Toon posts:

scart svideo composiet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Ik heb een homesystem met dvd, tuner, surround.
Deze heeft als uitgang naar de tv geen scart maar alleen composiet (geel kabeltje) en s-video. Nu wil ik binnenkort een tv gaan kopen. deze hebben volgens mij vooral scart aansluitingen. Nu heb ik begrepen dat s-video beter het signaal doorgeeft dan composiet. Mijn vraag is dus is svideo echt veel beter?? Of voldoet composiet naar scart ook? (scart is toch ook composiet alleen met geluid erbij???) Graag enig advies

frogger

Verwijderd

S-video is i.d. een stapje beter, hierbij wordt de kleuren informatie gescheiden van het contrast doorgegeven.
Het resultaat is dat de beeldkwaliteit omhoog gaat, de kleuren zijn iets mooier en het beeld is scherper (minder vaag bedoel ik) :)

Edit : je hebt geen geluid bij s-video verbindingen, en scart is weer een stapje leuker (R.G.B.) hier zit wel geluid bij.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:17

jasjenl

Liab A Tymo

Scart is niet alleen composiet met geluid erbij, scart kan van alles zijn (er zitten niet voor niks 21 pinnetjes in...) maar qua beeld kan scart zowel composiet als s-video als rgb doorgeven. Dat laatste is in principe het mooiste, maar aangezien je dat niet hebt moet je zeker voor s-video gaan, want het verschil tussen s-video en composiet is behoorlijk groot (groter dan tussen s-video en rgb). Er zijn gewoon losse scart connectors te koop waar je een s-video kabeltje in kunt steken, een beetje electronica of tv/video winkel moet je daar wel aan kunnen helpen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13

Jag

Voordat je converters van S-video naar Scart gaat kopen, moet je eerst ff controleren of je tv wel s-video ingangen heeft. Bij scart connectoren heet dit om onduidelijke redenen Y/C, maar als de scart dus pinnetjes heeft gereserveerd voor Y/C in, dan kan je de scartaansluiting voor s-video gebruiken.