Toon posts:

[MB] Biostar Bios ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf 2 moederborden thuis liggen voor een Pentium processor:
een Biostar MB-8500TAC-A
en een Suk Jung SJ-P54CS

Alles werkt behalve de herkening van de CD-Speler en de HDtjes (Hard Disk). Nu ben ik op zoek geweest op internet naar een nieuwe bios, helaas niks van Suk Jung te vinden, maar wel voor het Biostar moederbord (dus ik heb dit gedownload incl. flashprogramma) nu zegt het flashprogramma dat het alleen PCI-gestuurde moederborden kan flashen en Pentium borden zijn ISA-gestuurd helaas. Kan ik hierbij of hieruit concluderen dat de BIOS niet te flashen is? Indien iemand meer weet let me know dudes :) ben een beetje :? :? :?

Greetz, Breez

BTW Ik heb geen flashrom kunnen vinden op me moederbord, waarom zijn er dan uberhaupt bios updates te downloaden?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Hmm.. Allereerst zijn pentium-mobo's wel pci-borden.. Tenminste, alle pentium-borden die ik tot nu toe heb gezien (en dat zijn er aardig wat!) zijn pci-gebaseerd..

Dat cd-spelers niet gedetecteerd worden kan kloppen.. Dat deden de oudere bordjes namelijk gewoon niet.. Maar da's geen probleem want die worden in het os wel herkend, of door een driver aan de praat gebracht..

Alleen dat een HDD niet herkend wordt is wel wat vreemd.. Wat voor HDD heb je erin hangen? Een te grote harddisk gaat namelijk zo niet werken omdat het bios daar inderdaad niet mee om kan gaan..

En verder.. Tja, als jij geen flash-bios hebt, dan gaat het niet werken.. Maar ik dacht wederom dat de meeste P-I bordjes ook wel weer flash hadden!

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

ik heb zelf nog een P-1 mobo van biostar als ik me niet vergis de 8500-TVa of x, hier draait mijn cyrix 150+ op, dit mobo was voor die tijd vrij revolutionair, kocht hem begin 96 en had al onboard USB. En verder was het bord prima te flashen. D'r is geen ander bios meer beschikbaar, dus draait op het laatste bios. Cd spelers werden vroeger nooit herkent. Je moest hem handmatig op cd-rom zetten en dan via ms-dos mscdex.exe + rom driver aan praat zetten.

een schoner internet begint bij jezelf

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met de CD-Rom speler is dat deze totaal niet als CD-rom in te stellen is in de Bios waardoor hij ook niet wordt herkend als ik hem aanroep in dos met het bijbehorende .sys en mscdex commando... De HD is een Seagate 8.4gb zou inprincipe het maximum zijn van het moederbord. Heb al een beetje de hoop opgegeven en ben opzoek naar een ander Pentium moederbordje voor cheap :) anders donder ik alles de afvalbak in >:)

greetz, Breez

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op dinsdag 09 oktober 2001 11:00 schreef Breez-r het volgende:
Het probleem met de CD-Rom speler is dat deze totaal niet als CD-rom in te stellen is in de Bios waardoor hij ook niet wordt herkend als ik hem aanroep in dos met het bijbehorende .sys en mscdex commando...
De HD is een Seagate 8.4gb zou inprincipe het maximum zijn van het moederbord. Heb al een beetje de hoop opgegeven en ben opzoek naar een ander Pentium moederbordje voor cheap :) anders donder ik alles de afvalbak in >:)

greetz, Breez
Euhmmmm, een CD-rom kun je ook niet in je Bios aanzetten.
Je kunt wel kiezen voor booten vanfa CD-Rom, maar dat kan die van jou niet aan (MoBo).
Je moet gewoon effe booten met een Win98se bootflop, en deze zal waarschijnlijk je CD-Rom speler gewoon vinden.
Mits deze goed aangesloten is natuurlijk.

T'sja, wat je HD betreft, in de Bios de Pri. IDE op AUTO zetten en dan maar hopen dat hij hem vindt.

Ps, je HD is wel goed, en goed geconfigureerd.

And The Only One