Welk merk cd-r voor AOPEN 1232PRO

Pagina: 1
Acties:

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 06:17
Ik heb nu enkele dagen deze brander (als gratis vervanger van mijn vorige een 4 speed...)

een aardig dingetje, 12 x 10 x 32 met justlink.. brand erg snel.. Maar de cd-r's die ik altijd gebruik(te) te wete TDK multi speed zijn het probleem. Volgend de verpakking kunnen ze tot 12 speed aan maar daar ben ik nadat ik de tuin van de buurvrouw vol heb gegooid niet meer zo van overtuigd... :(

Echt, branden gaat goed, zegt dat alles goed is etc etc maar als ik de cd wil lezen (maakt niet uit in wel speler (heb er 3 hier)) doet ie het echt niet..ik heb er zelfs 1tje gehad waar ipv 1001 bestanden opstonden één audi-file op staat. Op een langzame snelheid (4x) doen de cd's het wel wat beter maar ook nog niet echt denderend.

een audi cd gaat eigenlijk wel bijna vlekkeloos.. erg vaag.

Dus het probleem is in het kort: de cd's kunnen geen data op hoge snelheid gebrand worden...

Wie heeft deze drive ook en wie gebruikt daar welke cd-r type/merk etc voor?
Ik wil nu dat ik de brander op 12X kan zetten dat ook gaan gebruiken ;)

wie helpt mij!
De buurvrouw kan haar gras al bijna niet meer zien :P

thx alvast!

RR!

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45

tweakerbee

dus..?

Met welke software brand je?

You can't have everything. Where would you put it?

• RoelsRules
dat ben ik inderdaad vergeten te melden,

Nero
5.5.0.3

onder (nog) win98SE

(en er is weer een cd richting de buurvrouw :( )

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45

tweakerbee

dus..?

Kun je nog wat andere CD'tjes proberen?

Ander merk dus ;)

You can't have everything. Where would you put it?

• RoelsRules
Kun je nog wat andere CD'tjes proberen?
Ander merk dus
grappig..

dat zou ik ook wel graag willen doen maar voordat ik ook de buurman (de andere kant) lastig moet vallen met kapotte cd's wil ik graag horen/weten wat de rest goede cd's vind.. :)
en als het dus enigsinds kan mbv de betreffende brander (AOPEN 1232PRO)

* RoelsRules is maar een student, en aangezien je meestal cd's per 10 of meer koopt is het een dure hobby om alles te gaan proberen. tenzij je de eerste keer goed koopt ;)

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 01:00 schreef RoelsRules het volgende:
dat zou ik ook wel graag willen doen maar voordat ik ook de buurman (de andere kant) lastig moet vallen met kapotte cd's wil ik graag horen/weten wat de rest goede cd's vind.. :)
en als het dus enigsinds kan mbv de betreffende brander (AOPEN 1232PRO)
Wat ik goede CD's vind: Taiyo Yuden, Mitsui, Sony, Philips Silver Premium. Doe doen het allemaal perfect op mijn 12x10x32 BURN-Proof cheap-ass studentenbrandertje brandertje. Optimale houdbaarheid gegarandeerd met deze merken (niet zoals bij Platinums en That's Writes die nog wel eens onleesbaar worden na een paar maanden :( )

Willem

Verwijderd

MMmm, ik heb totaal geen problemen met die combi. Sterker: het werkt bij mij perfect.

Staat udma aan? Met die jumper? Niet doen, geeft allemaal onverklaarbare problemen. Gewoon DMA laten.

• RoelsRules
MMmm, ik heb totaal geen problemen met die combi. Sterker: het werkt bij mij perfect.
Staat udma aan? Met die jumper? Niet doen, geeft allemaal onverklaarbare problemen. Gewoon DMA laten.
Uhm, volgens mij staat alleen DMA in win aan en heb ik bij de jumpers niets veranderd... zal dadelijk wel ff voor de zekerheid kijken.

Maar jouw cd's doen het dus in andere drive's gewoon wel...
erg vaag..........

:(

Jij Brand dus gewoon op 12x

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 15:51
Ik gebruik altijd platinum cd's op deze brander, en dat werkt perfect. Bijna geen onderzetters meer gemaakt de laatste tijd. Je moet trouwens wel de nieuwste firmware erop zetten, of heb je die al?

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 15:08 schreef RoelsRules het volgende:

[..]

Uhm, volgens mij staat alleen DMA in win aan en heb ik bij de jumpers niets veranderd... zal dadelijk wel ff voor de zekerheid kijken.

Maar jouw cd's doen het dus in andere drive's gewoon wel...
erg vaag..........

:(

Jij Brand dus gewoon op 12x
2 x Yepz :)

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
OK, ik heb dezelfde brander en gebruik ook TDK cd's. Bij mij gaat alles OK. Er zijn wel een aantal zaken waar je op moet letten:

-- Op de achterkant van de brander zit naast de jumper voor master/slave/CS een aparte jumper. Haal deze jumper van de cdwriter af. Deze jumper zorgt ervoor dat het BIOS de brander ziet als een PIO 3/4 MODE brander, ipv een UDMA2/33 brander.
== Zet daarna het UDMA van de writer in Windows aaan. (Via Configuratiescherm->apparaatbeheer). Waarschijnlijk moet je je computer hierna opnieuw opstarten.
== Probeer DirectCD of InCD uit te schakelen, als je (een van) deze programma's op de achtergrond hebt lopen.

Verwijderd

ik heb dus ook die brander alleen heb ik soms een doosje cd's waarbij nero 5.5.1.8 elke keer de foutboodschap burnprocess failed deu to medium speed error.

Ik gebruik altijd Kodak Ultima 80 (van de halfords)
Weet iemand hoe dat komt dan, aangzien de meeste doosjes gewoon op 12 speed kan branden. (welke ik daarna ook weer kan lezen in welke cdrom speler dan ook)
TIA
Pagina: 1