They made me do it.
Verwijderd
Volgens mij werkt het niet, omdat de core van een cpu/gpu altijd plat is, als je er dan een golf opmaakt, heb je een stuk loos 'ijzer' waar de warmte nog eens doorheen moet.
Is het trouwens een cpu of een gpu waar je het over hebt?
Als het een cpu is moet ik dit topic ff moven nl.
check SUOp maandag 08 oktober 2001 23:24 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Volgens mij werkt het niet, omdat de core van een cpu/gpu altijd plat is, als je er dan een golf opmaakt, heb je een stuk loos 'ijzer' waar de warmte nog eens doorheen moet.
They made me do it.
Volgens mij bedoelt hij dat de fabrikanten de bovenkant van de cpu dus golvend maken, dwz het raakvalk met de koeler vergroten met de core zelf en niet door een extra blokje ertussen.
Het oppervlak dat gekoeld wordt wordt dan wel groter, maar op de stukken waar hij hoog gegolfd is zit er ook meer materiaal en dan heeft het grotere oppervlak niet veel nut, de tempertuur wordt dan heel oneven verdeeld overhet hele blok, dit zal niet echt gezond zijn voor de chip/core die eronder zit.
Wèh zedde gij??
Sint doet het niet goed
Dus zoiets ongeveer:

Voordeel: Meer warmte-afgave door groter oppervlak
Nadeel: Moeilijk te fabriceren (
)

Voordeel: Meer warmte-afgave door groter oppervlak
Nadeel: Moeilijk te fabriceren (
They made me do it.
-Geen standaard pasvorm, dus per proc een eigen soort koeler.
-Bovendien is het contact oppervlak slechter (precies recht maken kan wel, maar preecies de goeie pasvorm is niet te doen
-Het silicium blijft recht dus blijft het oppervlak tov het warmteproducerend deel gelijk (groter oppervlak op de CPU is dus alleen maar nadelig)
-Bovendien is het contact oppervlak slechter (precies recht maken kan wel, maar preecies de goeie pasvorm is niet te doen
-Het silicium blijft recht dus blijft het oppervlak tov het warmteproducerend deel gelijk (groter oppervlak op de CPU is dus alleen maar nadelig)
Pagina: 1