Het grote Coolermaster ATC cases topic

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-02 09:35
Dit topic gaat over de ATCS cases van Coolermaster.

Op de site van Coolermaster kun je de complete collectie vinden.

Persoonlijk vind ik dit de mooite kasten die je maar kan krijgen, nergens zul je zo'n mooi design tegenkomen als bij de cases van Coolermaster.

Daar komt bij dat ze niet alleen cool zijn maar ze zijn ook nog koel. De kasten zijn niet alleen gemaakt van aluminium maar ook hebben ze aan alle kanten fans zitten. Dit wordt ook wel het Active Thermal Convection System genoemd. :z

Daarnaast zijn alle kasten volledig uit elkaar te slopen, dus je kan het mobo dus compleet met insteekkaarten en al er uit halen. :P
En de meeste onderdelen zijn ook vastgezet met thumbscrews, ook een heel groot pluspunt. :)

Het enige grote nadeel is natuurlijk de prijs, prijzen van 800,- + zijn niet vreemd. :(

Het nieuwe model van Coolermaster, de ATCS 210 is super lekker. Hier wordt aluminium gecombineerd met gekleurd glas. :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/atc/gallery/map/210_blue_door.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/atc/gallery/map/210_fog_door.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/atc/gallery/map/210_open_door.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/atc/gallery/map/210_USB_inside.jpg

Natuurlijk kost dit wondermooie kastje ook wat meer dan normaal, je betaald er zo 1050,- voor. :'(

Maar goed, om dit topic niet helemaal dood te laten bloeden gaan we eens kijken wat de Tweaker nou eigenlijk denkt van deze collectie. :)

Wat is jullie mening? Ben je de eigenaar van een ATC? Zo ja? hoe bevalt hij? Vind je het te duur? Wat vind je van het design?

Speak out loud my friends ! :P

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
die kast hier boven > <KWIJL>

Verwijderd

OMG, die is MOOI!!!!!!!!

nee, dit is echt de mooiste kast die ik ooit heb gezien

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 10:34

JT

VETAK y0

Ze zijn allemaal :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

GRUWELIJK MOOI !!!!

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ik heb zelf de ATC 200 8-)
Ik ben er onwijs tevereden over en na een jaar vind ik um nog steeds onwijs cool.

tja de prijs is vrij hoog maar dan heb je ook wat :+

• Remi
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:15 schreef Tibby_666 het volgende:
Ik heb zelf de ATC 200 8-)
Ik ben er onwijs tevereden over en na een jaar vind ik um nog steeds onwijs cool.

tja de prijs is vrij hoog maar dan heb je ook wat :+
Ik heb ook de 200, ik heb hem zonder voeding gekocht omdat ik een Enermax wou hebben. Het stomme was dat ze waren vergeten om de schroefjes en zo mee te sturen. Maar na een mailtje naar Coolermaster had ik die 2 dagen later ook binnen.

En ik moet zeggen dat ie errug lekker is, ik kan niet wachten tot de volgende lan. >:) Daarnaast is ie ook nog heerlijk stil en dan met 6 fans. :)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

En hoeveel krijg jij voor dit promotie praatje :?
Je lijkt wel een verkoper man...

Alle proemn in n drek

• BenJoep
  • Laatst online: 10-02 22:15
vind het jammer dat ze die dingen niet als big-towers hebben. Vind ze nu dan ook totaal niet interessant. Gewoon te weinig ruimte..

Zien er wel vet uit btw. Alleen dat glazen deurtje is weer zo onhandig..

| I've got permission to color outside the lines |

• Remi
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:18 schreef Bierkameel het volgende:
En hoeveel krijg jij voor dit promotie praatje :?
Je lijkt wel een verkoper man...
Een ATC 210 Helemaal niets :P

Er zijn hier altijd wel Tweakers die een leuke kast zoeken en te veel geld hebben. En daarom breng ik ze graag op de hoogte van deze cases. :)

En met een beetje geluk gaat iedereen zo'n ding kopen en gaan de prijzen omlaag. :z

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 13:38

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 09 oktober 2001 00:24 schreef Remi het volgende:

[..]

Een ATC 210 Helemaal niets :P

Er zijn hier altijd wel Tweakers die een leuke kast zoeken en te veel geld hebben. En daarom breng ik ze graag op de hoogte van deze cases. :)

En met een beetje geluk gaat iedereen zo'n ding kopen en gaan de prijzen omlaag. :z
sorry ik mod liever en ik heb al een case, ok tis een mooie case maar... toch het tipt niet aan je eigen case vind ik..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
Ik vind de kast eigenlijk wel meevallen. Op de Dealer info beurs heb ik 'm vorige week ook zien staan, maar vond 'm niet echt super. Zo'n Lian-Li vind ik mooier :9~

• Remi
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:21 schreef Genotix het volgende:
vind het jammer dat ze die dingen niet als big-towers hebben. Vind ze nu dan ook totaal niet interessant. Gewoon te weinig ruimte..

Zien er wel vet uit btw. Alleen dat glazen deurtje is weer zo onhandig..
De ATC 101 komt toch wel in de buurt van een tower of niet? Anders kun je nog kijken naar de Lian Li 70.

Afbeeldingslocatie: http://www.cluboverclocker.com/reviews/cases-mods/lian_li/pc70/IMAGE060.jpg

• BenJoep
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:30 schreef Remi het volgende:

[..]

De ATC 101 komt toch wel in de buurt van een tower of niet? Anders kun je nog kijken naar de Lian Li 70.

[afbeelding]
nope is nog te klein :) Je moet er wel genoeg in kunnen proppen heh. Waterkoeling, enzow...... En erg onhandig die floppy drives daaro onder... Heb net een Chieftech Dragon, DA-01-W gekocht. Vind het een superkast. En die alu, ach daar merk je geen fuk van, is alleen maar om te patsen, en dan hebbie nog je cd-rom etc die je moet gaan painten omdat het er anders niet uit gaat zien. En jah een kast is er om te modden heh. En dat zou ik niet graag doen met een kast van 1000 piek..

• Remi
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:27 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

sorry ik mod liever en ik heb al een case, ok tis een mooie case maar... toch het tipt niet aan je eigen case vind ik..
Helemaal waar natuurlijk maar je hebt 2 manieren van modden.

* actief modden.

De mensen die het leuk vinden om zelf te modden.

* lui modden.

Mensen die liever zoiets kant en klaar kopen.

Ik ben gigantisch lui. :D

• Remi
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:32 schreef Genotix het volgende:

[..]

nope is nog te klein :) Je moet er wel genoeg in kunnen proppen heh. Waterkoeling, enzow...... En erg onhandig die floppy drives daaro onder...
Ahum ? :)

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
WOW echt :9~ cases

alleen.....die alu maakt het licht maar dat glas maakt het toch weer heel zwaar :?

• BenJoep
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:41 schreef Remi het volgende:

[..]

Ahum ? :)
Dat is niet de manier waarop ik het erin wil ;) Maar ziet er wel goed uit.

Verwijderd

is geen glas, maar plastic

• BenJoep
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:47 schreef PaCKo het volgende:
:P bah plastic..

• Remi
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:47 schreef PaCKo het volgende:
Meed in Tai Wun zeker. ;)

Je hebt trouwens ergens gelijk, het is accrylaat (schrijf ik dat zo goed?) Maar er word in de pricewatch gesproken over glas. :)

• BenJoep
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:58 schreef CrazyTaxi het volgende:
bah plastic?

http://www.clear-viewtech.com/products.html :)
heeeeeeeeel vies >:) Zie je heel die kolere zooi van buiten af, wtf kan je die mobo, etc net zo goed aan de muur hangen.

• Remi
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:58 schreef CrazyTaxi het volgende:
bah plastic?

http://www.clear-viewtech.com/products.html :)
Die wou ik in het begin nog hebben maar toen kwam ik die van Coolermaster tegen. ;)

Verwijderd

Hmm, deze kast die in de eerste reply staat bschreven is te koop bij mycom in eindhoven en kost daar 185 euro inclusief fans en andere zooi

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Op zondag 19 mei 2002 15:27 schreef SAF het volgende:
Hmm, deze kast die in de eerste reply staat bschreven is te koop bij mycom in eindhoven en kost daar 185 euro inclusief fans en andere zooi
De ATC 201 kost €175 en niet €185
... de ATC 210 overigens €369 en die hebben ze in blauw en groen.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Tjah... allemaal best dure kasten, erg mooi, dat wel !! haha !! Maar is dat glazen deurtje niet gevaarlijk ?? ik bedoel... lannen... vervoer ?!?!

Gave kast zeg... toch vind ik het leuker om zelf een soortgelijke kast van nix te modden ;)

Verwijderd

Tis een leuke case hoor ziet er allemaal leuk uit alleen ... neej toch vind ik hem niet spectaculair en cker niet voor die prijs, de fun van modden kan geen geld tegen op.

Verwijderd

Wel mooi, maar dit soort kasten krijgen wel steeds meer de n0n-mod status imho... aan zo'n kast modden doe je niet snel...

Ook met lans moet je akelig voorzichtig zijn met dat glas aan de voorkant...

IMHO: zeer mooi maar niet altijd practisch...!

• estorino
  • Laatst online: 06-02 22:29
Twee verschillende types Coolermaster alu kasten zijn deze dagen verkrijgbaar bij de Mycom in utrecht. 149,- voor de geheel alu (de 201 dacht ik) en 199 voor die met blauw of groen glas ervoor.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

ik heb zaterdag de atc 201 gekocht zo een supergave kast :)
vanavond ombouwen maar

Verwijderd

en ik heb laatst de Coolermater 600 serie (Ziet eruit als dvd-speler met plexi front enzo standaard) wil ik gaan modden als mp3/divx speler.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Deze lijkt me nogsteeds mooi als DivX/mp3 bak :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/atc/atcs/atc-600.jpg

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Das zeker een mooi kassie voor een DVD / DIVX bak voor bij de tv... :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Verwijderd

Beetje krom om aluminium te combineren met glas IMHO... :?
Wel mooi :9~

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
Nette kasten hoor. Zo'n een wil ik ook wel!

• RoelerMF
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:46
Whoe!
Ik heb deze kasten dus in het echt gezien tijdens een infodag voor dealers
Bij de stand van Coolermaster stonden dus deze kasten
De allermooiste kast was een kast uit de serie die hier word getoond waarin in de zijplaat

XP
Processor

was gemaakt. Ik was ook gelijk verliefd op die kast. hebben coolermaster ook gelijk gevraagd of ze geen demo kastje konden sturen voor de winkel. We hebben inmiddels een kastje ontvangen van ze. helaas niet degene die ik net beschreef maar ook de kast (met groen glas) die we nu hebben is ook bloed, maar dan ook bloedje geil :9~

Toch mn stagebaas is vragen of hij die kast nog lang in de winkel als demo wilt gebruiken of dat ik me aan het eind van de stage mee kan nemen >:)

>> Democracy is so overrated >>

Verwijderd

die kasten zijn allemaal wel leuk en aardig maar zo blijft er weinig over om te modden, dat vin ik toch wel heel erg jammer. Wie is er nu zo gek om een kast van dik 400euro te gaan modden ?

nah wel leuk maar ik vin het zonde

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 15:18 schreef bloodnose het volgende:
die kasten zijn allemaal wel leuk en aardig maar zo blijft er weinig over om te modden, dat vin ik toch wel heel erg jammer. Wie is er nu zo gek om een kast van dik 400euro te gaan modden ?

nah wel leuk maar ik vin het zonde
je hoeft ze niet te modden wat is der niet goed aan?

Verwijderd

Shit da's wel duur. Maar is er geen donkergrijze met een groenglazen deurtje? Ik heb een tof idee: Ik zet dan aan de zijkant een felgroene caselight, dat wordt de lightsaber voor Yoda. Dan plak ik met een soort papier onze Jedi-master eromheen en voila: "Yoda"-mod.

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Waarom zo duur???? Met een beetje modwerk krijg ik ook wel zon blauw deurtje voor in mijn case... ik zie het probleem van jullie niet jongens..

Verwijderd

Mooie kastjes
Alleen jmmr dat ze zo duur zijn ;(

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 12:28 schreef LeonM het volgende:
Deze lijkt me nogsteeds mooi als DivX/mp3 bak :9~

[afbeelding]
Die heb ik nou :)
Kostte wel wat klopt,maar heb me er plezier van!
nu nog klein tft scherm erbij zodat niet perse bij TV-set hoeft ben ik mee bezig....

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
OMG KWIJL :9~ :9~ :9~ :9~

Verwijderd

sja, ik vind het ook een :9~ kast. Toch ga ik hem wel kopen, want de cooling is top! Ik persoonlijk zou voor de groene glans versie gaan. Dat matte vind ik niet zo :9

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
DAMN!!!!!!!!!!!! wat dachten jullie van deze gek!!!!!!!!
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/atc/atcs/atc-710.jpg

Coolermaster ATC 710

hier nog wat bij tweakers nieuws

voor €175 wil ik deze kast wel gaan halen. Even wat extra werken in de zomervakantie dan maar.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb zelf een ATCs200MX met een true300W psu van delta.
ik ben nog nooit zo blij geweest met een kast alles is strak en stoer aan dat ding :)

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:20
Wat is er met die ATC lijn gebeurd?, op de coolermaster pagina staan nu veel minder kasten :(

dot.blaat

Pagina: 1