Toon posts:

Planet internet: Hostname gekregen, wat nu!

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hostname gekregen van planet internet bij mijn mxstream adsl account. iets van user04353, in een brief van planet staat dat ik dat kan gebruiken om mijn machine als server online te gebruiken.

Nu heb ik de volgende onduidelijkheden:

1) Hoe is die hostname op internet zichbaar?
2) hoe maak ik mijn webserver gekoppeld aan een website adres (zoals hier webmagic.net tweakers.net en fokzine.net host)
3) Kan ik ook een eigen hostname kiezen of/en hoe werkt het een en ander dan?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 14:34
Op maandag 08 oktober 2001 23:19 schreef Icculus het volgende:
Ik heb een hostname gekregen van planet internet bij mijn mxstream adsl account. iets van user04353, in een brief van planet staat dat ik dat kan gebruiken om mijn machine als server online te gebruiken.

Nu heb ik de volgende onduidelijkheden:

1) Hoe is die hostname op internet zichbaar?
2) hoe maak ik mijn webserver gekoppeld aan een website adres (zoals hier webmagic.net tweakers.net en fokzine.net host)
3) Kan ik ook een eigen hostname kiezen of/en hoe werkt het een en ander dan?
je kan een domein registreren (www.domein.ext) en dan dat domein aan je hostname koppelen. Je kan je server ook bereiken door alleen je hostname of IPadres in te typen in IE. :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:14

Verwijderd

Topicstarter
okay, het wordt al duidelijker nu :)
je kan een domein registreren (www.domein.ext) en dan dat domein aan je hostname koppelen. Je kan je server ook bereiken door alleen je hostname of IPadres in te typen in IE.
Ik heb al een domein.com die kan ik dus koppelen aan mijn hostname. de bezoeker ziet dan niet mijn hostname maar slechts de domein naam dus zeg maar zo:
Domein.com -> Internic DNS lookup -> www.domein.com
klopt toch?

Maar wat als iemand nu een WHOIS doet, ziet die dan mijn hostname verschijnen?

Ik wil eigelijk mijn website gaan hosten vanaf een machine met de naam webmagix.net bijvoorbeeld (zoals t.net en f.net dat nu doen, hoe krijg ik dat voor elkaar?

Hoe verder?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Deze kan dicht, is nieuw topic:
[topic=287910/1/50]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Dit topic is gesloten.