Geen geluid Omikron-Nomad Soul onder Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:28

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Net nu ik dacht met Windows XP een MS OS gevonden te hebben dat op alle punten goed werkt, blijkt m'n favoriete spel, Omikron - The Nomad Soul, geen geluid te geven onder XP. Ik heb wel tijdens de intro filmpjes geluid, maar tijdens het menu en de rest van het spel is 't helemaal stil :'(. Hebben meer mensen dit probleem en misschien ook een oplossing? Ik heb de final build van XP (2600) en een SBLive met de laatste drivers van Windows Update. Andere spellen doen 't wel, maar bij dit spel blijft 't akelig stil.

Verwijderd

doublepost...

wees niet zo ongeduldig.. een <bump> alla...

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 00:13 schreef KloePoek het volgende:
doublepost...

Dat andere topic was toch brak :? dus hoezo dubbelpost :?

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:13 schreef KloePoek het volgende:
doublepost...

De verbinding was ineens weg (chello, bah..) toen ik m'n post wilde versturen en toen zag ik 'm helemaal niet meer staan, vandaar...
Maar goed, excuses daarvoor dan bij deze, kan iemand die andere weghalen?

Verwijderd

ow sorry nm had ik niet gezien.. my sincere apoligies

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 00:12 schreef jasjenl het volgende:
Net nu ik dacht met Windows XP een MS OS gevonden te hebben dat op alle punten goed werkt, blijkt m'n favoriete spel, Omikron - The Nomad Soul, geen geluid te geven onder XP. Ik heb wel tijdens de intro filmpjes geluid, maar tijdens het menu en de rest van het spel is 't helemaal stil :'(. Hebben meer mensen dit probleem en misschien ook een oplossing? Ik heb de final build van XP (2600) en een SBLive met de laatste drivers van Windows Update. Andere spellen doen 't wel, maar bij dit spel blijft 't akelig stil.
Deze maand komt de XP liveware en drivers van creative dus misschien werkt het dan :)

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 15:50 schreef FunkyMonk het volgende:

[..]

Deze maand komt de XP liveware en drivers van creative dus misschien werkt het dan :)
Hm, dat hoop ik dan maar, want eigenlijk had ik Windows 98 er op den duur af willen knikkeren als alles onder XP goed draait. Toch vreemd, dat meer één spel dit probleem vertoont terwijl verder eigenlijk alles goed loopt.

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 21:35 schreef jasjenl het volgende:

[..]

Hm, dat hoop ik dan maar, want eigenlijk had ik Windows 98 er op den duur af willen knikkeren als alles onder XP goed draait. Toch vreemd, dat meer één spel dit probleem vertoont terwijl verder eigenlijk alles goed loopt.
Tja ik krijg dus wel geluid in alle spellen die ik speel maar dat is dus maar uit 2 boxen :( en in winamp schokken mijn mp3s als ik wil internetten :( dus nog eventjes geduld hebben dan maar. :)

• coensel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06-2021
Oh god... Dat probleem, ik heb het spel van het weekend geinstalleerd. Eerst startte het niet eens op, toen had ik em werkend... GEEN GELUID :( Kreeg jij het spel wel ineens draaiend in XP dan?

Het is vrij makkelijk op te lossen. Gewoon in je configuratiescherm, het aantal pc speakers op 2 zetten.
Done.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 00:01 schreef coensel het volgende:
Oh god... Dat probleem, ik heb het spel van het weekend geinstalleerd. Eerst startte het niet eens op, toen had ik em werkend... GEEN GELUID :( Kreeg jij het spel wel ineens draaiend in XP dan?

Het is vrij makkelijk op te lossen. Gewoon in je configuratiescherm, het aantal pc speakers op 2 zetten.
Done.
Installeren wilde wel, maar runnen in eerste instantie ook niet. Pas toen ik in de shortcut aanpastte dat de compatibility mode 'Windows 2000' moest zijn (Win98 compatibility werkte juist niet :?) kon ik het spel opstarten. Dat van die speakers heb ik nog niet geprobeerd, maar dat zou op zich toch wel minder zijn want dan heb je dus geen 3d geluid (althans, niet uit 4 speakers..). Maar goed, als 't werkt is 't een tijdelijke oplossing, kan ik er in ieder geval weer mee verder :).

• mcp20366
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04-2025
Ik kreeg het spel met geen enkele compatibilteitsmodus aan't werk. :(

Volgens mij een ordinair registerfoutje.
Met de Runtime.exe van een Twilight CeeDeetje (dus zonder CD check) loopt het namelijk allemaal feilloos. ;)

Dus een simpele patch is voor EIDOS teveel moeite om het allemaal voor elkaar te krijgen. Jammer.

Trouwens, ik doe niets liever dan spellen kopen om er vervolgens met NoCD checks van te genieten. Mijn kast staat vol gekochte spellen en ik heb een bloedhekel aan het gehannes met cd in en uit.

Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95

Pagina: 1