Toon posts:

[PHP] eregi + fopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee... mijn post:

Zeg niet dat ik niet gezocht heb want 90% van de tijd dat ik hier rondhang zit ik met die zoekpagina te spelen :).

Ik maak een boekensite.. nou leek het mij wel leuk als men een book plaatst dat met een plaatje van het boek er automatisch bij krijgt te zien... dus ik laat dan PHP zoeken op de bruna site naar een ISBN nummer wat bij de titel past... en het is heel toevallig dat als je dan .jpg achter het ISBN nummer plakt er meestal een plaatje uitrolt van het betreffende boek. (handy he?) :)

Alles goed en wel maar nou pakt ie het plaatje maar af en toe...

hier volgt de code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?
$bestand = fopen ("http://www.bruna.nl/zoeken/search.php?q=$zoek&amp;amp;amp;o=ned_titel", "r");
if (!$bestand) {
    echo "<p>Bruna is niet bereikbaar! ;-P <BR>";
    exit;
}
while (!feof ($bestand)) {
    $regel = fgets ($bestand, 4000);
         // in de 1e 4000 bites komt de gewenste ISBN code
         // wel voor dus hier ligt het denk ik niet aan.
        // ik denk dat het aan statement hieronder ligt

$regrule = "(q=)(.*)(\&amp;amp;amp;o=ned_isbn\">\\$zoek)";
        // zoeken naar het ISBN nummer

if (eregi ($regrule, $regel, $out)) {
    if (eregi ("(q=)(.[0-9]{3,}$)", $out[2], $out3)){
        // verder filteren

echo "[img]'http://www.bruna.nl/brunaweb/images/artikelen/$out3[2].jpg'[/img]";
       // het klopt dat er zo niet altijd een plaatje wordt
       // gevonden en dat er een kruisje wordt neergezet
       // maar hij kan plaatjes ook niet vinden die WEL
       // bestaan... 
    }
    exit;
   }
}
fclose($bestand);
?>

en dit is een van de urls die als resultaat komt te staan op de zoekpagina na dat je op een titel hebt gezocht.
code:
1
2
<a href="/zoeken/index.php?q=9039516375&o=ned_isbn">XML kort en krachtig</a>
</td><td><a href="/zoeken/index.php?q=7499&o=ned_auteur">R. Eckstein</a>

Ik ben nog maar een maandje bezig met php dus het kan wel iets heel stoms zijn waardoor hij het dan wel en dan niet doet.. maar zijn er toevallig mensen die zo zien wat ik fout doe?

Mijn dank is zeeeeer groot!

p.s. Het gaat me er in eerste instantie niet om dat hij exact het goede plaatje pakt maar dat ie als er een beschikbaar is er wel eentje pakt.

edit:

Grmbl.... topic niet goed ingevoerd.. kan een moderator hem ff veranderen in "[PHP] eregi + fopen" ?

Verwijderd

krijg je wel eens een foutmelding? en zo ja, welke?

Verwijderd

Topicstarter
nope.. hij vind hem alleen af en toe niet

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
Waarom sla je de plaatjes dan niet op de eigen server op?

Dan gaat ie ze halen, als bruna bereikbaar is dan sla je 'm op, zoniet dan geef je gewoon geen plaatje weer.

En dan de volgende keer kijk je eerst of je 'm zelf al hebt, en zoniet dan haal je 'm op.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

topic bijgeklust

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 08:42 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
Waarom sla je de plaatjes dan niet op de eigen server op?

Dan gaat ie ze halen, als bruna bereikbaar is dan sla je 'm op, zoniet dan geef je gewoon geen plaatje weer.

En dan de volgende keer kijk je eerst of je 'm zelf al hebt, en zoniet dan haal je 'm op.
Het probleem is dat ie het ISBN nummer (waar het plaatje aan gekoppeld is) af en toe niet vindt op de resultaten pagina van bruna.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
Op dinsdag 09 oktober 2001 13:03 schreef dj_delta het volgende:

[..]

Het probleem is dat ie het ISBN nummer (waar het plaatje aan gekoppeld is) af en toe niet vindt op de resultaten pagina van bruna.
Ja dat had ik begrepen. Ik zie zover ook niet iets fout in je script, dus zal het aan de brunasite liggen?

Daarom zei ik, sla ze op zodra ze het doen, dan is er bij de volgende keer dat een bepaald plaaje opgevraagd wordt tenminste zekerheid dat ie d'r is..
Pagina: 1