AMD alleen multiplier OC?

Pagina: 1
Acties:

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
Ik heb een AMD 1400, waarvan de multiplier nu op 11.5 draait (= 1533), zou ie de 12 ook kunnen halen?
(ik kan m'n fsb niet overclocken omdat m'n nic er niet zo goed tegen kan, ik heb er vandaag al een weg kunnen gooien :( , heb voorlopig ook ff geen geld voor een 3com (net een Logitech MOMO FF stuurtje gekocht :) )
M'n 1533 is nu 55 graden (met }:O )

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Verwijderd

Uhmmm waarom stel je deze vraag :?

Waarom zet je niet gewoon je Multiplier op 12 en zie je het zelf :?

Mijn 1,4 draait nou 12x136@1,85v (1632mhz).... of de jouwe dat doet kun je volgens mij alleen maar zelf achter komen ;)

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
LOL, weet je wat die dingen kosten :P

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Verwijderd

De mijne 355 piek ;)

De jouwe kan makkelijk meer hebben als ie maar iets van 55C stressed is..... mijne is nu idle 64C...... wacht nog op nieuwe Alpha Heatsink :9

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 08 oktober 2001 23:16 schreef ir_overclocked het volgende:
LOL, weet je wat die dingen kosten :P
dan moet je er niet aan beginnen als je het eng of te duur vindt.
Gewoon doen, trekt je proc het niet of wordt te warm, dan merk je het snel genoeg.

39

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
:( hij doet het niet, ik krijg allemaal fatal errors (ik denk dat ik kortere IDE kabels nodig heb)

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 00:17 schreef ir_overclocked het volgende:
:( hij doet het niet, ik krijg allemaal fatal errors (ik denk dat ik kortere IDE kabels nodig heb)
Wat voor een vcore voltage heb je dan?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Kortere ide kabels? lijkt me niet echt van beland in dit geval, je CPU trekt het gewoon niet op die snelheid.

• Twynn
  • Laatst online: 21-08 09:18
Inderdaad.. Kortere ide-kabels en het verband met overclocking :?

Je kunt proberen de vcore nog te verhogen..

En verder, als je bang voor je systeem bent, moet je gewoon niet gaan overclocken.. Simpel!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:17 schreef ir_overclocked het volgende:
Als je de FSB verhoogt krijg je problemen met HD, PCI en AGP poorten enz. Als je alleen de multiplier verhoogt, dan hebben de overige apparaten geen last ervan. Maar als je een 1400 hebt, dan hoort hij standaard op 10,5*133=1400. Als je de multiplier op 11 zet, dan wordt hij ongeveer 1463. Unlock wel eerst de proc, d.m.v de L1 bruggen de verbinden.

• Twynn
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:41 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
Als je alleen de multiplier verhoogt, dan hebben de overige apparaten geen last ervan. Maar als je een 1400 hebt, dan hoort hij standaard op 10,5*133=1400. Als je de multiplier op 11 zet, dan wordt hij ongeveer 1463. Unlock wel eerst de proc, d.m.v de L1 bruggen de verbinden.
Ehm, zijn proc is al unlocked.. Hij loopt dus al op 1533..

Verder, als je de MP op 11 zet krijg je 1466 (kleinigheidje, maar het is zo dat je FSB dan 133.33333 enz is ;))

En als laatste, als jouw proc instabiel wordt, dan dan de rest van jouw hardware daar wel degelijk last van hebben.. Bijv. partitie-tabellen die corrupt raken etc.. Gewoon omdat jouw proc rekenfoutjes gaat maken..

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
De kortere IDE kabels is om CRC errors te voorkomen, verder blijft ie niet hangen tijdens het opstarten ofzo. Dus als ik windows opnieuw zou installeren, zou hij het warschijnlijk wel trekken...alleen zou ik daarvoor ff een backupje moeten maken van ongeveer 150GB (nee, dat is geen schijfruimte, dat is alleen data *D ), nou kan ik op m'n werk wel een Maxtor 160GB ATA133 HDD kopen, maar we verkopen nog geen ATA133 controllers |:(

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
Ow, en toen ik m'n AMD kocht waren alle L1 bruggen al netjes verbonden :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

Op dinsdag 09 oktober 2001 15:12 schreef ir_overclocked het volgende:
De kortere IDE kabels is om CRC errors te voorkomen, verder blijft ie niet hangen tijdens het opstarten ofzo. Dus als ik windows opnieuw zou installeren, zou hij het warschijnlijk wel trekken...alleen zou ik daarvoor ff een backupje moeten maken van ongeveer 150GB (nee, dat is geen schijfruimte, dat is alleen data *D ), nou kan ik op m'n werk wel een Maxtor 160GB ATA133 HDD kopen, maar we verkopen nog geen ATA133 controllers |:(
de ATA133 schijven zijn backwards compatible zoals alle HD's

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
quote van hardwareinfo.net
De nieuwe standaard doorbreekt de barrières die tot nu toe golden voor IDE-harde schijven. Niet alleen is het mogelijk om data op maximaal 133 MB/s van en naar de schijf te transporteren ook is het mogelijk om grotere schijven aan te sturen. De limiet ligt bij de huidige technologie op 137 GB, Ultra 133 legt de lat nu op 144 PByte (Peta). Dat is ruwweg 120 maal de huidige limiet.
Het kan dus wel, maar niet met een 160GB HDD

Pagina: 1