DHCP Client

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

• Stefetta
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik krijg de "DHCP Client" op mijn Windows NT Server niet opgestart. Als ik deze handmatig probeer op te starten dan krijg ik de melding: Could not start DHCP Client. Error 2140. An internal Windows NT error occured. Wie kan mij hiermee helpen en waar kan ik oplossingen voor dit soort problemen zelf vinden?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 08:58
Op die laatste vraag: vooral http://support.microsoft.com

No production networks were harmed during this posting

• Stefetta
Heb ik gecheckt!> Niks gevonden!

Verwijderd

De KB van Microsoft lijkt me een goede plek om te beginnen met zoeken. ;)

Verwijderd

Die fout kan optreden als bij de TCP/IP instellingen host en/of domeinnaam niet is ingevuld.
Bovendien wat voor server is het ? PDC, BDC, Member ?
Waar draait de DHCP server ? Meestal is het good practice om de server een statisch IP te geven en geen DHCP Client te gebruiken.

• Stefetta
Ik heb ook een statisch IP adres maar zonder DHCP client kom ik niet op internet!?

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 00:09 schreef Stefetta het volgende:
Ik heb ook een statisch IP adres maar zonder DHCP client kom ik niet op internet!?
Chello ?? Vertel even hoe je setup eruitziet.
Er zitten hier vast wel meer mensen die dat beter weten als ik. Ik heb zelf een statisch IP voor Internet.
Wat draait er allemaal op die server ?

• Stefetta
Ik ben er net achter gekomen dat het niet aan de DHCP Client ligt. Het inbellen op het internet gaat goed maar als ik mn internet explorer opstart krijg ik geen gegevens binnen hetzelfde geld voor mn proxy pakket. Mijn server draaide eerst op "2000 advanced server" maar dat was een beetje te zwaar voor die pc (PII 233 128 MB intern). Ben nu dus overgestapt op "NT Server" draait als een speer behalve het internet verhaal. en das 1 van de belangrijkste dingen. Ik bel in op MyWeb maar daar ligt het zeker weten niet aan.

Verwijderd

Bel je in met een modem ? Probeer eens een server van je provider oid. op internet te pingen.

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Probleem had ik ook met een internetshareserver met NT

DHCP van NT weg flikkeren en WinRoute pro gebruiken en die op DHCP zetten daar schare je ook meteen je I-net mee.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem. NT 4 server die (ook) de DHCP client niet kan starten. Zelfde error melding.
En ik schijn 'm te moeten hebben voor Chello (die ik sinds vandaag heb...).
Zit nu op m'n laptopje te zoeken, maar heb so far nog geen zinnig iets gevonden wat mij kan vertellen waarom die DHCP client niet _wil_ starten. Heb geen DHCP service draaien op die server dus dat kan iig het probleem niet zijn...
Iemand een ideetje?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Hiero nog iemand met zelfde probleem.
Moet voor mijn "externe" (RTL81390) nic een dhcp client draaien.
Pikt hij niet. Bij handmatig starten geeft 2140 internal NT-error.
"Interne" (voor mijn lan) (DIGITAL DEC 21140 AE) kaart draait dhcp-server. werkt goed, geeft elk werkstation netjes een adres.
RTL-kaartje mag ik in tcp/ip config niet eens op "Use dhcp to obtain ip-address" zetten. Blijft grijs dus niks te kiezen. Toch moet deze kaart van Chello zijn ip-adres krijgen anders kan ik niet naar buiten.
Dacht eerst dat het aan kaart lag (hij gaf een error in eventviewer over 3com masterbus) 3COM eruit gehaald en vervangen voor RTL. Nog niks dus...
EN NU???,
iemand???
Graag!?!
Dank! 8)7

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit topic is niet echt veel soeps. Je kunt beter een nieuw topic in Network Troubleshooting openen. Let er wel op dat dat topic moet voldoen aan FAQ Network Troubleshooting
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.