Toon posts:

[OC] A7V266 Voltage mod???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er toevallig iemand die zijn A7V266 al heeft gemod om hoger te komen als een core van 1,85v :?

Krijg me 1,4 niet hoger als 1632, ligt zoiezo aan me koeling... maar zo te merken ook aan te lage Vcore

Hij wilt wel..... maar kan niet ;(

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 15:44

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Op maandag 08 oktober 2001 22:54 schreef wasa het volgende:
Is er toevallig iemand die zijn A7V266 al heeft gemod om hoger te komen als een core van 1,85v :?

Krijg me 1,4 niet hoger als 1632, ligt zoiezo aan me koeling... maar zo te merken ook aan te lage Vcore

Hij wilt wel..... maar kan niet ;(
Ik heb hetzelfde probleem met mijn A7V266. Ik zou idd graag willen weten hoe je de Vcore omhoog krijgt, en ook de spanning op mijn DDR-reepjes mag wel iets hoger.

Heeft iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg?
(de search stuurde mij hierheen...)

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Zoek maar eens op voltmod, vcore mod etc.

je moet gaan solderen, da's zeker.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

[topic=351841]

Als het goed is is de mod voor jouw mobo hetzelfde. Als je zoekt op voltage mod dan vind je nog veel meer.

Suc6 ermee

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Inderdaad: de Vcore mod is gewoon een weerstand tussen pen 2 en 17 van de voltage controller. De waarde ervan weet ik zo gauw niet meer uit m'n hoofd.

• TDLofCC
dabit:
potmetertje werkt toch ook ?
kan je het nog regelen ook buiten het bios om.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op donderdag 10 januari 2002 15:47 schreef TheDarkLord666 het volgende:
dabit:
potmetertje werkt toch ook ?
kan je het nog regelen ook buiten het bios om.
Alleen een potmeter werkt volgens mij niet. Dabit heeft bij mij iig een potmeter met een weerstand erbij gebruikt.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Gezien de discussie die hier nu gaande is toch alleen topictitel verandert:

Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.

Verwijderd

Alleen een potmeter is te gevaarlijk. Dan heb je geen ondergrens aan je maximale Vcore, en kun je 'm omhoog regelen tot 3V of meer. Dat wil je niet. Ik heb dus een weerstand en een potmeter in serie gebruikt bij TD-DMZ.

Verwijderd

Op aanraden van mij natuurlijk, of niet jongens ;)

Er zit een goede overvoltage beveiliging op dat bordje, hoor..(zelf getesd)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:54

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Yo Dabit wat voor potmeter zit ertussen (waardes) ???
En wat voor weerstandje kan ik gebruiken ???

Alvast bedankt,

Smokey

Turn it off and on again.

• TDLofCC
Op donderdag 10 januari 2002 17:29 schreef DaBit het volgende:
Alleen een potmeter is te gevaarlijk. Dan heb je geen ondergrens aan je maximale Vcore, en kun je 'm omhoog regelen tot 3V of meer. Dat wil je niet. Ik heb dus een weerstand en een potmeter in serie gebruikt bij TD-DMZ.
da's waar ...
maar je weet toch wat je doet als je zo'n ding eraan heb zitte ...

En als je een 25k potmetertje gebruikt is de max 2.45v ... bij mij dan(dit heb ik niet van mij maar van Rick2001/2)

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 15:44

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Op donderdag 10 januari 2002 17:47 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Yo Dabit wat voor potmeter zit ertussen (waardes) ???
En wat voor weerstandje kan ik gebruiken ???
Ik zou idd ook graag willen weten welke waardes ik ongeveer nodig het voor potmeter en weerstand.
Of weet iemand de formules die ik hiervoor nodig heb? (waarschijnlijk V=IR?)

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 17:33 schreef Michaeltjuh het volgende:
Op aanraden van mij natuurlijk, of niet jongens ;)
Yup, inderdaad. De weerstandswaarden heb ik letterlijk van Michaeltjuh overgenomen. Die mag dan ook zeggen wat 't ookalweer was, want ik weet het niet meer.

Verwijderd

Een 27K/.25W weerstand met een 100K potmeter does the job.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 17:08 schreef Phreak het volgende:
Gezien de discussie die hier nu gaande is toch alleen topictitel verandert:

Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.
sorry voor het offtopic, maar waarom doet Phreak altijd zo serieus... Lukt het casemodden niet meer nu hij teveel tijd steekt in het 'moderaten' van dit forum ofzo.. (no ofense) wil het ff weten...

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op vrijdag 11 januari 2002 14:28 schreef McD_Rulz het volgende:

[..]

sorry voor het offtopic, maar waarom doet Phreak altijd zo serieus... Lukt het casemodden niet meer nu hij teveel tijd steekt in het 'moderaten' van dit forum ofzo.. (no ofense) wil het ff weten...
Ik denk dat als hij dat niet doet dat het hier binnenkort zo'n verschrikkeljk groot zooitje word dat jij nooit meer normaal antwoord gaat krijgen op je vragen, omdat er dan dus 1000000en topics over hetzelfde worden geopend met onduidelijke titels enzo.

Er komen steeds meer gebruikers hier, dus er moet ook beter op de regels gelet worden.

En als ik nu uit me nek lul, dan corrigeert phreak me wel :)

Pagina: 1