Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Verwijderd
ik ben ook maar een delphi newbie maar kan je labels niet beter gebruiken voor teksten van 1 regel en voor grotere teksten memoboxes?
Verwijderd
Het is makkelijker om een Memo control te gebruiken, als de de borderstyle op bsNone zet en de color op clBtnFace dan ziet hij er net zo uit als een label maar met veel makkelijke functionaliteit voor meerdere regels.
Voorbeeld implementatie:
Memo1.clear;
Memo1.lines.add('bla bla bla');
Memo1.lines.add('more bla bla bla');
Memo1.lines.add('even more bla bla bla');
je kunt vervolgens ook gemakkelijk bij een bepaalde regel door bijvoorbeeld.
tempstring := memo1.lines[2];
Success !!
Voorbeeld implementatie:
Memo1.clear;
Success !!
Verwijderd
De volgende regels werken ook allemaal, en doen hetzelfde.
code:
1
2
3
| Label1.Caption := 'blablab'#10'moreblbllb'; Label1.Caption := 'blablab'#13'moreblbllb'; Label1.Caption := 'blablab'#10#13'moreblbllb'; |
Ik doe wel dezeOp dinsdag 09 oktober 2001 01:03 schreef DiFool het volgende:
De volgende regels werken ook allemaal, en doen hetzelfde.
code:
1 2 3 Label1.Caption := 'blablab'#10'moreblbllb'; Label1.Caption := 'blablab'#13'moreblbllb'; Label1.Caption := 'blablab'#10#13'moreblbllb';
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Gewoon per regel de constructor van tlabel aanroepen
Kun je veel meer leuke dingen doen
Kun je veel meer leuke dingen doen
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Goh, ik vroeg me de afgelopen tijd ook al dit af!Op maandag 08 oktober 2001 22:50 schreef ItsMeAgain het volgende:
Het is makkelijker om een Memo control te gebruiken, als de de borderstyle op bsNone zet en de color op clBtnFace dan ziet hij er net zo uit als een label maar met veel makkelijke functionaliteit voor meerdere regels.
Voorbeeld implementatie:
Memo1.clear;
Success !!
Maar dit werkt idd wel goed, alleen kun je nu nog als gebruiker de tekst gewoon weghalen! Dat moet natuurlijk niet kunnen. Hints?
Verwijderd
je kan een memo readonly maken,
maar Delphi kent ook een static text control, ik weet niet precies wat je er mee kan, maar volgens mij is multiline wel ondersteund..
maar Delphi kent ook een static text control, ik weet niet precies wat je er mee kan, maar volgens mij is multiline wel ondersteund..
Volgens mij niet. De enige manier is idd in runtime #13#10 toevoegen. Of een Memo, maar da's niet echt netjes.Op dinsdag 09 oktober 2001 13:24 schreef cartman3380 het volgende:
je kan een memo readonly maken,
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Niet handig? hangt ervan af denk ik: zo kun je de tekst in zo'n memo ook nog eens selecteren, kan soms handig zijn! (maar idd soms ook niet...)Op dinsdag 09 oktober 2001 13:33 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Volgens mij niet. De enige manier is idd in runtime #13#10 toevoegen. Of een Memo, maar da's niet echt netjes.
Klopt, het is gewoon wat jezelf mooit vindt. Soms is het lelijk als je bepaalde dingen kunt selecteren. Maar soms ook handig, zie bijvoorbeeld het dialoog in Windows van de eigenschappen van een bestand bijvoorbeeld.Op dinsdag 09 oktober 2001 17:10 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Niet handig? hangt ervan af denk ik: zo kun je de tekst in zo'n memo ook nog eens selecteren, kan soms handig zijn! (maar idd soms ook niet...)
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Pagina: 1