen problemen.

Dell Latitude C500
Celeron 800
256MB
Ati rage mobility M3 (6.13.6238)