internal target failure

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 23:39
hej...
ff een vraagje voor een vriend van me met een probleem dat ik niet kan oplossen...
Een vriend van me heeft een hp9150i brander in een compaq 5221 deze staat op slave en geeft veel problemen...
hij krijgt bij het branden met Nero: internal target failure
dit is het enige programma wat werkelijk een error geeft...
ik heb het verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar helaas..
hij heeft er ook direct cd en hp record now opstaan en deze geven geen error maar schrijven er ook niets op... rewriten ook niet...
dan pakt hij hp record now en wat mp3's en die worden gewoon tot een audio cd gemaakt... Heel vreemd want dat betekent dat het enige wat de brander schrijft is mp3 -> wav
...
opties zoals synchronize data transfer / disconnect / dma allemaal wel geprobeerd... werkt niet...
hij werkt onder win me en heeft zijn brander nodig voordat hij er een nieuwe windows op kan zetten...
Wie ohw wie kan helpen...
ohw en het enige dat de search opleverde was over een philips brander... niet van toepassing dus op deze brander..

ohw ja nog iets...
er is al een andere hp in gegaan maar dat mocht niet baten... en master settings zullen wel helpen maar moeten niet de reden zijn waarom hij geen data brandt en wel wav.

JULLIE HULP IS NODIG ON THIS ONE..

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De fout die die aangeeft is wel een beetje wazig. Misschien is het een idee om de brander een keer als primary master te zetten. dat zou toch moeten lukken. En dan kijken of je kunt fikken.

Anders hdd even formatten.
Backuppen via externe fikker/zipdrive/hdd of over een netwerk. lijkt mij toch dat er iets niet lekker izt

• Lord_T
up

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Lord_T
komop jongens....
dat moet beter kunnen..
ik verwacht expertise van jullie :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

fikker = gaar

nu tevreden

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-03 11:45
De foutmelding klinkt als een hardware-error, maar aangezien je wel audio-cdtjes kan bakken, treedt 'ie niet altijd op. Probeer eens op een kaal systeem alleen Nero te installeren (geen DirectCD, ik heb daar al meer problemen over gehoord), en probeer het dan eens. Probeer anders eens de brander in een andere PC te zetten. Als 'ie dan niet werkt, is de brander stuk.

Hardware-errors betekenen overigens niet altijd dat de brander gaar is. Ik heb zelf een Lite-on 12x10x32 die prima werkt, maar als m'n computer al een langere tijd aan staat, krijg ik bij het branden wel eens een Tracking Servo Failure. Ik vermoed dat de brander dan iets te warm wordt, want de volgende dag kan ik dezelfde image gewoon probleemloos branden. Ik hoop dat dit verhaaltje je nog enige hoop geeft ;)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Lord_T
ik ga wel met die jongen overleggen...
kijken of we niet iest kunnen gaan testen ofzo...
hoorde dat er binnen compaq ook wel iets bekend is.....
ik ga er morgen toch weer heen voor me werk en zal dan wel verder vragen..
Iemand nog goede ideeen?

Pagina: 1